De balkjes geven wel de stevigheid die je nodig bent met 9 mm plaat. Ik denk dat wanneer je 12 mm plaat gebruikt je de balkjes wel dunner kunt maken.
Echter heb ik voor 4x4 gekozen omdat ik daar makkelijk 2 schroeven naast elkaar in kan krijgen zodat de balkjes niet kunnen draaien en de balkjes niet splijten. Zo blijft het een strak geheel.
Eerste blauwe platen zitten er inmiddels ook op:
Aangezien dit de eerste keer voor mij is ben ik nog zoekende naar de juiste/makkelijkste manier.
Ik heb in elk geval bewust gekozen om de eerste blauwe plaat verdiept neer te leggen zodat deze gelijk komt met de bak randen. Dat geeft m.i. de meeste stevigheid. Hout is steviger als het blauwe isolatie materiaal.
De onderste laag is met houtlijm vast gezet, maar ook met gipsschroeven. De overige lagen zullen alleen worden gelijmd. Het modelleren kan al deels beginnen. Het kanaal moet weer uitgesneden worden, hieronder heb ik dan ook geen houtlijm gedaan.
Verder loop ik nog tegen het probleem aan hoe ik de brughoofden zal maken. Lastig, maar niet alles hoeft in 1x klaar. Deze module bak is overigens volgende maand te zien op Eurospoor.
mvg,
Sander