Foto's zeggen meer dan verhaaltjes dus zal ik maar eens wat laten zien wat de bedoeling is. Foto's zijn met mobieltje gemaakt dus kwaliteit is niet van een spiegel reflex cam.
BLS Em 3/3 van Roco. Daar heeft de BLS ooit 3 stuks van gehuurd en waren eigendom van Etra AG Zurich. Op de eerste 260 749 had de BLS het opschrift "BLS" er opgezet. Dat werd door Etra AG niet geaccepteerd en werd weer verwijderd.
Hier is meer info te vinden over de inzet van dit lok type.
Dan heb ik de BLS Te 2/4 31 van Brawa (Is het een schatje
)
Ook die is veel te zien geweest in en rond Blausee-Mitholz met werktreintjes.
Dit spul had ik altijd op Blausee-Mitholz staan toen alle treinen nog langs reden.
Nu echter wordt Blausee-Mitholz echt bedient en is het wenselijk dat ook deze treintjes met koploper omloop mee gaan doen. Dan moeten ze in het schaduwstation een eigen verborgen opstelspoor krijgen.
Was even puzzelen maar toch gelukt
De situatie zoals het er lange tijd heeft gelegen.
Binnenste spoor is het opstelspoor van de Aushub trein. Daarnaast het opstelspoor van de EW III pendel.
Het spoor met het rode draadje is het doorgaande rondrijspoor en het spoortje daar boven is het opstelspoor van de lok t.b.v. de Aushub trein
er wordt steeds kop gemaaktGeometrisch paste het eigenlijk niet maar met sjoemelwerk is er
door de rode pijl aangewezen een wissel in het begin van de Aushub opstelspoor gelegd. Aushub komt goed vrij en kan net langs de EW III komen. Ondanks dat het een sjoemelwissel is komen alle treinen er zonder problemen goed door heen.
Het is een wissel met vaste spoel. Had ik nog liggen en ach niet erg.
Waar de servo zou moeten komen voor de wisselsteller zit nu een terugmelder. Dan zou ik dan moeten verplaatsen .... mooi zo laten Er is dus een spoortje bij gekomen wat wellicht nog uit te breiden is .................
De plannen zijn als volgt:
Bij de rode pijl zou nog een Engels wissel gelegd kunnen worden.
Dat geeft de mogelijkheid tot een opstelspoortje voor een lok t.b.v. een Kies trein die er bij gaat komen.
Het tweede spoortje wat ontstaat door invoegen van het Engels wissel is een opstelspoortje voor de BLS Te 2/3 31 met een wagon
meer trekt hij toch de helling niet op Tevens zien we er boven een meegebogen wissel wat het nieuw onstane spoor splitst in twee sporen
gunstig Moet alleen even de hoek van de tafel opvullen
Op de twee onstane sporen staan twee treinen. BLS Am 843 met 4 Fans-U
één is buiten beeld gevallen en de Bauzug met de BLS Em 3/3 749 met twee Kbs-en.
Nog even een overzicht zodat je het e.a. kunt plaatsen. Rode pijl geeft de plaats aan waar het Engels wissel ingevoegd zou moeten worden.
Alles kan niet tegelijk op Blausee-Mitholz staan. Maar op deze manier heb ik genoeg variatie Blausee-Mitholz te bedienen en houd daar ruimte om lekker te kunnen rangeren.
Op afroep met een knopje kan ik dus een trein selecteren welke dan naar Blausee-Mitholz rijdt. Daar aangekomen moet in altijd zelf aan het werk. Dat is de bedoeling.
Transit verkeer gaat gewoon door, daar hoef ik niets aan te doen, dat doet Koploper voor mij.
Nu is echt alle ruimte gebruikt en kan er geen
fansoenlijk spoortje meer bij geprutst worden
Mvg, Johan