Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini modelbaan Bardüttingdorf Jammerhörnchen
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mini modelbaan Bardüttingdorf Jammerhörnchen  (gelezen 47181 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #15 Gepost op: 24 Januari 2020, 16:04:55 »

Hier een foto van hoever het gebouw met regenboog gevorderd is:

Geel blijft echt een slecht dekkende kleur en oranje groen dekken ook niet best dus ik ben nog wel ff bezig.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #16 Gepost op: 24 Januari 2020, 23:01:19 »

Dit is wat ik nu heb:






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #17 Gepost op: 25 Januari 2020, 15:55:17 »

Mooi kleurrijk gebouw  Duim omhoog
Complimenten.
Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #18 Gepost op: 26 Januari 2020, 00:14:07 »

Gister avond en vanmorgen 1 gebouw nog van bloemen en gras voorzien. De bloemen zijn gestippeld met wattenstaafjes en de stelen en blaadjes geschilderd met een trekpen. Het gras heb ik met een penseel gedaan.








Vanmiddag in Haarlem kwam ik een speelgoed winkel tegen met weer leuk spul. Nu niet de fout gemaakt van veel dingen slechts 2 of 3 exemplaren te kopen maar van een aantal dingen minimaal 4 exemplaren gekocht. Met Bjorn samen hebben we bedacht dat de kogelvissen zich mooi lenen voor het 4e flatgebouw dat ik meot schilderen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #19 Gepost op: 4 Februari 2020, 16:11:03 »

Ook hier gebeurd nog wel wat, hier en daar aan de eerdere gebouwen nog verder geschilderd en nu de 4e flat zijn basis kleur oceaan blauw gegeven.

De bedoeling is dat dit gebouw een koraalrif thema krijgt, hoe ik dat wat beschildering betreft ga invullen moet ik nog zien.

Verder ben ik met een winkelpand bezig maar daar heb ik nog geen foto's van.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #20 Gepost op: 8 Februari 2020, 00:15:33 »

Vanavond ben ik eens iets van een koraalrif op de blauwe flat gaan schilderen en ik vind hem veel mooier geworden als ik had durven verwachten.





Af en toe is het verbazend wat je kan bereiken door gewoon te beginnen en naar eigen inzicht dingen van foto's na te schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #21 Gepost op: 14 Februari 2020, 13:47:12 »

De afgelopen dagen heb ik de daken van de flatgebouwen nog verder afgeschilderd. Verder heb ik het Auhagen blok uitgebouwd met een winkel die ik al in aanbouw had en daar een Schlecker van gemaakt ook om het tijdperk een beetje vast te leggen. Daarna liep het een beetje dood omdat ik eerst iets aan de bovenleiding moest gaan doen maar daar de ruimte op tafel voor ontbrak. Met m'n huishoudelijke hulp heb ik gister ruimte gemaakt zodat ik daarna weer verder kon.








Op de niet zichtbare delen gebruik ik een spoorstaaf als bovenleiding. Bij de overgang naar de rijdraad heb ik hem puntig naar boven aangeslepen en soldeer ik de rijdraad in de groef aan de zijkant, zo heb ik een soepele overgang.








Toen bleek dat om de zichtbare bovenleidingsmasten te kunnen plaatsen ik eerst de bestrating moet maken dus ben ik maar daar mee begonnen. Daarbij ben ik doordat ik aan te veel dingen moest denken even vergeten dat de enige plek waar de lay-out van het stationsgebouw uitgetekend stond op die plaat was. Daar zit nu dus een laag karton overheen dus ik ben bang dat ik alles opnieuw moet uitmeten. Dat maakt ook de twijfel over het model van het gebouw groter want nu als nog een van de 2 kleiduif gebouwen afbouwen hiervoor zou ook mooi zijn maar ik weet het even niet.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #22 Gepost op: 18 Februari 2020, 11:46:47 »

Ik heb inmiddels de bestrating deels geschilderd, de eerste proefritten gemaakt en 4 gebouwen op hun plek staan en daarnaast ben ik nu met het stationsgebouw bezig.


















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #23 Gepost op: 20 Februari 2020, 22:28:37 »

Het stationsgebouw begint kleur te krijgen. Op het dak heb ik een toren gemaakt waarop ik een U-stadtbahn logo( de Stuttgartse versie) wil plaatsen, hiervoor moet ik een kubus van 10mm hebben en die heb ik( nog) niet.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #24 Gepost op: 21 Februari 2020, 18:35:36 »

Zulke hoge flats zie je niet vaak op een modelbaan! Je beschildering van de gebouwen maakt het een heel vrolijk geheel, super!
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #25 Gepost op: 22 Februari 2020, 14:26:58 »

Opzich wel jammer dat weinig mensen flats gebruiken, zeker op grotere modelbanen zou een goeie flat wijk best mooi zijn en dan zijn die van mij eigenlijk nog vrij laag, maar hoger past niet en zou ruimtelijk ook niet mooi staan. Het doel was bij dit baantje iets bouwen wat anderen niet doen en daarin slaag ik dan met deze opzet wel.

Gister met grote moeite( m'n handen trilde te veel en ik stond onder stroom) verder geschilderd aan het stationsgebouw. Tussendoor nog wat aan logo's gewerkt op de pc en die uitgeprint en wat hekwerk op de flats van een laagje licht roest voorzien. Door de afwisseling in het werk kon ik de belasting van m'n spieren nog wat laten variëren en spreiden zodat ik nog net iets kon blijven doen.












Ik ga zo weer eens verder schilderen en bouwen, afwachten of mijn lichaam zich vandaag wel wenst te gedragen maar ik sta nog steeds onder stroom maar minder als gister. M'n hersenen zetten een stoorstroom op m'n zenuwbanen wat de doorgifte van de normalen signalen en daarmee de aansturing van m'n spieren hindert. De laatste 3 weken gaan vrij slecht t/m dagen waarop ik tijden niet op m'n benen kon staan aan toe. Maar ik ga gewoon door en zie per dag wel wat lukt en wat niet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #26 Gepost op: 23 Februari 2020, 18:25:10 »

Jammer dat je lichaam niet meewerkt. Gaat dat steeds verder achteruit, of gaat het ook weer over?
Desondanks maak je prachtige spullen Duim omhoog
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #27 Gepost op: 23 Februari 2020, 21:28:03 »

Het is iets wat steeds verder achter uit gaat, wisselvallig is en het word door m'n antidepressiva ook nog versterkt en met Beta blokkers en CBD olie probeer ik het onder controle te krijgen en te houden alleen dat laatste gaat met wisselend succes.

Ik ben vanavond begonnen met de bouw van het winkelcentrum, na een uurtje meten, tekenen, snijden en lijmen heb ik de basis voor de onderbouw. Daar komt de bovenbouw boven op en onder komen er diverse aanbouwen aan. Hoe het precies word weet ik nog niet, ik bekijk tijdens de bouw hoe ik het wil hebben.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #28 Gepost op: 24 Februari 2020, 11:36:23 »

Gister avond heb ik nog een tijdje doorgebouwd en ben een aardig eind gekomen. Naast wat op de foto's te zien is heb ik ook verstevigings- en achterwanden er in zitten voor het midden deel( boven op komen weer flats).






Ik heb inmiddels ook een haltebord en vertrekstaten in vertrekstaatvenster voor de bovengrondse tramhalte gemaakt. Die moeten nog geprint worden en aan het stationsgebouw komen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #29 Gepost op: 25 Februari 2020, 16:04:59 »

Gister heb ik het grootste deel van de dag aan het winkelcentrum verder gewerkt al was voor de winkels de inspiratie een paar uurtje kwijt. Gelukkig kan ik op routine daar wel om/doorheen en na de grootste winkel( woolworth) kwam de rest weer bijna vanzelf. Vandaag heb ik de delen aan het grote geheel gelijmd en ik ben nu met de dienstbalkons bezig. Die zag ik van de week hier 2km verder bij winkelcentrum Kronenburg en ik dacht dat ga ik ook maken.

Foto's:














Ik ga zo weer met wat hekwerk verder maar dat moest eerst even drogen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini modelbaan Bardüttingdorf Jammerhörnchen
« vorige volgende »
Ga naar: