Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omlaag
Print
Auteur Topic: N-spoor H.I.T.M.  (gelezen 91112 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Raymond
Full Member

Offline Offline

Berichten: 100

N Spoor Freak


« Antwoord #90 Gepost op: 22 December 2013, 20:33:38 »

Dat kan idd Hielke, maar ga toch eerst kijken of het motortje te maken is Smiley

Groet,
Raymond
Gelogd

Lid Houtense Koekenclub
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #91 Gepost op: 22 December 2013, 22:08:28 »

Raymond,

Ik ben er bang voor dat je het motortje echt moet vervangen voor een nieuw exemplaar. Houd me maar op de hoogte en onder tussen ga ik hier wel op een nieuw plan broeden  :Smiley.

MVG, Hielke
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #92 Gepost op: 24 December 2013, 20:18:41 »

Beste mensen,

Met ingang vanaf 24-12-2013 om 22:00 tot 27-12-2013 rijden wij de kerstregeling. Dit houd in dat er langere treinen rijden.

Verder wensen wij u een prettige kerst.

MVG, Hielke
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #93 Gepost op: 24 December 2013, 20:35:40 »

hee hielke

jij ook mooie kerstdagen en de beste wensen voor 2014

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #94 Gepost op: 24 December 2013, 20:44:13 »

Hoi Gerard,

Hetzelfde.

MVG, Hielke
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #95 Gepost op: 25 December 2013, 09:53:03 »

Ik wens jullie allen ook hele fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar. Blijf ons vooral verrassen met de bijdragen hier op het forum.

Jeffrey
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #96 Gepost op: 6 Januari 2014, 15:31:54 »

Hallo Jeffrey,

Bij mij zitten alle vingers enz nogsteeds op de plaats waar het hoort te zitten. Dus het bouwen is volop door gegaan.

Als eerste is de overweg bij het hoofdstation aan de beurt want die is aan vervanging toe.



Op de foto is de overweg zichtbaar. De rails die er tussen komt, liggen er al langs. Het huisje is van de vervangende overweg en is al op zijn plaats gezet.



Nog een foto van de overweg. Goed te zien is de rede waarom deze vervangen gaat worden, zo'n overweg kan de hoofdoverweg niet zijn omdat deze te dicht bij het station ligt. Het huisje is nu goed te zien.

Bijde foto's zijn aanklikbaar.

MVG, Hielke
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #97 Gepost op: 7 Januari 2014, 10:51:59 »



Het is toch vaak zo dat de overweg direct naast het station ligt.. Huh? Vaak omdat het station aan de Hoofdweg van het dorp is gebouwd.

Jeffry
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #98 Gepost op: 7 Januari 2014, 11:14:25 »

Hoi Jeffrey,

Dat klopt, de hoofdoverweg is meestal bij het station gebouwd. In dit geval is dat ook zo, maar omdat ik er destijds een landoverweggetje heb ingelegd  :Smiley, wordt deze vervangen. Ik vind hem te klein worden en er is geen beveiliging aanwezig  Wink . Dat is geen goede combinatie voor de belangrijkste overweg.

MVG, Hielke
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #99 Gepost op: 7 Januari 2014, 11:38:21 »

hoi hielke

ziet er mooi uit
je bent mooi bezig

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #100 Gepost op: 7 Januari 2014, 11:47:28 »

@ Hielke,

duidelijk en ik ben benieuwd zeker in deze schaal.

Ik heb dit jaar een klein uitstapje gemaakt in een bijdrage aan de N baan van de Modelspoorgroep Haarlemmermeer en ik moet zeggen dat doe ik niet nog een keer.... veel te klein allemaal....... of zijn mijn vingers nu te groot... Grin

Jeffrey

Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #101 Gepost op: 7 Januari 2014, 12:05:23 »

Hoi Jeffrey,

Ik denk dat het een kwestie van wennen is, ik heb al sinds me 7e  Shocked N spoor (ben nu 20) . Daarbij is het wel nogsteeds dat ik goed moet kijken of alles goed op de rails staat. Ook ik merk dat op sommige momenten ook mijn vingers te groot zijn  Grin.

Verder ben ik wel iedere keer benieuwd, hoe het eruit gaat zien.

MVG, Hielke

PS: Gerard, ik ben altijd goed bezig  Cheesy.
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #102 Gepost op: 5 Februari 2014, 20:54:00 »

Goede avond allen,

Even een update van mijn baan. Eigenlijk is er niet veel gebeurd op de conditie-/onderhoudritjes na. Verder was het de bedoeling om de eerder genoemde overweg eind januarie 2014 te vervangen. Helaas is dit door een defecte meegeleverde besturing uitgesteld. Geprobeerd wordt om eind maart 2014 alsnog de nieuwe overweg op te leveren.

Wordt vervolgd.

MVG, Hielke

PS; voordat erop reactie's komen. Er is al een brief naar de bouwer gegaan. H.I.T.M. direcie is in afwachting van het antwoord.
Gelogd
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #103 Gepost op: 9 Maart 2014, 20:25:41 »

Goede avond,

Na een aanpassing op de baan, er is het een en het ander veranderd, ga ik weer wat foto's plaatsen van deze verandering. Deze komen komende week erop. De overgweg ligt er door een niet te begrijpen besturing er nog steeds niet. Misschien en hoogstwaarschijnlijk kunnen jullie mij hiermee helpen. Ik snap er niets van.

Waar ik ook niets van snap is mijn ES 87 treinstel. Vanochtend deed deze het nog zonder problemen. Vanmiddag begon het en wilde het treinstel als ik een bepaalde richting op reed, geen front-/ sluitseinen meer tonen. Zogauw ik omschakelde om de andere richting op te gaan, deed het treinstel weer normaal. Als ik weer terug schakel, gingen de front-/sluitseinen weer uit. Wat kan er mis zijn?

MVG, Hielke
Gelogd
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #104 Gepost op: 10 Maart 2014, 15:58:32 »

Hoi Hielke,

de front/sluitseinen zitten voor een bepaalde richting (vaak) in één stroomkring. Controleer of een van de lampjes/LEDjes kapot is, of dat er ergens een kabelbreuk heeft plaatsgevonden. Laat ook maar even zien wat je niet lukt met die overweg.

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: N-spoor H.I.T.M.
« vorige volgende »
Ga naar: