Finish what you started...
Eindelijk de gemankeerde 1600 van Flm gereed gemaakt. Gemankeerd omdat het wapen teveel neer links stond en het verwijderen met Jakops Jifmethode ook wat geel meenam op één hoek (de eerste).
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Het aanbrengen van de kleine nummers op de snoet is erg lastig. Dat wilde met Kleinspoors actuele nummerset helemaal niet, maar gelukkig had ik ook nog een oud nummersetje. Dat ging beter, en zo is de oorspronkelijk beoogde 1601 via 1642, 1633 en 1623 een 1629 geworden. Het laatste reservesetje 1647 was gelukkig niet nodig. Na het aanbrengen ging er een zijdeglans vernislaag over en dat is erg goed gelukt. Daar waar het misging is bijna niets meer te zien en de overige hoeken waar het geel bleef is niets meer te bekennen van schuur/polijstactiviteiten. De Jifmethode is hier in het AW opgenomen in het register van de gecertificeerde procedures.
De 1629 kwam in februari 1982 in dienst en kreeg pas in mei 1984 het wapen van Wageningen opgeplakt. Zeer geschikt dus voor mijn 1982-theater. Eigenlijk had de loc hoogglansvernis moeten hebben maar deze zijdemat vernis vind ik veel mooier.
Een 1601 met het nummer in het midden durf ik nu wel aan...
't Volk wil natuurlijk foto's, welnu:
Eerst even een proefnummertje...
Niets meer te zien van de Jifkrassen
Hier heb ik bijna een hele middag over gedaan...
Zo Modelleisenbahn GmbH, en nu graag de komende tien jaar even geen flaters meer...