Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 235744 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #120 Gepost op: 24 September 2020, 09:24:50 »

Brug is zo goed als klaar. Kan heen en weer over de H prifiel. En aangezien het een afgekeurd model is geen haak .

Hier en daar nog wat opkuiswerk en dan kan deze ontvet worden.

Staat er niet slecht aan deze sporen.

En dan nog wat gereden met een locomotief. Sfeervol vind ik het al goed zo nu nog verder afwerken.

Tis eens geen Deen maar een Zweed.
Eric.


Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #121 Gepost op: 28 September 2020, 12:51:10 »

Juist bericht mogen ontvangen dat bestelde messing onderweg is, dus eind deze week kan ik terug wat verder aan seinbruggen en verlichtingspalen  maken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #122 Gepost op: 29 September 2020, 08:02:27 »


Verder inkleuren van landschap.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #123 Gepost op: 30 September 2020, 10:09:31 »

Voor het ogenblik voorbereidend werk aan het doen zoals plooien van de lampekappen voor de grote verlichtingspalen op de baan. Nog 7 stuks te doen en we hebben er genoeg liggen om te verdelen. Als materiaal binnen is (messing dus) kan ik deze verder afwerken, ze kunnen maar gereed liggen.
Ook af en toe al wat bedding invoegen op de rails en later kan dit dan allemaal wel wat ingekleurd worden. En zeker de defecte schakelaars (zijn reeds 22 jaar oud dus) vervangen door de nieuwe die zijn binnen gekomen uit het verre Oostenland.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #124 Gepost op: 1 Oktober 2020, 07:18:03 »

Plaatje van ingewerkte barak, langzaam komt het wel snor.

Er komt nog wel wat extra dikte bijgedaan en dan is het verder de andere rail af te werken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #125 Gepost op: 1 Oktober 2020, 10:57:15 »

Messing materiaal is binnen, deze staan dus klaar om later ontvet te worden en in de grondverf gespoten te worden. De 2 verlichtingspalen komen ook wel ergens op een soort van landschap te staa.

Komt aan andere kant van de baan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #126 Gepost op: 1 Oktober 2020, 15:02:44 »

Reeds 3 verlichtingspalen gedaan, grondverf en grijs buitenkant, binnenkant van LED in zilver gespoten.

Laten drogen en morgen kan ik zeker er al eentje op de baan gaan aansluiten.

In totaal langs die zijde van de baan komen er 6 verlichtingspalen te staan. 3 enkel en 3 met 2 LED . In feite dus iets meer verlichting op kleiner stukje maar dat heeft zijn reden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #127 Gepost op: 3 Oktober 2020, 09:48:59 »

Nu messing materiaal is aangekomen reeds wat gedaan om lange seinbrug op te starten over 3 sporen.

Komt in een bocht ts staan waar erook dat klein seinbrugje te zien gaat zijn, vanachter gaat er dan nog wel een berg gemaakt worden mat wat effecten en bomen misschien, maar dat is niet voor morgen.
Dit stuk van de baan is dus "Nada"
En deze kant van de baan is dus " Niente", dus in fite "va Niente nor Nada" zo is dat.

Enfin nog net wat bezigheidstherapie voor de komende maanden me dunkt.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #128 Gepost op: 3 Oktober 2020, 17:06:31 »

Seinbrug in aanbouw, lengte is een dikke 33 cm, linkse steunpilaar staat nog los, moet later op juiste plaats gezet worden en dan solderen. In totaal komn er 5 seinen opgezet. Een ferme uitdaging.

Nog tussen steunen maken en zeker een lange loop rooster met geetse roosters in, das nog een secuur werkje, dan de relingen vervaardigen en de seinen plaatsen, afstanden zullen afhangen van waar deze brug juist komt te staan op de baan reeds.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #129 Gepost op: 4 Oktober 2020, 08:57:30 »

Hoofdkader en steunen zijn nu compleet. Nu komt de afwerking ervan. Eerst alles proper maken, overtollig soldeer wat afschuren en eventueel wat gaatjes vullen (indien dat echt nodig moest blijken) De trap die eraan gaat komen gaat niet op uiteinde van de brug kunnen staan, das onmogelijk volgens de bochten hier op de baan. Het zal dus een soort eiland worden op eind van de brug en de trap zal ergens 3/4de geplaatst kunnen aijn. Je kan het er eigenlijk overal zetten denk ik. Principe is dat de mannen van de onderhoud er maar op kunnen als er wat lichten defekt zijn. Wil wel een poging doen om trap in verval te maken, dus met een tussen loop, plat stuk,zal misschien mooier ogen maar daarvoor moeilijker om te maken.
De seinen komen langs beide kanten te staan en zo kan ik dus deze laten veranderen ene kant rood en andere kant groen en visa versa.Per spoor natuurlijk, het moet toch een beetje correct zijn. Enfin voor zover ik het maar weet natuurlijk, het is maar opvulling van een fictieve baan en das echt gek genoeg mijn gedacht.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #130 Gepost op: 5 Oktober 2020, 09:07:10 »


Provisoir de brug effekens tussen rails gezet, hier gaat ze niet komen maar aangezien er langs deze kant van de baan al wat locomotieven staan is het gemakkelijker om wat te zien wat er mogelijk is.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #131 Gepost op: 6 Oktober 2020, 08:40:55 »

Brug zal dus toch aan de andere kant van de baan ingeplant worden. Moet dan wel nog een paar seinplaten en dergelijk bijmaken. Komen er dus dan 6 op over 3 sporen. Dus klein seinbrugje komt er achter e staan en dan nog 1 seintje apart. Zal genoeg wezen om te laten zien aan de machinisten wanneer ze mogen vertrekken of niet. Moeilijkste gaat zijn de looproosters. En dan nog de ladder. De brug heeft wel al een versteving achteraan gekregen (deze komt dan toch deels in het landschap verwerkt). Wel al gezien dat ik per 2 ga aansluiten om wat minder draadjes te hebben, das dan nog iets om in het oog te houden, wel zou ik dus per 2 seinen 1 weerstand plaatsen dat moet haalbaar zijn, er lichten dus toch maximum 2 LED op ofwel groen ofwel rood.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #132 Gepost op: 7 Oktober 2020, 08:48:52 »

En dan ook wat seinplaten maken voor op de brug te zetten.

Achteraan nog een rand solderen in plat materiaal 4 m/m en dan aan front nog een greep solderen. Er komen er zo 5 op te stan en één "oud" voorbeeld met de 5 lichten (rood/groen en 3 witte) En of dit juist is?
Rooster maken om in steun te leggen en dan de loopplanken (zijn roosters achter elkaar) Reling materiaal is 0,8 m/m dikte. Ga er eerst gaatjes voor voorzien dan zal het misschien gemakkelijker zijn om ernaar te plooien. Zit nog te denken ook aan schoprand als bescherming (zoals bij de Nohab rangeerder platforms)
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #133 Gepost op: 9 Oktober 2020, 09:03:26 »

Meeste atributen liggen nu samengesteld klaar om gemonteerd te worden op de sein brug, draden voor LED zijn onderweg. Schakelaars zijn ook reeds aanwezig dus alles is al op voorhand klaargelegd. (voordat ik weeral eens iets vergeet)
Dan ook reeds de verlichtingspalen klaargemaakt die langs andere kant van de baan gaan komen te staan. Enkel nog 1 dubbele moet ik vervaardigen en dan gaat er licht genoeg zijn in de duisternis.
Aan de stootblokken de houten balken voorzien die kunnen dan in de beits gestoken worden. Zijn nu allemaal wat kleine werkjes, afwerking is voor later als we del van de baan gaan onder handen nemen.
Dit week end misschien nog wat extra delen van de rails voorzien van bedding, het is te zien hoe mijn klak gaat staan. En hoeveel pijn er is, tis nu ook echt niet een goede periode voor goed weer.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #134 Gepost op: 10 Oktober 2020, 09:11:27 »

Vandaag gaat de katrol brug gespoten worden, geel en donker blauw (restantjes van verf die ik gebruikt heb voor omspuiten van Nohab locomotieven). wordt later wel ferm vervuild aangezien dit enkel als versiering op de baan moet worden. Ga een poging ondernemen om soort van afgebladerde verf te laten zien (alé een poging doen hé) weet niet hoe producten op verf en messing materiaal zullen reageren (dus zeker geen "groene" producten ga ik gebruiken)
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: