Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini modelbaan Bardüttingdorf Jammerhörnchen
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mini modelbaan Bardüttingdorf Jammerhörnchen  (gelezen 47180 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #30 Gepost op: 25 Februari 2020, 16:57:35 »

Op het modelltram forum kreeg ik ook een mooie jullie wel bekende reactie:
"Wahnsinn! Du legst ja ein atemberaubendes Tempo vor, und das bei hohem Detaillierungsgrad und realistischem Weathering. Bin gespannt, wie es weitergeht.

Volker"


Ik vind uhm wel mooi, mijn reactie daarop( en dit topic in het Duits) lees je op dat forum.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #31 Gepost op: 26 Februari 2020, 11:50:01 »

Gister avond laat ben ik begonnen met het schilderen van het winkelcentrum.



Ik moet zo nog even bedenken wat ik met het nu nog wit/groene midden deel wil, ik twijfel o.a. of ik dat wel moet schilderen of dat ik deze kleur zal behouden.

Ps; Nederlands typen is soms best lastig als je de tekst in het Duits in je hoofd hebt Wink Grin Cool

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #32 Gepost op: 27 Februari 2020, 12:16:38 »

Gister avond heeft het winkelcentrum wat meer kleur gekregen. Ik heb een aantal metallic kleuren gemengd en die voor het grootste deel met een wattenstaafje er op gestempeld.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #33 Gepost op: 29 Februari 2020, 23:03:42 »

Vandaag ben ik begonnen met verouderen van het winkelcentrum en heb ik de meeste borden kunnen plaatsen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 1 Maart 2020, 14:31:45 »

Leuk Michiel  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #35 Gepost op: 3 Maart 2020, 14:38:50 »

Ik heb zondag een kleine aanbouw met garages gemaakt wat rechts in de hoek aan een flat moest om een balkje af te dekken.










Daarom heen ben ik met gebouwen voor op het winkelcentrum verder gegaan. De gebouwen zelf worden aardig zoals ik tijdens de bouw bedacht dat ik ze wilde hebben.







Als je de foto's bekijkt zie je dat de gebouwen in combinatie met het winkelcentrum niet helemaal uit komen. Het iets willen bouwen met zo min mogelijk werk en bestaande onderdelen is dus weer niet de juiste keuze. Ik heb net dan ook besloten ze niet af te maken en nieuwe gebouwen voor op het winkelcentrum te maken die wel goed passen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #36 Gepost op: 6 Maart 2020, 23:29:46 »

Ik ben inmiddels hard opweg met 2 nieuwe gebouwen voor boven op het winkelcentrum. Eentje bekleed met goud/zwart behang en eentje met een structuur behang die ik als oud pleisterwerk heb geschilderd met deels daar overheen nieuwe verf. Ik ben bij die nu bezig steigers er omheen te bouwen en ik weet niet wat ik doe maar het lijkt vrij aardig.











De steigers bestaan uit een combinatie van h0 en N hekjes van Neolit en karton.

Edit: dak opbouwen zoals bij de andere flats kan ik niet maken omdat ze anders te hoog worden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Maart 2020, 23:53:15 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #37 Gepost op: 10 Maart 2020, 23:58:02 »

De afgelopen dagen heb ik het winkelcentrum en stationsgebouw op z'n plek gelijmd, de 2 flat voor op het winkelcentrum afgemaakt en geplaatst. Verder de wegen geschilderd en deels verouderd en belijning aangebracht. Vandaag ook het eerste groen aangebracht en na het proefje van gister avond ook hier mos gebruikt want het ziet er wel heel mooi en fijn uit, hoe kleur vast het blijft word wel even afwachten.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #38 Gepost op: 11 Maart 2020, 17:25:02 »

Dat is een indrukwekkende constructie geworden Michiel! Duim omhoog
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #39 Gepost op: 15 Maart 2020, 14:52:29 »

Ik heb inmiddels de laatste nieuwe flat gebouwd en die is op wat kleine schilder en verouder werkzaamheden na klaar.










Nu wil ik ook het plein rond het stationsgebouw nog van wat kleine eettentjes voorzien. De inspiratie daarvoor komt ook weer van Köln Chorweiler. Ik ben begonnen met wat restanten van Busch die ik van de flats over had. Vanaf hier bouw ik het met karton weer verder af.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #40 Gepost op: 18 Maart 2020, 12:04:28 »

Het afmaken van de eettentjes duurde vrij lang, in het uitzoeken en bijtekenen van afbeeldingen ging toch meer dan een dag zitten. Uiteindelijk heb ik ze gister af kunnen maken en op hun plaats kunnen zetten.


















Verder heb ik het paars/groen/gouden flatgebouw afgemaakt en op z'n plek gezet. Ik wist van te voren dat dat niet wilde blijven zitten omdat het gebouw met bloemen scheef gezakt/getrokken was en dit gebouw moest hem weer recht krijgen. Daar bleken wat stukken schuim en een plak spoorstaaf voor nodig waarna ik in laagjes met verschillende materialen en secondelijm een zo groot en stevig mogelijk lijmverbinding heb gemaakt om hem snel goed vast te zetten. Zo konden ook alle houtlijm verbindingen rustig drogen zonder dat bij 1x stoten alles weer los ging.




Daarna ben ik gister avond de muur voor de daktuin gaan maken.



Ik heb ook nog nieuwe verouder verf gemengd. Het is gewoon roest muurverf maar nu 50/50 gemengd met "Tacky Gleu"( mag ook houtlijm zijn) en een beetje water( had achter af niet gehoeven). Dan lijkt het lichter en wat melkachtig maar dekkend wanneer je het aanbrengt en droogt het half transparant op. Doordat het wel redelijk dik is loopt het niet zo snel van oppervlakken af als met verdunde verf zou gebeuren en vooral op metaal en glad kunststof is dat zeer nuttig.

Dan nog het gebruikte mos, dat behoud in grote vlakken goed zijn kleur alleen blijkt het nogal te krimpen tijdens het drogen. Hierdoor ontstaan open plekken die je als je zoals ik geen passende ondergrond hebt gebruikt op moet zien te vullen. Nou is mij dat aardig gelukt maar dat was niet de bedoeling uiteraard. Ik wil binnenkort eens een proefje doen met mos en secondelijm, kijken hoe dat lijmt, hoe de kleur blijft( word bij schuimvlokken lichter) en of het dan niet krimpt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #41 Gepost op: 18 Maart 2020, 23:44:33 »

Ik ben vandaag begonnen met het maken van lantaarnpalen, die heb ik inmiddels zilver gespoten heb daar alleen geen foto's van. Verder heb ik de  daktuin begroend.



Hier ook nog een foto van de flat nu alle zooi er omheen weg is.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #42 Gepost op: 16 Mei 2020, 10:50:08 »

Deze modelbaan ligt al een tijdje stil, ik miste wat onderdelen en inspiratie en sinds het corona gezeik ook de drive om er mee verder te gaan. Nu Lochem Digitaal dit jaar niet door gaat heb ik voor mezelf voor mijn deel besloten hier voorlopig niet mee verder te gaan. Alle openingen zijn met platen kunststof of mdf afgedekt en het staat nu opgeborgen tot ik weer zin heb ermee verder te gaan en/of definitief bekend is wanneer er weer een Lochem Digitaal kan komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #43 Gepost op: 2 Oktober 2021, 19:00:12 »

Vandaag heb ik van H@ns het advies gekregen dit baantje op te pakken omdat alles langzaam weer normaal word en er weer het een en ander aan zit te komen. Hoe en wanneer weet ik niet( hoeft ook niet) maar dit pak ik binnenkort weer op zodat hij klaar is als er weer een digitale beurs gaat komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #44 Gepost op: 16 Oktober 2021, 23:33:50 »

Vanavond heb ik de afdekplaat aan de voorkant van deze modelbaan na 1,5 jaar los geschroefd.




Daarna ben ik de maten van het ondergrondse deel gaan opmeten en fotograferen.











Deze foto's zijn misschien wat saai maar voor mij onmisbaar om op afstand te kunnen gaan bouwen. Ik heb nu nog niet de ruimte die baan van de kast af te halen en ergens om me heen neer te zetten.

Ik ben daarna begonnen met het maken van de basis voor de ondergrondse tramhalte. Hier komt geen aparte verlichting in maar wel een grot achtig stuk met een dinosaurus skelet en nog wat andere dinosaurussen.

Eerst moet het trappenhuis en de lift gebouwd worden dan komt de rest. In de basis word dit deel een bakje dat als het klaar is zo op z'n plek geschoven kan worden. In dat bakje komen verschillende plafon hoogtes voor het perron en de tramtunnel met bovenleiding.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini modelbaan Bardüttingdorf Jammerhörnchen
« vorige volgende »
Ga naar: