Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 238084 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #300 Gepost op: 6 Maart 2021, 21:09:01 »

Vandaag verder kantoor gebouw voorzien van ramen, plexi moeten nog versneden en ingelijmd worden. Ook begonnen met richel te maken met 2 LED voor aan de 2 rechtse ramen te plaatsen (wel langs binnen zijde natuurlijk) Buiten verlichting zijn nu droog en kunnen één van deze dagen dus gemonteerd worden boven de deuren. Dan nog 1 oranje LED geplaatst om zijraam wat te verlichten, wordt voorzien rondom met zwart papier om geen extra lichtdoorlating te verkrijgen op de gevel en de spleten die er eventueel tevoorschijn komen.
Morgen gaan we proberen om isolatieplaat te voorzien van de triplex dunne platen om zo de totale oppervlakte voor perron en gebouwen te verkrijgen. Achteraan komen er een gat of 3 voorzien om de bedradingen van de verlichtingen en LED door te kunnen laten gaan onder de baan. Er komen dan nog een schakelaar op 8 om alles wat apart te kunnen schakelen en zo wat sfeer te creeren desgewenst.
Maandag om laatste lichting hout ophalen, bericht gekregen dat dakpannen onderweg zijn dus die verwacht ik ook één van deze dagen.
Dinsdag is hopsitaal dag, das heel wat minder.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #301 Gepost op: 9 Maart 2021, 11:19:21 »

Gisteren bestelde hout gaan afhalen en ook nog wat profielen in plastiek. Dakpanplaten zijn ook afgegeven dus kunnen we beginnen met kantoorgebouw en dergelijke te voorzien van dakpannen.
Straks naar hospitaal dus weer dagje vrij veel verkeer km rijden. Cool
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #302 Gepost op: 11 Maart 2021, 11:03:06 »

Vandaag staat er niet teveel op het programma van zorg dus misschien wat tijd om te bekijken om het dak op het kantoorgebouw te maken. Is dun dus zal het wel lukken met een cuttersmes te snijden en/of eventueel een goede schaar.
Latten om alles recht te houden zal ik zowieso op achterkant moeten plakken. Ik zie wel hoever we geraken en/of hoe de dag verder verloopt want dat weet je hier dus nooit op voorhand.
Eric.
Gelogd
Kees Gorter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 120


Ik ben een spoor N gebruiker.


WWW
« Antwoord #303 Gepost op: 11 Maart 2021, 13:14:22 »

Het is dat ik niet veel ruimte heb en daardoor met schaal N bezig ben.
Maar in schaal 0 kan je nog beter en mooier alles zelf maken.

Leuk om jou te volgen.

Kees
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #304 Gepost op: 11 Maart 2021, 15:07:01 »

Kees, je hoeft niet altijd heel veel plaats te hebben om O of zelfs spoor 1 modellen te laten rijden hoor. Ken verschillende collegas die O hebben met maar een recht stuk en 3 wissels dus ook maar een 45 cm breedte. Spoor 1 ken ik zelf iemand waar het enkel links en rechts doodloopt en enkel met 1 wissel wat rangeerwerk doet. Het is allemaal wat jezelf wilt. Al de gebouwen en atributen zijn zelfbouw en niet te koop in winkels. Niet afgewerkt zoals met interieur en extraatjes hier en daar, al deze gebouden komen op een 90 cm van waar je staat dus al heel moeilijk om al die fantastische niets ziende details ook niet te kunnen zien. Neen vind een mooie façade en mooi afgewerkt met alle nuttige details diewel opvallen dan das gek genoeg voor mij, trouwens het is nog steeds mijn O baan.
Ik maak het zelf met "de natten vinger" methode, wil zeggen niets afmetingen en tekeningen van echte gebouwen, enkel fantasie die ik gebruik. Kon ook delen aankopen op website van O afgewerkte loodsen en perrons, vree duur maar moest dan nog alles aanpassen omdat ik een schuine kant heb, trouwens ook als je veel geld inpomt en daarna wil verkopen krijgt er enkel een aalmoesje voor in de plaats, dat ben ik gelukkig al afgeleerd. Maak het op maat voor hier op de baan, stop ik ermee is het enkel wat "hout" dat verbrand kan worden (daar heb ik dan ook nog wat warmte aan  Cool ) en geen dure aankopen.
Of alles perfect is ? Weet ik niet, enkel aan de nOhab modellen investeer in nog geld om materiaal aan te schaffen voor de juiste verbouwingen ervan te kunnen maken, daar hecht ik méér aandacht aan aan het rollend materiaal dan scenery.
Als er wat te zien gaat zijn, lees dan maar vergevordert stadium zullen er wel wat foto's hier verschijnen van de werkzaamheden.
Nu is het wat stillekes op de baan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #305 Gepost op: 13 Maart 2021, 13:53:46 »


Zover staan de werken als het ware.
Eric
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #306 Gepost op: 13 Maart 2021, 14:34:24 »

Mooi werk Eric, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
bollen neus
Gast
« Antwoord #307 Gepost op: 13 Maart 2021, 15:31:53 »

Bedankt Michiel, ondertussen reeds een reling gemaakt om voor het kantoor gebouw te zetten tis maar dat het een beetje veilig is op dat stukje perron.

Komt in hetzelfde groen gespoten als de ramen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #308 Gepost op: 14 Maart 2021, 14:53:23 »

Dakgoot en afvoerpijp gemaakt voor aan het dak van het kantoor gebouw te verlijmen.

In totaal zijn er al een 1142 foto's van de opmaak van de baan gemaakt, wordt een ferme map om op te slaan als dit ooit afgewerkt geraakt.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #309 Gepost op: 15 Maart 2021, 10:00:45 »

Voor vandaag proberen het dak op opslagplaats te verlijmen, dan nog LED strip in kantoorgebouw installeren. Voorzien van de lange draden om dan aan te kunnen sluiten aan de schakelaars op bord front van baan.
Dak van kantoorgebouw schilderen, zijkanten donker bruin en dan de dakpannen reeds een beetje vervuilen.
Binnenzijde afplakken met zwart papier om doorschijnen wat te voorkomen want als het dak erop gaat staan zal er echter niet veel werkruimte zijn om te doen.
Regenpijpen misschien al even in de grondverf spuiten, later kunnen we ze dan wel in de kleur zetten die we willen. Allemaal kleine werkjes waar je veel tijd in kunt steken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #310 Gepost op: 16 Maart 2021, 13:32:41 »

Dak is voorzien van dakgoot op opslagplaats en goed verlijmd.
Wat langere draden aan het solderen om zo aan de schakelaars te kunnen verbinden.
Waar ik nog niet aan uit ben is hoe en welk materiaal ik ga gebruiken voor het perron, gemalen kiezelttjes, steentjes patroon en inkleuren. We zien wel als de job zich hier aanbied om eraan te beginnen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #311 Gepost op: 16 Maart 2021, 19:08:57 »

Dak kantoor gebouw is nu vervuild en voorzien van de dakgoot met opening voor de regenpijp. Aan rest heb ik nog niets kunnen doen, misschien in de loop van deze week, ik zie wel hoe het hier verloopt en dat kan ik echter nooit op voorhand zeggen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #312 Gepost op: 17 Maart 2021, 10:59:00 »

Hopelijk komt vandaag plexi glas binnen dan kunnen we de ramen afplakken en voorzien van blending binnenkant. Dak is nu reeds vervuild en voorzien van een dakgoot. Messing regenpijp ligt ook klaar.
Dan binnenzijde nog wat afplakken met zwart papier om doorschijnen wat te voorkomen. Ik zie wel hoe het verloopt, we kunnen hier nooit zeggen we doen dat of dit.
Eric.
Gelogd
Kees Gorter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 120


Ik ben een spoor N gebruiker.


WWW
« Antwoord #313 Gepost op: 17 Maart 2021, 16:59:06 »

Met onze hobby moet er niets , maar mag er een hoop.
Fijn is dat ieder dat zelf kan bepalen.

Kees
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #314 Gepost op: 17 Maart 2021, 18:55:47 »

Enkel dakgoot geschilderd en dak vervuild das alles.

Geen plexi glazen ontvangen vandaag, zal later dan wel in orde komen.
Schakelbord moet ook nog gemaakt worden voor de 8 schakelaars in te verwerken.
Eric
Gelogd
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: