Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 238430 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #330 Gepost op: 25 Maart 2021, 13:37:38 »

Lekker bezig  Duim omhoog Duim omhoog
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #331 Gepost op: 26 Maart 2021, 10:46:20 »

Dank voor de reactie.
Volgende dagen zal ik moeten bekijken om de gebouwen op de plaats te zetten waar ze zullen moeten verblijven op het perron. Dus ook lange draden aansluiten aan schakelaars en controleren of alles nog oplicht bij de LED verlichtingen (er kan altijd wel een knik in de kabel zitten natuurlijk) Loods moet wel nog verder afgewerkt worden, hendels aan de poorten en dan nog wat regenpijpen maken , alsook de dakgot samenstellen. Kan dit allemaal wel nog monteren als gebouw al op zijn plaats staat (hoop ik?)
Dan nog een paar extra relingen maken om vooraan aan perron te zetten. Das dan meer al voor wat afwerking betreft.
We zien wel hoever we geraken dit week end.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #332 Gepost op: 27 Maart 2021, 11:07:37 »

Nog 2 messing relingen gemaakt, moeten nog in de primer gespoten worden en daarna in het groen.

Kantoorgebouw is nu zo goed als afgewerkt, enkel nog op zijkant de regenpijp aanlijmen en alle lichten en LED kunnen aan/uit door middel van schakelaars op bord  (enkel voor de loods en gebouw gemaakt) Zo blijft alles wat overzichtelijk, heb ook opgeschreven wat de functie is want vergeten gebeurd sneller dan gedacht.
Aan de loods zijn er nu ook al klinken en trekkers gemaakt op de poorten, verlichtingen hebben hun langede draden. Dak moet nog afgewerkt worden en samengesteld en dan kan dit gebouw ook geplaatst worden op plaat van perron.
Denk dat ik nog nummers ga plaatsen naast de poorten, kunnen de leveranciers ook niet missen als ze komen laden en lossen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #333 Gepost op: 27 Maart 2021, 18:53:49 »


Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #334 Gepost op: 28 Maart 2021, 10:39:25 »

De grote dakgoot voor de loods eens bekijken om samen te stellen.
Dan de kamer eens flink opruimen van alle prutsen die we niet meer nodig hebben even wegleggen.
Dan kijken, zal het kunnen controleren met camera op platte wagon te zetten en dan op film of er niet nog wat extra plaats moet voorzien worden aan perron voor de locomotieven. Het zijn flexi rails en daar kunnen we nog alle richtingen mee uit , staan voor het ogenblik enkel met vijs vastgeschroefd.
Dus indien het nodig moest zijn?
Dan verder nog wat groen planten hier en daar en voorbereidend werk beginnen om naast de loods links zo naar het houthuis in de hoek ook een isimo plaat te voorzien , kunnen we dan later inkleuren en grotere dennenbomen plaatsen. Cool
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #335 Gepost op: 29 Maart 2021, 14:35:13 »

Zo, de regenpijpen zijn in de primer gespoten, nu nog groen zetten.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #336 Gepost op: 30 Maart 2021, 10:19:56 »


Eric.
Gelogd
Kees Gorter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 120


Ik ben een spoor N gebruiker.


WWW
« Antwoord #337 Gepost op: 31 Maart 2021, 20:16:20 »

Ik vind het erg  leuk om dit te volgen.
Hierdoor jeukt het om ook eens wat in deze schaal te maken.
Maar ik zal  het maar bij spoor N houden , vanwege mijn beperkte ruimte thuis.

Kees
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #338 Gepost op: 1 April 2021, 11:20:12 »

Vandaag proberen om al wat bomen een andere kleur te geven anders wordt het een beetje eentonig denk ik. Deze komen aan de beschilderde muur te staan waar "Piccasso" een skilderie heeft gemaakt. Ook de stootblokken voorzien van houtenwerk en dan kunnen we beginnen tussen de blokken en muur alles te voorzien van steentjes, kiezels en een kleurtje. Ook wat groen stukjes en plukjes hier en daar zetten.
Regenpijpen aanlijmen en dak op juiste plaats verlijmen daar krijg ik hulp van hier uit het huis wel effe.
En ondertussen wat locomotieven eens laten rijden, smoelt al een pakje mooier dan kale rails en geen scenery. Cool
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #339 Gepost op: 1 April 2021, 17:31:18 »

Das goed gelukt vandaag om regenpijpen en dak te verlijmen. Relingen zijn nu ook gelijmd op hun plaats op perron. Begonnen achter de stootblokken en tussen de stootblokken wat rots en steenslag te leggen, wordt dan ingekleurd. Eerst twee laatste stootblokken doen dan kan ik in de loop van de komende dagn beginnen met de beide sporen te voorzien van ballast. Das toch direkt 2x een 3 meter te gaan. Maar als dat gedaan is is 1/3de van sporen ahteraan afgewerkt. Hier en daar komt er ook nog wat groen plukken en struiken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #340 Gepost op: 2 April 2021, 09:09:36 »

Nu de gebouwen klaar zijn en op het perron staan, idem dito voor de relingen kan ik beginnen aan de stootblokken af te werken en dan is het ballasten van de raisl 3x 3 meters te doen.

Das een job van lange asem, daarna als alles is opgedroogd beginnen met inkleuren. Dan nog hier en daar wat plukjes groen en struikjes plaatsen en we zijn waarempel dan weer een paar weken verder denk ik dan maar.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #341 Gepost op: 3 April 2021, 10:53:14 »

Overtollige stukken kurk eens vermalen met de koffiemaalder zodat we weeral wat ewtra ballast materiaal in den bees kunnen doen.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #342 Gepost op: 4 April 2021, 10:51:21 »

Dozen met gemalen kurk, goed voor wat terug ballast te leggen tussen de rails.

Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #343 Gepost op: 6 April 2021, 09:44:15 »

Het spoor dichtste tegen perron is nu volledig voorzien van ballast. Is nu aan het uitdrogen, dan overtollig materiaal met de stofzuiger verwijderen. Daarna is het beginnen met inkleuren en ook tweede spoor voorzien van ballast.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #344 Gepost op: 6 April 2021, 14:42:30 »

Een extra pakje gekregen hier met een kleine verrassing in, goed te gebruiken voor de baan. Een paar zakjes met groene vlokken en wat tubekes lijm, wordt met dankbaarheid aangenomen. Enne een gekregen paard............  Cool
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: