Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 51   Omlaag
Print
Auteur Topic: O baan  (gelezen 235762 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #180 Gepost op: 21 November 2020, 16:47:02 »

Drie stukken van 3 sporen zijn nu volledig voorzien van ballast en gekleurde bedding. Ook al wat extra groen ertussen gezet.

Op sommige plaatsen gaat er enkel wat grind en/of kiezels te liggen en andere stukken zullen er dan weer echt groen uitzien.
De katrol brug staat reeds vast, de stelbrug zal voor één van deze dagen zijn.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #181 Gepost op: 22 November 2020, 10:16:59 »

Testjes gedaan op properheid en clean rails. Zo te zien gaat alles vlot. Hier zie je 3 machienen die omgebouwd zijn Koff met sneeuwruimer op front, dan de PBS MY1132 en de NJ M17 . Zijn modellen die niet in productie zijn gemaakt in O schaal.

En in Denenland lopen er wel een beetje groen bij , een bikke jaloers op. Wink
Enfin, ben al dik tevreden dt het me tot hiertoe al gelukt is met aan de baan te werken.
Aveekes.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #182 Gepost op: 24 November 2020, 10:11:09 »

Materiaal van Martin is mooi om te verwerken, hier en daar nog wat extra groen gezet. Nu nog beginnen uitkijken naar struiken in schaal O.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #183 Gepost op: 24 November 2020, 11:41:48 »

Mooi sfeertje. Maar wat is de functie van het plateau met ladder in het midden van de foto?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #184 Gepost op: 24 November 2020, 12:26:25 »

"Oud ijzer" Gert ook zoals de katrol brug die heeft ook geen functie, enkel als versiering op de baan om die wat op te vullen. "Normaal" was deze stel brug een probeersel om een sein brug in elkaar te flansen als test .Kleine seinbrug met 1 sein staat aan andere uiteinde van de baan ook daar waar de grote seinbrug over 3 sporen gaat komen te staan.
En niet "alles" moet een functie hebben hoor, op veel zijkanten aan een spoor staan er nog "spoken" van constructies die beter zouden afgebroken worden. Alé zo peis ik erover natuurlijk, maar tja "wie ben ik?"
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #185 Gepost op: 24 November 2020, 12:40:40 »

Nog een plaatje van de veranderingen met wat groen hier en daar.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #186 Gepost op: 24 November 2020, 19:08:54 »

Voor morgen staat er een grote kuis op het programma, alles wat ik niet meer nodig heb voor de baan opruimen en in wat dozen steken. Proper maken en vuile vlekken verwijderen op de tafel en dergelijke. Zodat we ook eens verder grote kuis kunnen houden in de Ho verzameling van locomotieven te verkleinen.
Dan overschakelen op ander werkje in de loop der week namelijk de MY1153 terug gaan afwerken in O schaal.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #187 Gepost op: 25 November 2020, 19:03:23 »

Opkuisen is er niet van gekomen, wel een motor gestoken onder één van de 10 wissels. Om eens iets anders te doen. Gewone klik-klak systeem . Kijken hoe het zich behoud bij vel gebruik dan kunnen we weer wat bestellen.
Wel al tijd gehad van modellen Ho te sorteren wat weg mag. 12 modellen staan er apart dat zijn die modellen die ook in schaal O gemaakt worden, zodat de 2 samen verkocht kunnen worden de gepasten tijde.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #188 Gepost op: 27 November 2020, 09:58:21 »

Wissel aandrijving zit onder de baan en het werkt, oef. Voor alle zekerheid al wat drukknopjes besteld om te laten overspringen, ga met groen en rood werken, groen is rechtdoor rijden en rood is afslaan. Lijkt me het meest logische voor zover er hier op de baan logica al bestaat.
Al een beetje opgeruimd tot tevredenheid van mijn tweede helft, dus daar heb ik ook al bij gescoord. Grin
Eric.
Gelogd
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #189 Gepost op: 27 November 2020, 11:16:09 »

Deze wijsheid heb ik óf bij Märklin en/óf bij de IntelliBox vandaan (weet 't niet eens meer, zit er zo ingestampt)

Grün = Gerade (recht)
Rot  = Rund   (afbuigend)


Gelogd

NI
bollen neus
Gast
« Antwoord #190 Gepost op: 27 November 2020, 12:23:35 »

Haha, dank voor de bevestiging dat het wat juist is. Duim omhoog
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #191 Gepost op: 27 November 2020, 18:02:11 »

ter hoogtevan de wissel dus al een plaatje gemaakt voor 2 druktoetsen in te zetten, dan stroom verbinden en eerste wisselaandrijving kan gebruikt worden.


Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #192 Gepost op: 29 November 2020, 10:29:06 »

Reeds een zes tal plaatjes klaar gemaakt voor de volgende magneet wisselaars te kunnen aansluiten, drukknoppen en deze wisselaars worden deze week besteld. December is nu eenmaal het pakjes maandje bij uitstek. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #193 Gepost op: 1 December 2020, 15:53:42 »

Tussen de soep en de petetten een schuif gemaakt.


Dan ook al wat voorberedend werkjes gedaan om wissels aan te pakken en voor later dan ook nog wat houten huisjes op stuke baan te zetten.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #194 Gepost op: 3 December 2020, 18:41:49 »

Dik papier beschildert met beits op nerven van hout om in binnen zijde te plakken van de barak. Daarna nog een plexi glas snijden voor raam naast de deur. Buitenverlichtingen komen er ook op te staan, eentje op terras en eentje boven kolenbak, dus zot genoeg voor den dienst denk ik.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 51   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: O baan
« vorige volgende »
Ga naar: