Goede avond allen,
Zoals belooft een aantal foto's van de verbouwing. Bij iedere foto een klein verhaaltje.
Zo zag het totaal plaatje eruit voor de verbouwing. De BR 23 aan het kolen nemen en de BR 001 aan het wachten tot de BR 23 klaar is. De P8 ''in de loods'' buiten dienst.
Nog een plaatje van de oude vorm. De verbouwing is al voorbereid wegens de rails bij de overweg (rechts in beeld). Te zien zijn weer de P8 en BR 23. Voor de BR 23 een BR 92.
Het laatste plaatje van de plek, dit keer ingezoomd.
Het stoomdepot op de nieuwe plek. Achter de loods het spoor voor de containeroverslag. Te zien weer dezelfde stoomlocs maar dan op de nieuwe plaats. De uitbreiding van de plaat is nog niet voltooid.
Het spoor voor de containeroverslag (waar nu de BR 648 (LINT) op staat) is opgebroken en toegevoegd als opstelspoor bij het nieuwe stoomdepot. Achter de LINT is de BR 92 te zien en voor de LINT is de defecte P8 te zien. Het nieuwe stuk is er inmiddels aan toegevoegd (op de voorgrond zichtbaar).
Het bijna totale nieuwe plaatje van het nieuwe stoomdepot. Achterin is de kolenbunker geplaatst met de BR 001. Rechts van de BR 001 komt de elektrische werkplaats (waar de wadloper staat). Te zien is weer de P8, de BR 648 (LINT), BR 23 met schoonmaakwagen, BR 92 (voor de lange groene rijtuigen) en nog de tuin zelf.
De achterkant van de BR 001 met links daarvan de kolenbunker. Te zien zijn nu ook de BR 184, BR 23 met daarachter de BR 648 (LINT), voor de lange groene rijtuigen de BR 203 en nog wat ander materieel. Het gele railvoertuig (BR 701,rechts achterin) staat op het nieuwe containeroverslag spooraansluiting.
Het stoomdepot (voor) en de tuin in het zicht. Met links achterin de BR 643 (Talent), ET 403 (Donald Duck) en Mat 54 (Hondekop). Op het spoor daarvoor links de BR 610 (Pendolino) en de BR 429 (Flirt). Daarvoor weer links de NS 1312, BR 232 (Ludmilla) en de BR 110 met dubbeldekkers.
In een later stadium is er nog een spoor bijgekomen. De voorbereidingen voor de verjaardagsritten waren in volle gang. Te zien zijn op spoor 2, NS 4097 (ICM3) en de ES 87. Tevens bij het stoomdepot de TEE en op spoor 4 (van rechts geteld) de SVT 04.5 (Vliegende Hamburger). Naast de SVT 04.5 de BR 701. Op het spoor naast de BR 701 staan de BR 270 en de Kof 2. Op het bijgekomen spoor de BR 44 en daarachter de BR 23. De BR 001 is weer
kolen aan het nemen.
De loods van het stoomdepot komt over de sporen waar geen stootblokken op zitten.
Het eindresultaat van de totale verbouwing, het mag er wezen. Het stoomdepot is door deze verbouwing 3x zo groot geworden. Er zijn geen wissels gesneuveld maar 2 bijgekomen. Het zijlijnstation is verder naar achter gegaan (helaas niet langer geworden), De containeroverslag is naar voren gekomen maar wel een paar CM langer geworden. De containertreinen gaan niet meer over het emplacement maar via de zijlijn, de aansluiting buigd voor de zijlijnoverweg af.
Ik hoop dat jullie van dit verslag genoten hebben.
MVG, Hielke