Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 237021 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #315 Gepost op: 18 Maart 2021, 18:43:19 »

Inkleuren van de loods gevel.

Dak, ramen en verlichtingen komen later.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #316 Gepost op: 19 Maart 2021, 19:21:32 »

Begonnen aan dak samen te stellen, komt in 2 delen, enkel een naad zie je wel lopen maar dat stoort me helemaal niet.
Foto's komen later wel.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #317 Gepost op: 20 Maart 2021, 10:59:53 »


Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #318 Gepost op: 20 Maart 2021, 16:01:42 »

Dak is volledig samengesteld, afgeschuint en nu reeds in rood gespoten. Ligt nu in de zon te drogen, komt goe uit, is een andere teint van rood geworden omdat de loods ook in een andere donkerdere teint van bruin is gezet. Vensters zijn nu ook reeds verlijmd in loods gedeelte. Buitenverlichtingen aan het bekijken welke oplossing ik hiervoor kan vinden, wel al een oranje pinklicht in elkaar gefoefeld om ook te kunnen laten zien dat er wat moet gebeuren van laden en lossen op het perron.
Komt allemaal goed denk ik.
Eric.
Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #319 Gepost op: 20 Maart 2021, 16:41:10 »

Ziet er fantastisch uit Erik. Neem aan dat er ook nog een bestrating voor het pand komt.
Groet, Anton
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #320 Gepost op: 20 Maart 2021, 18:37:40 »

Anton, daar ben ik nog helemaal nog niet uit hoor. Klinkers leggen dat doet bijna iedereen, denk eerder aan soort beton beslag maar ik sluit niets uit hoor. Dit zal wel nog een paar weken verder zijn eer we hieraan kunnen beginnen. Nog klein werk genoeg aan kantoorgebouw en de loods zelf.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #321 Gepost op: 21 Maart 2021, 18:21:37 »

Eerste schuchtere poging voor wat straatstenen in te kleuren.

Ook reeds de 4 buiten verlichtingen gemaakt, oranje pinklicht is reeds gemonteerd op de gevel. Draden en weerstanden aan het solderen zodat alles aangesloten kan worden aan de schakelaars.
Binnen verlichting in klain kantoortje moet ik nog maken, dan de vensters inlijmen en achter een kalkpapierke bijplakken. Komt allemaal wel goed maar niet morgen, hospitaal dagske en das zo om de 3 weken een gans jaartje volhouden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #322 Gepost op: 21 Maart 2021, 19:44:13 »

Zo komen de gebouwen te staan op de baan, verlichtingen zijn nog niet aangebracht.

Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #323 Gepost op: 22 Maart 2021, 09:45:08 »

Gister avond nog twee LED buitenverlichtingen aangesloten alsook het oranje pinklicht naast kantoortje.

Komen er nog 2 bij alsook binnen verlichting kantoor.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #324 Gepost op: 23 Maart 2021, 10:52:28 »

Voor vandaag staat er veel soldeerwerk op de lijst, schakelaars al voorzien van doorverbindingen in de 2 kleuren die we gaan gebruiken bij + en -. Ook de plusjes verbinden bovenaan zodat enkel de andere kleuren nog moeten gesoldeerd worden bij montage van de schakelaars. Werk kan maar al gedaan zijn. Dan nog verder de loods afwerken, LED verlichtingen plaatsen in klein kantoortje, gaat zeer weinig licht te zien zijn maar dat mag dan ook weer eens tis maar voor de sfeer. Pinklicht doet zijn job naar behoren, daar ben ik dan al tevreden over.
Zwart papier in binnenkant loods verlijmen om geen doorschijning te krijgen en dan nog even testen of alle gewenste combinaties mogelijk gaan zijn.Dit is enkel aan de loods, kantoorgebouw komt daarna aan de beurt.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #325 Gepost op: 24 Maart 2021, 10:39:20 »

Bord met schakelaars hangt er nu ook al op, 8 stuks om de LED verlichtingen in en buiten de loods en kantoor gebouw te laten functioneren. Alle draden zijn reeds voorzien in verschillende kleuren om mis verstanden te voorkomen ook al bij de schakelaar de functie bijgeschreven.
Dan beton slag maken voor zijkanten van het groot perron mee te bekleden, op perron komen er dus steentjes patroon gelijmd, en ingekleurd. Zullen er eens over moeten nadenken welke de beste manier is om het wat proper af te werken.Dan nog de 2 relingen spuitenin grondverf en daarna in het groen zetten. Dan ligt het materiaal klaar om plaat te plaatsen op de baan.
De loods en gebouw kan steeds nog afgewerkt worden nadien, komen er toch los op te staan (en hopelijk gaan ze dan niet gaan vliegen) Je weet nooit nietwaar.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #326 Gepost op: 24 Maart 2021, 15:12:50 »

Plaat met steentjes worden in de primer gespoten en dan gekleurd met donker en lichtgrisj en beige/bruin.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #327 Gepost op: 24 Maart 2021, 21:38:53 »

Reeds begonnen inkleuren perron.
Morgen zien we dan wel waar het nog wat extra mag krijgen.

Relings komrn morgen ook gespoten in het groen. Komt allemaal snor.
Eric
Gelogd
Eemstede
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1791



« Antwoord #328 Gepost op: 24 Maart 2021, 21:43:29 »

Mooi gedaan hoor.

gr. Frank
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #329 Gepost op: 25 Maart 2021, 11:11:54 »

Nog een foto van gisteren , het was mooi weer in den hof , dus maar even alles buiten gespoten en tijd zat om te laten opdrogen.

Daarna is er maar begonnen aan inkleuren van zichtbaar gedeelte op perron. Nu kan ik nog eens nakijken of er nog wat extra kleur moet opgedaan worden, dan kan de plaat van 125 cm op de baan gezet worden. Gebouwen kan ik stuk per stuk afwerken en dan inplanten op de plaat. Alle draden zijn er reeds voorzien aan de LED en gloeilampjes (das voor de buiten verlichting aan kantoorgebouw)
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: