Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omlaag
Print
Auteur Topic: N-spoor H.I.T.M.  (gelezen 91120 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #105 Gepost op: 10 Maart 2014, 19:29:18 »

Hoi Bjorn,

Met de LED-lampjes is niets mis. Deze deden het gewoon. Nog vreemder werd het nadat ik de LED-strip weer vast ging zetten deed het treinstel weer normaal, alsof er niets aan de hand was. Nu zit het treinstel weer in elkaar en doet het nogsteeds Undecided . Wat kan er gebeurd zijn?

De overweg is wat moeilijker uit te leggen. Het bouwpakket is Faller 222169 en de bestuuring is Faller 120171. Ik ben van mening dat de beschrijving nogal onduidelijk is.

MVG, Hielke   
Gelogd
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #106 Gepost op: 10 Maart 2014, 22:40:55 »

Hoi Hielke,

dit klinkt enigszins als kortsluiting door die LED-strip (is ie verschoven of iets dergelijks?). Wat betreft de overweg, misschien heb je hier wat aan?

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #107 Gepost op: 11 Maart 2014, 21:10:58 »

Hoi Bjorn,

Toch bedankt voor de kleine hulp en wegwijs in de LED-strip. Nu weet ik waar ik moet zoeken mocht het verschijnsel terug komen.

De tekening van die overweg lijkt er wel op maar is hem niet. Die tekening is simpel maar helaas is die bij mij niet zo.

Bij de overweg die ik hier ertussen wil zetten kunnen namelijk de overwegbomen ook omlaag en natuurlijk weer omhoog Grin . Ik zal proberen om een dezer dagen een aantal foto's te plaatsen.

MVG, Hielke
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #108 Gepost op: 22 Maart 2014, 21:06:15 »

Goede avond allen,

Zoals belooft een aantal foto's van de verbouwing. Bij iedere foto een klein verhaaltje.



Zo zag het totaal plaatje eruit voor de verbouwing. De BR 23 aan het kolen nemen en de BR 001 aan het wachten tot de BR 23 klaar is. De P8 ''in de loods'' buiten dienst.



Nog een plaatje van de oude vorm. De verbouwing is al voorbereid wegens de rails bij de overweg (rechts in beeld). Te zien zijn weer de P8 en BR 23. Voor de BR 23 een BR 92.



Het laatste plaatje van de plek, dit keer ingezoomd.



Het stoomdepot op de nieuwe plek. Achter de loods het spoor voor de containeroverslag. Te zien weer dezelfde stoomlocs maar dan op de nieuwe plaats. De uitbreiding van de plaat is nog niet voltooid.



Het spoor voor de containeroverslag (waar nu de BR 648 (LINT) op staat) is opgebroken en toegevoegd als opstelspoor bij het nieuwe stoomdepot. Achter de LINT is de BR 92 te zien en voor de LINT is de defecte P8 te zien. Het nieuwe stuk is er inmiddels aan toegevoegd (op de voorgrond zichtbaar).



Het bijna totale nieuwe plaatje van het nieuwe stoomdepot. Achterin is de kolenbunker geplaatst met de BR 001. Rechts van de BR 001 komt de elektrische werkplaats (waar de wadloper staat). Te zien is weer de P8, de BR 648 (LINT), BR 23 met schoonmaakwagen, BR 92 (voor de lange groene rijtuigen) en nog de tuin zelf.



De achterkant van de BR 001 met links daarvan de kolenbunker. Te zien zijn nu ook de BR 184, BR 23 met daarachter de BR 648 (LINT), voor de lange groene rijtuigen de BR 203 en nog wat ander materieel. Het gele railvoertuig (BR 701,rechts achterin) staat op het nieuwe containeroverslag spooraansluiting.



Het stoomdepot (voor) en de tuin in het zicht. Met links achterin de BR 643 (Talent), ET 403 (Donald Duck) en Mat 54 (Hondekop). Op het spoor daarvoor links de BR 610 (Pendolino) en de BR 429 (Flirt). Daarvoor weer links de NS 1312, BR 232 (Ludmilla) en de BR 110 met dubbeldekkers.

 

In een later stadium is er nog een spoor bijgekomen. De voorbereidingen voor de verjaardagsritten waren in volle gang. Te zien zijn op spoor 2, NS 4097 (ICM3) en de ES 87. Tevens bij het stoomdepot de TEE en op spoor 4 (van rechts geteld) de SVT 04.5 (Vliegende Hamburger). Naast de SVT 04.5 de BR 701. Op het spoor naast de BR 701 staan de BR 270 en de Kof 2. Op het bijgekomen spoor de BR 44 en daarachter de BR 23. De BR 001 is weer  Grin kolen aan het nemen.



De loods van het stoomdepot komt over de sporen waar geen stootblokken op zitten.



Het eindresultaat van de totale verbouwing, het mag er wezen. Het stoomdepot is door deze verbouwing 3x zo groot geworden. Er zijn geen wissels gesneuveld maar 2 bijgekomen. Het zijlijnstation is verder naar achter gegaan (helaas niet langer geworden), De containeroverslag is naar voren gekomen maar wel een paar CM langer geworden. De containertreinen gaan niet meer over het emplacement maar via de zijlijn, de aansluiting buigd voor de zijlijnoverweg af.

Ik hoop dat jullie van dit verslag genoten hebben.

MVG, Hielke
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #109 Gepost op: 30 Maart 2014, 18:10:55 »

hoi hielke

je bent ook mooi bezig
en begint er ook al goed uit tezien
en ook mooi matriaal

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #110 Gepost op: 30 Maart 2014, 19:47:23 »

Goede avond allen,

Gerard, bedankt voor het leuke bericht. Het moment om de baan vast te zetten komt ook steeds dichterbij. Zeker omdat de baan steeds meer zijn definitieve vorm krijgt. Zeker werk ik hier hard aan. Het materieel is zoals gezegd gelukkig ook niet meer zo snel uitgebreid.

Zoals ook eerder belooft aan Bjorn een aantal foto's van de tekening die bij de overweg hoort. Sorry alvast mochten ze niet scherp genoeg zijn.



Het nieuwe besturingskastje voor de gehele overweg. De voorganger bleek helemaal niet te werken.



De aansluittekening die erbij zit. Deze komt veel beter overeen met het nieuwe besturingskastje. Als er meer foto's van de besturing nodig is, hoor ik het graag.



Zo komt het er ongeveer uit te zien. Alle foto's kunnen weer groter.

MVG, Hielke
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #111 Gepost op: 12 Oktober 2014, 12:25:55 »



Na een lange stilstand met het materieelpark uitbreiding is er gisteren weer een oude bekende bijgekomen. In dit geval de 4e DH-2 van Fleischmann. Deze word pas omgebouwd als er een bijkomt. Uit eindelijke zullen er 5 Wadlopers op mijn baan vertegenwoordigd worden.

Helaas was door kortsluiting mijn nieuwe BR 218 in het blauw-beige nog niet beschikbaar.

MVG, Hielke
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #112 Gepost op: 12 Oktober 2014, 12:31:48 »

hoi hielke

mooi treinstel

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #113 Gepost op: 12 Oktober 2014, 13:12:03 »

@Gerard,

Bedankt  Grin

MVG, Hielke
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #114 Gepost op: 16 Oktober 2014, 16:10:25 »

Gisteren was er een kleine line-up van alle 4 de DH-2 Wadloper stellen. Natuurlijk heb ik hiervan foto's gemaakt en de onderstaande foto's zijn het resultaat. Helaas moest, omdat de achterste/meest linkse Wadloper nog niet is omgebouwd, de stroom van de baan. De foto's kunnen weer groter als je erop klikt.



Rechts is de motorpost (3013) ook nog zichtbaar. De Wadloper rechts heeft het nummer 3224 gekregen en was mijn 1e Wadloper. Helaas door een ongeluk is de motor verbrand en sindsdien ''Buiten Dienst'' gesteld. Er zijn plannen om de 3224 weer indienst te nemen. Naast de 3224 staat de opvolger van hem, de 3225. Deze zal dit nummer ook blijven houden. Naast de 3225 staat nog een 3225 maar zal omgenummerd worden naar 3227. Naast de 3225 (3227) staat de afgelopen zaterdag erbij gekomen 3225 en het is nog onbekend welk nummer deze zal gaan dragen. De Wadloper die nog moet komen heeft ook nog geen nummer.



Bij de 3224 is de oude plaats van de motor op de kap goed zichtbaar (boven het NS-logo). Later is dit plekje opgevuld waardoor het iets minder zichtbaar is. Op deze foto staken de Wadlopers de koppen bij elkaar.



Gewoon de laatste foto omdat ze leuk zijn.

MVG, Hielke
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #115 Gepost op: 16 Oktober 2014, 16:53:21 »

hoi hielke

dat ziet er mooi uit

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: N-spoor H.I.T.M.
« vorige volgende »
Ga naar: