Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 40 41 [42]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 368373 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1583


Benoemd snoodaard


« Antwoord #615 Gepost op: 1 Januari 2024, 16:54:18 »

Nu wil het geval dat ik euromunten verzamel...

Dat hebben we dan gemeen. Ik ben alleen niet fanatiek, dus enkel uit omloop en geen dure sets. Contant betalen is echter steeds minder in de mode, dus is het een beetje slapende hobby geworden. Ik ben gestart in 2002, toen opeens al die fraaie glimmende muntjes in de portemonnee zaten.

... en ik had zo'n twintig jaar geleden al eens
nep-euro's uit Zweden en Denemarken op de kop getikt. Die zitten op een soort verzamelkaart. Recent kwam ik losse Engelse nep-euro's
tegen op eBay en toen ik wat verder ging zoeken op internet stuitte ik op een fraaie set Deense nep-euro's in een cassette.

Ik ben ze ook al eens tegengekomen, maar telkens uit de weg gegaan. Dat Margarethe er nog op staat maakt het natuurlijk wel een aardig hebbedingetje.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #616 Gepost op: 1 Januari 2024, 17:54:31 »

Citaat
Ook het bezit van vals geld is strafbaar, mits dit gebeurt met het oogmerk om het als echt en onvervalst uit te geven

Vermoedelijk wil je de Deense Euro's gewoon uitgeven en ben je dus strafbaar....misschien asiel aanvragen in DK?  Grin   Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16782


301 *


« Antwoord #617 Gepost op: 1 Januari 2024, 19:10:53 »

Och, ik heb mezelf al benoemd tot ereburger van Odder dus dat komt vast wel goed.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #618 Gepost op: 1 Januari 2024, 20:58:49 »

Nu wil het geval dat ik euromunten verzamel...

Dat hebben we dan gemeen. Ik ben alleen niet fanatiek, dus enkel uit omloop en geen dure sets. Contant betalen is echter steeds minder in de mode, dus is het een beetje slapende hobby geworden. Ik ben gestart in 2002, toen opeens al die fraaie glimmende muntjes in de portemonnee zaten.

En dat maakt drie, en overigens ook op dezelfde manier.

Leuke sets Gert. Wat staat er op de achterzijde van de munten?

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16782


301 *


« Antwoord #619 Gepost op: 1 Januari 2024, 21:56:31 »

Op de 1, 2 en 5 cent staat die waardeaanduiding en een weegschaal.
Op de 10, 20 en 50 cent staat die waardeaanduiding, een vredesduif met een olijftak en de tekst TRAIL • ESSAI • PRUEBA
Op de 1 en 2 euro staat die waardeaanduiding, een vikingschip en de tekst TRAIL • PROBE • ESSAI • PRUEBA
Op de 5 euro staat die waardeaanduiding, en naar vermoeden een god of beschermheer met een schild, een (ander) zeilschip en
ook een duif  en de tekst ESSAI • PRUEBA



Modelspoorders blijken vaak verzamelaars. In mijn jeugd verzamelde ik overigens postzegels, maar die heb ik als 17-jarige
allemaal verkocht en de opbrengst gebruikt voor modelspoor.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 40 41 [42]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: