Ik val er maar midden in, jullie weten inmiddels al wel dat ik Blausee-Mitholz in model aan het maken ben.
Ik ben zelf technisch aangelegd en niet zo'n scenery man.
Ik help mijn kameraad Harry met de techniek en Harry help mij met de scenery.
Maar ik heb nu zelf het voetgangers tunneltje gemaakt en wel op mijn manier
Het voorbeeld.
Stroken printplaat materiaal gezaagd en gefreesd en daar een trap van gelijmd.
Bodem is ook printplaat materiaal, zijwanden zijn verf roerstokjes en het geheel m.b.v. aluminium hoeklijn samen gebouwd tot een tunnelbak.
Goed luisterend naar de adviezen van Harry de tunnelbak op kleur gebracht met Vallejo verf.
Hier alles nog los om te kijken hoe het staat. Dak is ook van printplaat materiaal, preisers staan nog los en er zijn 3 ledjes aangebracht voor de verlichting die hier voor het eerst op proef branden.
Tunnelbak hier op zijn kop definitief onder de plaat gemonteerd.
Elektronica is een regelbare voeding waarmee ik de ledjes op de gewenste lichtsterkte kan inregelen.
Alles op zijn plaats, onder Mitholz bevindt zich het schaduwstation.
Het schaduwstation wordt gedicht met een voorzet talud (dat had ik al gemaakt) In het talud heb ik een bakje gemaakt waar de tunnel in uit moet komen en de trap en wachthuisje gemaakt moet gaan worden. Hier is de opening in het bakje gemaakt en op zijn plaats gezet.
Tunnelportaal wordt verder op het wegneembare deel uitgewerkt.
Deze foto geeft een beter overzicht zoals het gemaakt is.
Rail e.d. zijn weggehaald i.v.m. de bouw.
Volgende stap is kurk voor de railbedding definitief leggen.
Het talud wordt in het bakje verder opgewerkt met schuimblokjes en gips.
Ik heb ook al een proefstukje voor het perron gemaakt.
Als de railbedding ligt is dat de volgende stap om het perron in zijn geheel te maken.
Mvg, Johan