Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini Modelbaan Burg Holtheim
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mini Modelbaan Burg Holtheim  (gelezen 37585 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #15 Gepost op: 21 Januari 2021, 12:38:39 »

Ik ben gister avond begonnen met wat kieren dicht te maken en bestrating met fijn ballast aan te brengen.


Ik heb wat oude telefoonpalen kort geknipt en als steunen voor de boven verdieping gebruikt.


Een deel van de mogelijke toekomstige bevolking heb ik uit gezocht. Ik heb met al mijn bezoekjes aan een speelgoed winkel in Haarlem een aardig voorraadje opgebouwd want dit is nog niet de helft van wat ik heb.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #16 Gepost op: 21 Januari 2021, 18:20:30 »

Alles staat nu weer samen op de onderbouw en de meeste kieren zijn al gedicht en dat staat nu te drogen.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #17 Gepost op: 23 Januari 2021, 19:52:03 »

Vandaag heel saai een systeemruimte voor de pendelautomaat gemaakt en 2 kabelbuizen gelegd.







Dit lijkt wel een ladingsplaats voor een ruimteschip.

In een bakje heb ik nu 4 Pola bouwdozen door elkaar in onderdelen liggen. Het is ook de bedoeling die onderdelen te mixen. Maximaal kan je iets van 8 kleine huizen uit 1 bouwdoos halen als je handig om de onderdelen en plaatsing van de huizen omgaat.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #18 Gepost op: 23 Januari 2021, 22:57:07 »

Ik ben vanavond met het betere snij en puzzelwerk bezig geweest. Nu moet ik vooral nog zien waar ik deuren kan plaatsen bij wanden die daar geen passende openingen voor hebben.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #19 Gepost op: 24 Januari 2021, 01:18:34 »

Zo het is genoeg geweest voor vandaag, ik heb al heel veel ramen en deuren en sierlijsten geplaatst. Dat ging nogal moeizaam, m'n handen trilde 2/3 van de tijd alle kanten uit waardoor het heel moeilijk was dingen vast te houden en lijm op de gewenste plekken te krijgen. Het spreekt voor zich dat er ook heel vaak van alles viel en ik wel 20x de fles  lijm heb omgestoten. De andere 1/3 waren m'n handen in eens wel stil, dus ik krijg er weer eens geen hoogte van. Dan zou je kunnen stoppen maar dan verveel ik me dus dan maar gewoon door gaan.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kees Gorter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 120


Ik ben een spoor N gebruiker.


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 24 Januari 2021, 08:45:20 »

Ziet er leuk uit.
Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #21 Gepost op: 24 Januari 2021, 17:03:29 »

Dankje Kees.

Vandaag heb ik rails gelegd, draden er aan gesoldeerd en 2 isolaties gemaakt en de openingen met secondelijm en meel opgevuld.






Hier heb ik dan een bakje met geveldelen.
[/img]

Wat moet je daar dan mee?,.....tijd om ze neer te zetten en daarmee de verdere indeling en opbouw van het baantje te visualiseren. Ze komen niet zo vlak te staan als op de foto's, vooral rond de toren gaan ze iets omhoog. Er moet ook een voetpad om de toren heen boven het spoor komen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #22 Gepost op: 24 Januari 2021, 23:11:20 »

Ik heb straks eerst een bruggetje gemaakt van een bierviltje en een hekje. Daarna ben ik met een strook trap van schulcz en 3 gevels gaan puzzelen.




Nu kan ik het verder op gaan bouwen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Januari 2021, 23:19:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #23 Gepost op: 26 Januari 2021, 21:26:41 »

Tot nu toe vandaag niet veel tijd gehad om tussen de afspraken door wat te doen. Ik heb de basis voor een helling naar het perron gemaakt en wat ruimtes o.a. onder de trappen opgevuld.












Nu hoop ik de komende uren nog even in de flow te komen en meters te kunnen maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #24 Gepost op: 27 Januari 2021, 12:30:07 »

Ik ben gister avond met de lay-out van de wegen verder gegaan maar ik kwam niet weg met wat ik wilde. Er bleek maar 1 goede oplossing, de toegangsbrug van het kasteel er af. Die ruimte die dat opleverde was precies wat ik nodig had voor 2 smalle wegen die samen komen en dan verder afdalen. Dus 2 blokken piepschuim er op gelijmd en daar de voorlopige contouren van het landschap in uit gesneden.








Ik heb ook nog een gevelrij van zijwanden voorzien.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #25 Gepost op: 27 Januari 2021, 23:01:17 »

Vandaag heb ik de daken op de tot nu toe gebouwde huizen gemaakt.








Ik kreeg vandaag 13 pakjes secondelijm binnen met 5 tubetjes per pakje dus ik kan weer even vooruit. Toen was m'n smeltlijm voor het lijmpistool bijna op, dat online kopen is door de verzendkosten bijna niet rendabel. Dus toen maar even vrienden gesmst eentje had nog wel wat over en dat kan ik morgen bij hem op lijn 3 ophalen dus dan kan ik ook daarmee weer even vooruit.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #26 Gepost op: 28 Januari 2021, 22:44:41 »

Míjn hete schuimsnijder heb ik vandaag ook gebruikt om een stuk van de basis van het kasteel af te snijden en dat tot mijn verbazing vrij aardig. Dit was nodig voor 3 nieuwe huizen waar ik mee bezig ben.





Welke kleuren alle gebouwen krijgen weet ik nog niet. Het moet een beetje op het kasteel aansluiten maar ik wil ook de sprekende kleuren die er zijn in stand houden.

Dan heb ik vanavond mijn pendelautomaat uit de brievenbus gevist en dat is een mooi strak printje. Het formaat is ook beperkt, de hoogte is een stuk minder als verwacht dus ik heb ruimte zat.



Nu zou het alleen nog handig zijn als ik de voedingen die er op moeten met stekkers kan aansluiten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #27 Gepost op: 29 Januari 2021, 23:28:39 »

Vanavond ben ik de gebouwen gaan schilderen en ze zijn nog niet af maar het begin al ergens op te lijken.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #28 Gepost op: 31 Januari 2021, 22:10:09 »

Ik heb het schilderwerk van de huizen nu af. Na het maken van de foto's heb ik de hekjes nog even geschilderd. Ik heb de groene daken een bronskleurige wash gegeven en dat ga ik ook nog met het kasteel doen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #29 Gepost op: 1 Februari 2021, 11:20:56 »

Ik ben gister avond nog met het volgende gebouw begonnen.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini Modelbaan Burg Holtheim
« vorige volgende »
Ga naar: