Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16   Omlaag
Print
Auteur Topic: Module baan Sander  (gelezen 180709 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #120 Gepost op: 20 Januari 2016, 16:55:20 »

Ballast vind ik aardig geslaagd zo op de laatste foto's.


Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #121 Gepost op: 21 Januari 2016, 19:01:20 »

Qua ballastbed zijn we er nu uit. De laatste opzet komt wat mij betreft redelijk overeen met de foto welke ik als voorbeeld nam. Met een bruine airbrush waas ben ik er denk ik wel. Dat maakt het bed en de rails iets meer geheel, nu is het nog wat te gescheiden qua kleuren vind ik.

Nemen we overigens Johans foto's uit deze draad als voorbeeld dan zien we heel wat diversiteit van de verschillende ballastbedden.

Inmiddels ben ik wat met kleur aan het experimenteren voor de kabelgoten. Onderstaande foto is weer een voorbeeld foto welke ik gebruik.



Een donkergrijze kabelgoot, met de proefjes die ik heb gedaan komt dat overeen met een donkere grijs gemengd met donker bruin. Ondanks dat de goten af fabriek meer wit lijken.

En weer verder puzzelen.  Wink

Inmiddels aan het nadenken hoe ik mijn verkeerstunnel ga bouwen, daarnaast wat materieel pimpen.
1100'en, 2400'en.....genoeg te doen!

Gelogd

mvg,
 Sander
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #122 Gepost op: 22 Januari 2016, 13:15:30 »

Lekker bezig en wat wordt er gepooierd aan de 1100's en 2400's?

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #123 Gepost op: 22 Januari 2016, 16:43:38 »

De 1100'en zonder botsneus worden voorzien van Digikeijs verlichtingsprintjes. Met deze printjes is het straks mogelijk om naast frontseinen en sluitseinen ook nog rangeersein en cabine verlichting te tonen.

Ik wil nog even kijken of het mogelijk is om beide sluitseinen apart te kunnen schakelen. Zodat deze bij het trekken van een sleep uitgeschakeld kunnen worden. Daarvoor zal ik wel weer een Locpilot V4 om moeten bouwen + extra printje om wat extra functie-uitgangen te krijgen.

Tevens worden de slanghandels rood aangezet, geeft niet dat beetje extra! Qua interieur kan je weinig pimpen aan een 1100. Wel plaats ik een machinist indien mogelijk, dat moet ik nog even uitvinden.

De 2400'en ondergaan dezelfde acties. Verlichtingsprintje Digikeijs, verf op de slanghandels, machinistje erin.
Een blauwe 2400 reed destijds met 2 frontseinen en 2 sluitseinen. Ik heb het Digikeijs printje wat aan moeten passen aangezien die optie icm rangeersein officieel niet mogelijk is.

De geel/grijze 2400 is wat uitgebreider en zal naast een gewone decoder ook een functiedecoder aan boord hebben. Deze loc, welke mijn VAM-trein zal rijden, heeft naast frontseinen (omgekeerde L), schakelbare sluitseinen, rangeersein, 2 onafhankelijk knipperende zwaailichten en krijgt 2 automatische koppelingen.

Tevens ben ik bezig om printjes te laten maken zodat het eenvoudiger wordt om een locpilot V4 uit te bereiden met 2 extra functie-uitgangen. Serve wil mij daarmee helpen. Bedoeling is om printplaatjes te gaan etsen zodat aansluiten een makkie wordt.  Smiley
Gelogd

mvg,
 Sander
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #124 Gepost op: 26 Januari 2016, 23:18:38 »

Verkeerstunnel nog niet af nee?
Gelogd
Servé
Full Member

Offline Offline

Berichten: 174


Busje rijden...


« Antwoord #125 Gepost op: 27 Januari 2016, 11:33:08 »

Tevens ben ik bezig om printjes te laten maken zodat het eenvoudiger wordt om een locpilot V4 uit te bereiden met 2 extra functie-uitgangen. Serve wil mij daarmee helpen. Bedoeling is om printplaatjes te gaan etsen zodat aansluiten een makkie wordt.  Smiley

Ik is bezig ermee Smiley
Gelogd

Compleminte oet Mestreech,

Servé
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #126 Gepost op: 27 Januari 2016, 18:56:35 »

 Duim omhoog

Er liggen hier de nodige modellen te wachten op een printje!
Zodra dat er is zal ik een uitgebreid bouwverslag maken van 1 van de locs.
Gelogd

mvg,
 Sander
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #127 Gepost op: 2 November 2016, 21:11:54 »

Citaat
Inmiddels aan het nadenken hoe ik mijn verkeerstunnel ga bouwen

Inmiddels is daar over nagedacht en zijn de eerste stappen gezet. Echter algauw liepen we tegen wat problemen aan. Ik heb dat vaker wat scenery betreft, simpelweg omdat ik er geen ervaring mee heb.

Ik heb van styreen en hout het een en ander gebouwd, in onderdelen, ik heb een fout in mijn module bak gemaakt waardoor ik nog even moet puzzelen of de tunnelbak straks in delen of toch in 1x geplaatst kan worden.

Ik ben vandaag bezig geweest met een testje wat betreft betonkleur en structuur in 1:87.
In stappen heb ik het volgende gedaan.

Een styreen plaatje grijs gespoten.



Daarna grijze verf gemengd met kwartszand. Heel fijn zand wat moet zorgen voor een korrelige structuur. Dit al tamponerend opgebracht.



Dit laten drogen, daarna met afplaktape wat randen, stortnaden, erin gemaakt, op de laatste foto kan je zien hoe dat afplakken gaat, daarna weer tamponeren en met een stanlymes of liniaaltje vegen. Door de getamponneerde ondergrond en het vegen krijgen we een effect van "grindnesten".  Deze typeren oudere betonconstructies. Niet helemaal gelukt. Daarna de afplaktape verwijderen.



Daarna een wet-wash met zwarte verf en het overtollige opgedept met keukenpapier.



Dit zou je nog kunnen bewerken met een witte drybrush of een iets groen getinte brush voor sporen van algen of grassen.
 
Op onderstaande foto zie je dat het eigenlijk te grof is als je er een preiser naast legt.
Conclusie: het kwartszand, ondanks zijn fijne structuur, is te grof om door te gaan als beton in de schaal H0.



Een nieuw plaatje styreen gespoten, nu alleen met verf tamponeren. Wederom afgeplakt.



Daarna weer tamponeren en vegen. Dus zonder zwarte wet-wash.



Laatste foto oogt al stukken beter, al zeg ik hetzelf.
We testen door!
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #128 Gepost op: 2 November 2016, 21:26:21 »

Inderdaad! Je bent op de goede weg  Duim omhoog

Ik gebruik overigens deze verf
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #129 Gepost op: 3 November 2016, 20:23:18 »

De naden, moeten dat de naden tussen verschillende tunnelsecties vormen?
Of zou het meer richting randen van bekisting door moeten gaan?

Als de tunnelsecties in een bekisting gestort zijn, zouden ze niet zo korrelig afgewerkt zijn. Of dat moet achteraf zo behandeld zijn natuurlijk. Tongue
Beton wat in bekisting gestort wordt komt er strakker uit. Je ziet dan enkel de lijnen waar de verschillende bekistingsdelen gezeten hebben.

kleur en weathering doen het trouwens wel goed zo. Duim omhoog
« Laatste verandering: 3 November 2016, 20:26:33 door Romar » Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #130 Gepost op: 3 November 2016, 20:28:27 »

Dit is gewoon een testje wat er mogelijk is.
Je zou de naden anders kunnen maken. Alhoewel dit soort grote strepen ook vaak wel terug te vinden zijn in ruwbeton moet ik zeggen.
Gelogd

mvg,
 Sander
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #131 Gepost op: 3 November 2016, 20:31:54 »

Eindelijk weer bezig. En goed ook  Duim omhoog

Je kan je afvragen of die naden zichtbaar zijn in H0. Wat misschien ook werkt is insnijden met een mesje en daar een donkere wash in laten lopen.
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #132 Gepost op: 3 November 2016, 20:33:32 »

Zal anders eens kijken, als ik er aan denk/tijd voor is, om eens wat foto's te maken van betonen secties die we in Amsterdam aan het storten zijn geweest. Zijn namelijk ook tunnelsecties, voor de nieuwe A9. Misschien dat je daar iets mee kunt?

Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #133 Gepost op: 3 November 2016, 20:39:28 »

Alles is welkom!
Gelogd

mvg,
 Sander
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #134 Gepost op: 9 November 2016, 21:44:34 »

Voorlopig ligt dit project stil.
Ik vind geen voldoening en bevredigend resultaat in het scenery gedeelte.

Techniek ligt me beter.
 
Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Module baan Sander
« vorige volgende »
Ga naar: