Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Kassenberg (1982) in 1:160
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Kassenberg (1982) in 1:160  (gelezen 65497 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1586


Benoemd snoodaard


« Antwoord #75 Gepost op: 27 December 2021, 14:56:26 »

Af en toe komt hij tweedehands op Ebay voorbij.
Zijn de prijzen te hoog, of is de toestand van de rijtuigen niet toereikend om een exemplaar aan te schaffen?

Ik koop òf nieuw, òf bij iemand die ik ken of een goed gevoel bij heb (wat dat ook wezen moge). Ik heb ook zeer zelden narigheid en als dat zo is, dan is dat eigenlijk altijd bij mensen waarbij ik van mijn eigen richtlijn ben afgeweken.
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #76 Gepost op: 27 December 2021, 22:52:56 »

Helder, ik heb ook zo mijn restricties. Koop regelmatig wat op Ebay Duitsland en dat bevalt erg goed. Heel af en toe op Catawiki, maar nooit op de digitale vuilnisbelt die Marktplaats heet. Teveel analfabeten en ongemanierd gespuis.
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #77 Gepost op: 30 December 2021, 13:44:05 »

Wellicht leuk voor Kassenberg, Piko komt in schaal N met een geel/grijze 1100 zonder botsneus en L- sein: https://www.piko-shop.de/en/praesenz/search/category_filter-50/l-18/o-relevance/p-1/q-2022.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #78 Gepost op: 30 December 2021, 14:09:38 »

Valt helaas buiten het themajaar 1982. In 1981 was er nog wel een enkele 'platte' 1100 met A-sein te vinden in geel-grijs, maar voor omgekeerd L moet je terug naar 1977.
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #79 Gepost op: 30 December 2021, 20:06:41 »

Oei, jij bent echt streng voor jezelf.  Grin

Ik durf zo bijna niet meer te laten zien want er klopt vast niets van qua periode.  Grin

N - spoor gaat er overigens wel steeds fraaier uitzien!

Grtz,
Niels
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #80 Gepost op: 30 December 2021, 20:51:57 »

Kost mij geen enkele moeite. Het is ter behoud van de 1982-sfeer... Heel bewust voor dat jaar gekozen.

Ach, smokkelaars zat hier. Dus laat gerust zien... Grin

Dat vind ik ook, het valt mij iedere keer weer op, hoeveel een model mooier is dan op de plaatjes. Duim omhoog
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #81 Gepost op: 30 December 2021, 21:56:07 »

Er is denk ik de laatste jaren een grote stap gemaakt bij N modellen, niet in de minste plaats door Piko.
Een collega van mij rijdt N en zodoende ben ik wat meer bekend geraakt met de modellen.
De Piko 2200 modellen zijn erg mooi en je ziet eigenlijk alleen aan de koppelingen dat je een N model bekijkt op een foto….en de iets te grote zwaailichten dan nog  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #82 Gepost op: 30 December 2021, 23:17:15 »

Ik was verbaasd dat de 2200 kortkoppelmechanieken had, toen werd mij duidelijk dat de techniek een enorme sprong had gemaakt, ook v.w.b. het rijgedrag...
Ik heb een bruine en geel-grijze 2200 gekocht voor de trek-duw. Ja 1200-blauw, ik ook! Grin

De zwaailichten zijn mij ook te groot, beide locs krijgen kleinere blauw zwaailichten (niet werkend). De bruine moet nog andere nummerplaten krijgen van de 2271 heeft maar heel even met witte vignetten gereden. Wie toch Piko/Scaletrading adviseert... blauwe 1115 met combinatiebuffers, groene Hondekop 348 met blauwe banen. Zou het de Railhobby zijn?
 
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1586


Benoemd snoodaard


« Antwoord #83 Gepost op: 30 December 2021, 23:47:44 »

Ik heb een bruine en geel-grijze 2200 gekocht voor de trek-duw. Ja 1200-blauw, ik ook! Grin

Het is een virus, niet uit te roeien... Grin
Zelf overweeg ik met twee bruine te gaan rijden, of is dat "over the top"?
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #84 Gepost op: 4 Januari 2022, 15:05:18 »

Het is een virus, niet uit te roeien... Grin
Zelf overweeg ik met twee bruine te gaan rijden, of is dat "over the top"?

Het lijkt wel een sekte! Grin

In de jaren 70 niet.
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #85 Gepost op: 4 Januari 2022, 15:23:28 »

Inmiddels heb ik ook in het railplan het schaduwstation aan de westelijke kant voorzien van R2 en R3 en zijn ook de flexibele rails in Dv aangesloten.

Zwolle heeft drie sporen:
1: transit
2: Spitstrein Es-Dv-Zl
3: Trek-duw Es-Zl

Deventer heeft zeven sporen:
1: IC OS/Es-Asd
2: D1244/TEEM
3: transit
4: IC OS/Es-Asd
5: IC OS/Es-Asd
6: IC Es-Rtd
7: Es-Gvc

Ter toelichting, de tekening moet 90° rechtsom gedraaid worden.
D1244 is de int. trein uit Kopenhagen/Berlijn, de TEEM (begrip uit de jaren zeventig) de int. goederentrein.  
« Laatste verandering: 4 Januari 2022, 20:16:26 door Mispoes » Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1981


« Antwoord #86 Gepost op: 4 Januari 2022, 15:28:48 »

Frank, ga je die 216 105 nog omnummeren? Slechte kandidaat voor een huurloc (nooit in Bw Oldenburg thuis geweest en in 1982 zelfs ver weg in Gießen).
Een 220 in t/b ben ik nog niet tegengekomen in mijn dia verzameling, maar een 221 heb ik wel voor je (Salzbergen, 270679):
Gelogd

Groet, Frank
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #87 Gepost op: 4 Januari 2022, 15:49:20 »

Bedoel je met 'transit' een leeg spoor om door te kunnen rijden?
In dat geval zou ik bij Dv spoor 3 het transit spoor maken met wissels in de rechtdoorstand  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #88 Gepost op: 4 Januari 2022, 16:03:58 »

Ja, de transitsporen zijn bedoeld om door te kunnen rijden naar het volgende (schaduw)station en moeten altijd vrij zijn. Ik heb daar ook naar zitten kijken, het wissel naar 3 is weliswaar afbuigend, maar dat is de enige afbuigende wissel, de rest is rechtsdoor, dus deze heeft de voorkeur voor het doorgaande spoor. Spoor 1 geeft vier afbuigende wissels, ik heb het gewijzigd.   

Frank, ga je die 216 105 nog omnummeren? Slechte kandidaat voor een huurloc (nooit in Bw Oldenburg thuis geweest en in 1982 zelfs ver weg in Gießen).
Een 220 in t/b ben ik nog niet tegengekomen in mijn dia verzameling, maar een 221 heb ik wel voor je (Salzbergen, 270679).

Hoogstwaarschijnlijk niet. Ik ga zo min mogelijk vernummeren omdat dat in N een stuk lastiger is dan in H0. Het umbeheimaten is al helemaal niet te doen. Ook rijtuigen en goederenwagens ga ik niet vernummeren, noodzakelijk om doublures te voorkomen. Ik heb dus met het overstappen naar N een paar principes (moeten) laten varen. Dubbelnummers bij locomotieven en treinstellen zullen bij mij niet voorkomen.
Brawa heeft duidelijk iets met Gießen, zowel in H0 als N. Ik vind het wel knap hoe Brawa (en nu ook Piko) telkens om de Oldenburger huurlocs heen weet te manoeuvreren. Alsof ze het niet willen... In H0 heb ik een rode Oldenburger van Brawa, maar die heeft als BD Münster. i.p.v. BD Hannover. Dat kwam mij goed uit, omdat ik de loc in 1974 plaats (voor de TEEM). Maar weer onmogelijk voor inzet bij NS, de loc vertrok begin 1975 al zuidwaarts. De rode 216 140 staat ook nog op mijn lijstje, die loc was al in 1978 blauw/beige.  
Heerlijke plaat met die 624 op de achtergrond. Blauw/beige 220’ers kwamen bijna niet naar NL. Alleen de blauw/beige 220 060 Bw Oldenburg kwam wel eens naar Hengelo (in elk geval op 1 oktober 1975).

NS stond in elk geval wel in het raster van de 220'ers:
« Laatste verandering: 4 Januari 2022, 20:18:40 door Mispoes » Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8477


WWW
« Antwoord #89 Gepost op: 4 Januari 2022, 20:19:17 »

Als je Deventer en Zwolle parallel legt, scheelt het je twee wissels en heb je geen transitsporen meer nodig.
En als je kopsporen aanlegt voor de trams en tramachtigen, spaar je nog meer wissels uit en krijgen en passant de overige (doorgaande) sporen ook een wat grotere nuttige lengte.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Kassenberg (1982) in 1:160
« vorige volgende »
Ga naar: