Schmalspoor
Jr. Member
Offline
Berichten: 99
|
|
« Antwoord #660 Gepost op: 25 Januari 2015, 15:23:46 » |
|
Ruud mag ik vermelden dat je berichten er puik uitzien leuk verteld en met veel tips ook mooie fotos misschien nog een scmalspoor traject in de toekomst?
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Ruud K
Hero Member
Offline
Berichten: 1006
|
|
« Antwoord #661 Gepost op: 25 Januari 2015, 16:41:27 » |
|
Dank voor je positieve reactie! Wie weet wat de toekomst nog brengt . Groet, Ruud
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
gerard-ns
Hero Member
Offline
Berichten: 993
|
|
« Antwoord #662 Gepost op: 25 Januari 2015, 21:38:03 » |
|
hoi ruud
weer mooie plaatjes
mvg gerard
|
|
|
Gelogd
|
lid van HG
|
|
|
Ruud K
Hero Member
Offline
Berichten: 1006
|
|
« Antwoord #663 Gepost op: 26 Januari 2015, 21:37:20 » |
|
Dank je. Leuke nieuwe ketelwagentjes van Liliput, in een uitvoering die nog niet eerder in model is verschenen. Het hekwerk is een beetje grof, zeker als je het vergelijkt met de recente Brawa-wagentjes, maar toch alleszins acceptabel. Groet, Ruud
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Ruud K
Hero Member
Offline
Berichten: 1006
|
|
« Antwoord #664 Gepost op: 27 Januari 2015, 13:31:08 » |
|
Buurtspoorverkeer met rijtuigen van het type Bi achter een Br 71: De aanleiding om deze wagentjes van Märklin (artnrs. 4335 en 43351) weer eens uit de kast te halen waren de neuheiten van Brawa. Dat merk gaat deze wagentjes dit jaar ook brengen. Twee keer zo duur als Märklin, maar waarschijnlijk wel een stuk gedetailleerder. Ik zit daar niet zo mee. Mijn wagentjes voldoen prima. Vandaag ook nog wat naaldbomen geplant van Model Scene/Langmesser: Groet, Ruud
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Ruud K
Hero Member
Offline
Berichten: 1006
|
|
« Antwoord #665 Gepost op: 5 Februari 2015, 18:15:47 » |
|
Een goederentrein komt voorbij met een Br 95 op kop. Groet, Ruud
|
|
« Laatste verandering: 5 Februari 2015, 18:17:18 door Ruud K »
|
Gelogd
|
|
|
|
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member
Offline
Berichten: 8955
271*
|
|
« Antwoord #666 Gepost op: 5 Februari 2015, 20:26:15 » |
|
Mooie machines zijn dit. Ik heb er toen één in Bw Bochum-Dahlhausen staan bewonderen, al zag die er eigenlijk niet uit.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Ruud K
Hero Member
Offline
Berichten: 1006
|
|
« Antwoord #667 Gepost op: 6 Februari 2015, 10:30:47 » |
|
Ja, die 95 is een mooie machine met z'n gedrongen bulldogachtige uiterlijk dat kracht uitstraalt. Groet, Ruud
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Ruud K
Hero Member
Offline
Berichten: 1006
|
|
« Antwoord #668 Gepost op: 6 Februari 2015, 17:46:38 » |
|
Dat geldt ook voor deze gigant, een Br 85 (fabrikaat Trix), die zelfs nog een klein beetje groter is dan de 95: Deze al wat oudere loc vindt krappe bogen niet zo lekker - ondanks het gedeelte frame - en eist perfect gelegde rails omdat de wielen verticaal star in het frame zitten en dus niet een klein beetje op en neer kunnen bewegen. Groet, Ruud
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member
Offline
Berichten: 8955
271*
|
|
« Antwoord #669 Gepost op: 6 Februari 2015, 18:02:40 » |
|
Ja, die ook! Daar waren er toch maar 10 van of zo? En die reden toch maar op één bepaalde lijn of zo met een sterk hellingspercentage.. 'T staat wel ergens in een boek hier Ook mooie krachtpatsers i.i.g.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Ruud K
Hero Member
Offline
Berichten: 1006
|
|
« Antwoord #670 Gepost op: 6 Februari 2015, 18:28:11 » |
|
Je bent goed geïnformeerd, Jakop. Inderdaad zijn er maar tien van gebouwd, bestemd voor de Höllentalbahn in Zuid-Duitsland, een steile route tussen Freiburg en Neustadt.
Groet, Ruud
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member
Offline
Berichten: 8955
271*
|
|
« Antwoord #671 Gepost op: 6 Februari 2015, 18:42:49 » |
|
Als ik me niet vergis hebben ze dezelfde ketels als de BR44, maar zoals gezegd; uit mijn hoofd Ik ben een liefhebber van de Duitsche stoom en heb ook een aantal (nu nog) 2 railmodellen voor het toekomstige museum-Bw wat in Waldijk gevestigd is.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Ruud K
Hero Member
Offline
Berichten: 1006
|
|
« Antwoord #672 Gepost op: 7 Februari 2015, 19:48:47 » |
|
Ik zal m'n 44 er eens naast houden. Ben benieuwd wel stomers er t.z.t. in Waldijk te zien zullen zijn. Onlangs heb ik de Schienenwagen SSlma 44 van Brawa gekocht. Ik moest er even op wachten want de eerste oplage was zo krom als een banaan. De mooie wagen is dan toch gekomen en helemaal recht. Vandaag de rongen erop gezet, wat nog niet meeviel. De houders voor de rongen zijn eigenlijk te fragiel voor normaal gebruik op de baan. Om geen rongen kwijt te raken tijdens het rijden heb ik ze met een drupje lijm vastgezet. Tenslotte de hele boel met verf en poeders wat geweatherd en dan heb je een leuke lange rongenwagen waar je van alles op kunt vervoeren: Groet, Ruud
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member
Offline
Berichten: 8955
271*
|
|
« Antwoord #673 Gepost op: 8 Februari 2015, 12:20:50 » |
|
Ik zal m'n 44 er eens naast houden. Ben benieuwd wel stomers er t.z.t. in Waldijk te zien zullen zijn.
In middels is er een stomer te zien in WaldijkWat die BR85 betreft zat ik fout betreffende de ketel, die is dezelfde als bij de BR62, het loopwerk en de drie-cilinderaandrijving zijn dezelfde als van de BR44. Bron: Einheits- und Neubaudampfloks in Deutschland van Michael Dostal ISBN 3-7654-7169-0 Een klok-klepel verhaal dus uit m'n hoofd
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Ruud K
Hero Member
Offline
Berichten: 1006
|
|
« Antwoord #674 Gepost op: 18 Februari 2015, 09:40:26 » |
|
Vorige week ben ik aan m'n rug geopereerd. Op zich verliep dat voorspoedig, maar ik ben voorlopig wel even bezig met het herstel. M'n bijdragen zullen dus beperkt zijn, de komende tijd.
Groet, Ruud
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|