Na lange tijd maar weer eens een update want er is niet stil gezeten na de zomerstop.
Het taluud incl het wachthuisje is zo goed als gereed. Nu valt het rondrijspoor er onder ook veel minder op en maakt geen optisch deel meer uit van het station.
De schakelpost is een look a like. Ik heb wel de beton muur met vloer naar voorbeeld gemaakt.
Besloten is om van af nu consequent van achteren naar voren te werken. Ik ben nu bezig om de achtergrond achter het station te situeren. De muur wordt waarschijnlijk met Heki steentjes papier gemaakt, het weggetje dat achter het station naar boven gaat is al gevormd. volgende fase is gipsen.
Harry gaat mij het huisje rechts van het station maken. We hebben de maten bepaald en het een moke-up gemaakt zodat ik verder kan met de achterkant en het huisje later geplaatst kan worden. Gadets heb ik al wel gemaakt in de vorm van houtopslag voor de kachel en de bewoner die net met zijn trekkertje hout elders opgehaald heeft.
Geheel aan de rechterkant moet nog verder gemodelleerd worden (ik heb nu een pauze om te rijden)
Bij de achterkant hoort ook de weg die onder het spoor door gaat. Ik heb het tunneltje dan ook eerst gemaakt.
Stuk terug in dit topic heeft u kunnen lezen dat ik een koker gemaakt had voor het tunneltje. In heb nu met styreen en steentjes papier van Heki het tunneltje gevormd. Al eerder aangegeven dat gezien de doorrijhoogte van het schaduwstation de hoogte niet klopt. Ik heb de breedte dan ook smaller gemaakt zodat de verhouding er wel in zit. Net als bij de voergangets tunnel komt ook hier een tunnelportaal wat op het losse wegneenmbare deel komt. Dat moet nog gemaakt worden.
Het open tussenstukje. Voorde foto heb ik even licht in de tunnel laten schijnen. Als je voor de modelbaan staat zie je dit beeld niet. Staande voor de modelbaan is de indruk van wat je wel ziet goed.
Hier is al het steentjes papier van Heki gebruikt.
Kale delen worden natuurlijk nog opgevuld.
Harry zijn project was het Kieswerk en daar is hij mee verder gegaan. Hij heeft de achtergrond gemaakt (de puinhopen van het Kieswerk
) Tevens zijn er Saurer automodelletjes bijgekomen van Roskopf.
Op de voorgrond is de steenbreker bijgekomen. Eigenlijk staat die in het echt op een andere plaats maar we vonden dat hij er bij moest en hebben heb hier neergezet.
Steenbreker nader bekeken en is net volgegooid door de dumper
Mvg, Johan