Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini Modelbaan Burg Holtheim
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mini Modelbaan Burg Holtheim  (gelezen 37587 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #30 Gepost op: 4 Februari 2021, 16:03:52 »

De afgelopen dagen heb ik ergens nog een huisje gebouwd.


Dan ben ik vandaag begonnen met het grote dubbele huis te schilderen. Nou ja dat ging in het begin gewoon zwaar kut( anders kan ik het niet verwoorden) maar ik mocht toch snel stoppen omdat m'n begeleider kwam. Terwijl hij er was kreeg ik een zeer zware tremor aanval. Zulke intense spierschokken dat het bijna een epilepsie aanval lijkt en je 3 dagen lichaamsbeweging in 3min krijgt. Maar goed ik was daarna lichamelijk helemaal naar de klote alleen nu is m'n tremor wel iets minder waardoor het schilderen iets beter maar nog steeds slecht ging. Ik heb nu 2 wanden in de basis kleur geschilderd en de rest probeer ik vanavond wel een keer.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #31 Gepost op: 5 Februari 2021, 12:55:42 »

Ik heb gister avond nog aardig wat gedaan. Het werd langzaam aan minder vechten en meer normaal schilderen. Wel heb ik meer verf op de raamkozijnen als wenselijk was en ze zijn te lastig schoon te krijgen dat ik dat heb opgegeven.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #32 Gepost op: 6 Februari 2021, 13:08:51 »

Het dubbele huis is nu op de schoorstenen na klaar.



De kleuren zijn op deze foto wat verdraait. Het rechtse huis is dezelfde kleur paars als de ramen en deuren van het linker huis.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #33 Gepost op: 8 Februari 2021, 14:38:52 »

Zaterdag heeft Bjorn de pendelautomaat aangesloten en ingeregeld. Nou ben ik niet zo van de filmpjes dus die heb ik niet maar wel een foto van de aangesloten pendelautomaat en wat schuimrubber kralen die vorig jaar eens bij een kringloop in Gouda heb gekocht die samen met een grote spijker als stootblok dienen.




De gebouwen rond het kasteel die af zijn en het kasteel zelf zijn nu dan ook vast gelijmd.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #34 Gepost op: 10 Februari 2021, 21:03:59 »

Ik heb een droge mix van tegellijm en zand gemaakt, daarmee heb ik alles aangesmeerd. Doordat het half zand is heeft het maar weinig water nodig.








Als dit droog is moet ik de hoek waar de wegen samenkomen nog wat ophogen want dat loopt nog te schuin af.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kees Gorter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 120


Ik ben een spoor N gebruiker.


WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 10 Februari 2021, 21:16:07 »

Dit is niet naar bedoeld, maar komen er treinen op jou diorama te rijden ( Pendelen )

Vroeger vertelde jij mij dat op een diorama alles stilstaat.
Ikzelf had niet deze mening, en op mijn diorama reed er wel een treintje rondjes.

Het is een aanvulling op al het moois wat jij kan maken.

Groeten Kees
Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #36 Gepost op: 10 Februari 2021, 22:42:42 »

Ja Kees er komt een sneltram op te pendelen, in m'n post van zaterdag zie je ook de aangesloten pendelautomaat die dat aan stuurt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #37 Gepost op: 11 Februari 2021, 19:26:36 »

De eerste laag tegellijm/zand mix is droog maar net iets te bros. Ik heb het heel voorzichtig met een oude vijl wat bij gevijld en dat ging grotendeels goed. Op enkele plekken brak te veel af wat ik opnieuw heb gedaan nu met een mix waar ook houtlijm in zit. Alles wat goed is heb ik een laagje verdunde verf/houtlijm mix gegeven voor meer stevigheid. Aan de intentietijd van de kleur kan je zien waar ik wel en waar ik niet door de toplaag ben gegaan. De hoek die opgehoogd moest worden heb ik met tape en een plastic hoek afgebakend om het tegellijm zand mengel in toom te houden.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #38 Gepost op: 14 Februari 2021, 23:42:03 »

Het kabbelt vrolijk voort hiermee. Het weg schuren en slijpen van het te veel aan tegellijm/zand mix was deels lastig. De laatste partij is door de toevoeging van houtlijm bijna beton geworden. Ik heb er meerdere schuurbandjes, slijpschijfjes en een vijl mee opgerookt. Maar het resultaat is er en na een plamuur laag heb ik nu de wegen en muren steen grijs geschilderd.






Ik moet wel weer wat meer terug in de flow komen om de bouw soepel en vlot te kunnen voort zetten, ik mis het gevoel nu een beetje.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #39 Gepost op: 16 Februari 2021, 00:23:56 »

Heute hab ich nicht viel getan aber....................oeps verkeerde taal ik zat al in de Duitse modus voor het andere forum  Grin Grin Tongue

Nah dan nog maar een keer.....veel heb ik dus niet hier aan gedaan vandaag. De reden waarom was dan weer niet grappig, ik ging uren kapot van de hoofdpijn. Dan toch een paar muurtjes geplaatst waar ik nog geen foto's van heb. Daarna 2 huizen verder geschilderd waarbij ik Bjorn om diverse kleur adviezen heb gevraagd en waar hij mee kwam heb ik ook direct uit gevoerd.




Grüße Michiel

Edit: na het lezen van deze post concludeerd Bjorn dat hij naast de titel "Professor" nu ook wel de titel "Dictator" kan gaan dragen Grin Grin Tongue
« Laatste verandering: 16 Februari 2021, 00:32:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #40 Gepost op: 17 Februari 2021, 13:06:00 »

Eerst hier een foto van de muurtjes.


Dan had ik nog een probleem, een deur zat te laag en bleek niet vrij te houden.


De oplossing was een nieuwe deur maken met ombouw er omheen die ik ervoor tegen de gevel kon plaatsen.


Daarna kon ik aan nieuwe huizen beginnen.






Dan is het nog een zoektocht om aan goud verf te komen voor zo weinig mogelijk geld. Modelbouw verf vind ik toch te duur om te kopen. Goedkope acrylverf over het algemeen nogal matig van kwaliteit en in de goud uitvoering nu lastig te krijgen zonder je scheel te betalen aan verzendkosten. Het mooiste zijn zou gouden muurverf van de action maar die zit nog niet in click&collect. Andere opties zijn nog lakverf en pigmenten maar ook daar zijn vooral de verzendkosten die het niet meer rendabel maken maar met wat ik nog heb red ik dit diorama niet dus ik moet iets. Bij Solow heb ik goud glitter lijm/verf gekocht maar dat is puur grof pigment in een transparante gel en niet bruikbaar helaas.

Waar ik verstandig aan doe weet ik nog niet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #41 Gepost op: 18 Februari 2021, 08:42:40 »

De gebouwen van eergisteren hebben gister hun eerste verflaag gekregen. Met verder schilderen wacht ik tot ik vanavond met Bjorn tijd heb gehad om te brainstormen over de kleuren.


Dus verder gegaan met de bouw van gebouwen en die ik nu aan het maken ben is een vijfhoek dus lekker lastig maar met torentje.






Vandaag heb ik de hele dag niks( op reiki na hoop ik want ik heb teveel last van m'n rug om in bed te blijven) dus kan ik mooi doorwerken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #42 Gepost op: 18 Februari 2021, 14:02:03 »

Vandaag door vast zittende spieren in m'n rug al heel vroeg op dus maar stil zitten en verder bouwen.






Inmiddels m'n 2e reiki behandeling van deze week gehad en daardoor begint er wat beweging in m'n rug te komen. Dus laten vandaag nog maar wat activiteiten ondernemen die goed voor m'n rug zijn en gelijk m'n goud verf van de Hubo op lijn 3 ophalen.

Als ik zo tijd heb ga ik de gordijnen in het gebouw plakken dan kan ik er daarna een dak op maken. Als dat gebeurd is kan de toren net zo met decoratie zand bekleden als bij het kasteel.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kees Gorter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 120


Ik ben een spoor N gebruiker.


WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 18 Februari 2021, 20:36:31 »

Lastig z'n rug, maar wel een leuk resultaat.
Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #44 Gepost op: 19 Februari 2021, 12:12:16 »

Gister avond heb ik met Bjorn even zitten brainstormen over de 4 gebouwen die( bijna) geschilderd moeten worden en we bedachten het volgende:

Toren huis:
toren hoofdkleur lila glitter
hoofd kleuren huis goud/groen
raamkozijnen lila
daken brons/groen

Dubbel huis roze:
hoofd kleur roze
dak violet/goud
deur/sierlijsten goud

Dubbel huis Lila:
hoofd kleur lila
sierlijsten mint groen
Dak denne groen/brons

Enkel huis Lila:
hoofd kleur lila
dak brons/groen
accent stenen baby blauw
vlakken boven de ramen brons
wash violet

Overige concepten nieuwe gebouwen:
2 victoriaanse hoge huizen waarvan eentje violet/magenta
1 ronde of hoekige victoriaanse hoekgevel
1 paddestoel/pompoen huis achter op
1 boomhuis

Wat er van dit laatste rijtje ideeën komt moet ik nog zien maar dat is wel de denk richting.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini Modelbaan Burg Holtheim
« vorige volgende »
Ga naar: