Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini Modelbaan Burg Holtheim
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mini Modelbaan Burg Holtheim  (gelezen 37578 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #75 Gepost op: 12 Maart 2021, 23:49:36 »

Hij staat eindelijk, uiteraard viel hij eerst op de grond en brak er wat af maar dat heb ik in mijn voordeel kunnen benutten. De boom zit nu met smeltlijm vast gegoten en via het bladerdek aan het kasteel vast gelijmd met secondelijm.








Nu word het tijd even een pauze in te lassen want er moet eerst een 0e locomotief gebouwd worden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #76 Gepost op: 15 Maart 2021, 20:57:18 »

Citaat van: maarten op n-spoorforum.nl
Voor Michiel heb ik gisteren even twee tekeningen gemaakt voor z'n Hobbit-woningen. Nu alleen nog printen, het raam ga ik in 2 verschillende maten printen. 





Er komt dus wat leuks aan en ben blij dat iemand het leuk vind om te doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #77 Gepost op: 20 Maart 2021, 23:47:10 »

Citaat van: maarten op n-spoorforum.nl
Vanmiddag de geprinte ramen en deuren aan Michiel overhandigd.


Recht uit de printer, wel gespoeld, nog niet 'uitgebakken'.


Voor de clubbaan van NSV Zuidwest Märchenheim heb ik een vuilnisbak met kikkerkop gemaakt. Dat vond Michiel ook wel wat dus wat extra geprint.


Een lid van NSV Zuiwest wilde een 'gewone' vuilnisbak dus toen ik toch bezig was... Ook hiervan wat extra geprint voor Michiel.


En alles voorzien van een laagje primer. Ziet er meteen een stuk beter uit!

Nu even afwachten wat voor moois Michiel er mee gaat maken. ;-)

Ik ben vandaag even naar Lage Zwaluwe gereisd om de spullen hierboven op te halen. Zo gouw de andere verplichte projectjes af zijn ga ik eens kijken wat ik er van kan maken. Onderweg kwam het idee de kikkerprullenbakken vloeiend van blauw naar magenta te schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kees Gorter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 120


Ik ben een spoor N gebruiker.


WWW
« Antwoord #78 Gepost op: 21 Maart 2021, 16:10:51 »

Altijd ideeen en plannen genoeg zo te zien.

Kees
Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #79 Gepost op: 23 Maart 2021, 00:39:18 »

Ook elders al gepost maar vanavond de bovenleidingsmasten gemaakt.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #80 Gepost op: 29 Maart 2021, 20:09:53 »

Ik ben vandaag met de boomman aan de gang gegaan. Een trolletje als basis, een aantal sets takken had ik al gemaakt en daar heb ik er vandaag nog een bij gemaakt. De trol heb ik wat opgehoogd met 3 ronde houten kralen. Ik heb het met groen brokjes en secondelijm bekleed om het meer vollume te geven en daarmee kreeg het ook een mooie structuur. Er zit nu een grondlaag over als alles droog is moet kijken wat ik verder moet schilderen.










Nu moet ik ook nog bedenken hoe ik een paddenstoel ga maken als huis en hoe groot. Ik heb nog geen idee waar ik het van ga maken en hoe het er uit kan en moet zien, alleen de kleuren weet ik al.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #81 Gepost op: 29 Maart 2021, 23:35:53 »

Van een kartonnen rolletje, een plastic borrelglaasje en smeltlijm ben ik een paddenstoel gaan maken. Inspiratie voor die techniek komt uit de vele miniatuur wargaming video's.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #82 Gepost op: 30 Maart 2021, 18:10:59 »

De boom heeft 2 washes en een overbrush gekregen. Hij is op de foto nog half nat er erg groen maar dat komt ook door het goudpigment in de groene verf. Waarschijnlijk krijgt de boom nog een vuil grijze wash om het af te maken.


De paddenstoel heeft raamkozijnen gekregen die ik met wat plamuur er in probeer te smelten.



De kleur van de paddenstoel moet een vloeiende felle mix worden van roze, blauw en groen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #83 Gepost op: 31 Maart 2021, 20:59:34 »

M'n boom is af, er gingen nog veel meer kleurtjes en laagjes verf in zitten als ik dacht:






Ik ga zo eens met de paddenstoel verder.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #84 Gepost op: 31 Maart 2021, 22:31:35 »

Ik heb toch eerst maar even de boom geplaatst en daarna diverse struiken aangebracht.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #85 Gepost op: 1 April 2021, 21:50:59 »

Hij is nog niet af maar ik ben al wel heel trots op mijn paddenstoel huis. Met diverse over en drybrushes heb ik een mooie overloop van kleuren gekregen.




Bij het ruimte maken voor het plaatsen van het paddenstoel huis boorde ik uiteraard dwars door het draadje heen waarvan ik vergeten was dat hij er liep. Toen maar een dikke stroomdraad zoals die ook in onze huizen ligt door de kabelgoot getrokken en daar de stukjes decoderdraad op gesoldeerd.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #86 Gepost op: 2 April 2021, 20:55:31 »

Het paddenstoel huis is af en staat op z'n plek. Ik heb de rails geballast, bovenleidingsmasten geplaatst en ik ben van alles aan het schilderen. Op diverse plekken heb ik groen aangebracht. Met efficiëntie gaat en blijft het tempo omhoog. Veel weg zijn de komende dagen helpt ook dan kan alles mooi drogen als ik weg ben en kan ik als ik thuis gewoon lekker door.
















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #87 Gepost op: 4 April 2021, 22:28:57 »

Vandaag ben ik eens met de hobbit huis gevels begonnen. Ik had een holpijpset gekocht maar die dingen zijn goed om je handen aan los te halen maar na 3 slagen met een hamer was het nog niet door 1mm karton heen. Dat ging dus niet werken dus toen maar gaten slijpen in styreen. Een blinde faller/pola wand leverde het styreen en daar gaten op af getekend en uitgeslepen. Dat werd minder precies dus ik heb het nodige aan kieren met meel en uhu plast dicht gemaakt.

Ik moet de vormen nog wat aanpassen en zien waar ze precies moeten komen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 April 2021, 22:43:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #88 Gepost op: 6 April 2021, 09:41:42 »

Probeer ik gister eind van de avond onder het paddenstoelhuis zo hobbit geveltje passende te krijgen ga ik als nog weer door dat draadje heen. Nu was het niet meer te repareren. Toen maar een groef uitgeslepen aan de buitenkant om daar een dikke kabel in te leggen en die met een dun koperstaafje op de hoek aan de rails gesoldeerd en met het dunne restantje draad aan de printplaat. Ik ga er vanuit dat het goed en zin om alles op te zoeken om te testen heb ik weer niet( rijden blijft niet mijn hobby).

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #89 Gepost op: 6 April 2021, 20:06:08 »

Vanmorgen heb ik de eerste hobbithuis gevel vast gelijmd en wat dingen geschilderd. Daarna ben ik met het tekenen van een kaartautomaat begonnen en dat heb ik eind van de middag afgemaakt. Daarna ben ik met wat logo's en halte informatie verder gegaan.
















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Mini Modelbaan Burg Holtheim
« vorige volgende »
Ga naar: