Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 166   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1015328 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #105 Gepost op: 19 Juli 2015, 08:44:14 »

Heel mooi en zijn die Mehano wagens goed te krijgen?
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #106 Gepost op: 19 Juli 2015, 09:10:40 »

Als je bedoeld of de loszittende delen nu allemaal op z'n plek zitten, dat ja... Is gelukt. Je ziet er niets meer van.
Als je bedoeld of ze goed rijden, dan moet ik zeggen; dat weet ik nog niet. Misschien ga ik deze winter de hele trein vervuilen en voorzien van lading en dan zullen de rijeigenschappen ook wel boven komen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #107 Gepost op: 20 Juli 2015, 12:44:36 »

Nog een kort vraagje over de perrons. Hoe lijm je de platic(styreen) platen op het MDF? Ik heb het weleens met houtlijm geprobeerd maar vond dat dit makkelijk los liet. Secondelijm zit dan weer muurvast en 'vlekt' heel makkelijk, doordat je het teveel moeilijk weg krijgt. Het beste werkte 100% lijm van Pattex.
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #108 Gepost op: 20 Juli 2015, 12:55:59 »

Ik ben wel geen Jakop maar mag ik wel even antwoorden?

Beste lijm voor styreen op MDF is contactlijm. Noemen we ook wel Bisonkit.
2 zijdig insmeren even laten drogen en dan op zijn plaats brengen, goed aandrukken en het komt nooit meer los.
Let op bij op zijn plaats brengen, het is niet corrigeerbaar dus in 1x goed plaatsen.

Succes, Johan
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #109 Gepost op: 20 Juli 2015, 20:38:48 »

Ik ben Jakop wél  Grin maar heb gewone hobbylijm gebruikt. Volgens mij een ander merk, maar zoiets als Velpon.
Die 100% lijm van Pattex had ik er i.d. speciaal voor gekocht, maar dat werkt voor geen meter.
Wat Johan zegt zal ook zeker werken, maar de hobbylijm doet het prima genoeg  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #110 Gepost op: 26 Juli 2015, 15:34:44 »

Even een paar foto's..

Dakgoten, plat dak,luifel en dakpannen. Allemaal nog 'los' i.v.m. schilderen.







Ben trouwens nog op zoek naar een stukje nokpannen voor dit projectje. 8 cm is genoeg...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #111 Gepost op: 29 Augustus 2015, 20:31:08 »

Vandaag naar Houten geweest en vreemd genoeg geen trein mee naar huis genomen...
Maar wel e.a. gevonden en gekocht.

Uit een €5-bak; een Volvo F12 die prima in het jaren 80 tijdperk past.



De dag was goed voor F12-en want even later vond ik deze



Beide hebben nieuwe spiegels nodig en een verbouwing/pimp-ronde, maar dat komt later wel eens.
Nu ben ik er 'fan' van de veel oudere F88 en F89, de voorgangers van de F10/F12.
Ook die reden in de jaren 80 nog wel rond. Ik moet wel uitkijken dat het niet alleen Volvo's worden in Waldijk. Toch ook maar eens een Scania en Daf scoren. Mercedes komt er niet...

Voor heel weinig kwam ik nog een HollandScale huisje tegen en de voorraad styreen moest ook worden aangevuld.



Tenslotte een zak koppelingen en een nieuw motortje om een Lima/Mastica Hondekop te motoriseren.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #112 Gepost op: 29 Augustus 2015, 22:57:54 »

Ik was er ook vandaag, we hadden wel samen kunnen rijden ;-)

Over die vrachtwagens. Ik twijfel steeds over een Artitec daf. Bijvoorbeeld Gent en Loos. Reden die nog in 1981? Wat zijn de alternatieven, weet je dat?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #113 Gepost op: 30 Augustus 2015, 08:45:45 »

Ik kan het niet echt vinden, maar deze Daf (ik neem aan dat je die bedoelt) zou tussen 1955 en 1966 gebouwd zijn. Als van Gent en Loos dan deze in '66 in dienst zou hebben gesteld, zou hij in '81 dus 15 jaar oud zijn geweest.  Wat niet kan is nog nooit gebeurd, maar erg waarschijnlijk is het  niet...
Welke dan wel? Nog niet onderzocht  Grin
Zoals je van hierboven begrijpt ben ik meer van de Volvo's  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #114 Gepost op: 10 September 2015, 16:47:50 »

Ah ok! T.z.t. toch eens op onderzoek naar wat er bruikbaar is boor mijn tijdperk. Ik vind de Dafjes erg gaaf, maar niet waarschijnlijk dat die toch nog bij Van Gent en Loos reden (misschien bij een oud ijzer boer opzo).

Afgelopen zaterdag was ik nog op Station Uitgeest. Even gezocht naar de gemetselde perronrand. Maar heb hem niet kunnen vinden. Het was donker en guur. En doordat er geen treinen reden tussen alkmaar en Uitgeest was het druk qua treinen en kon ik niet alles goed zien.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #115 Gepost op: 10 September 2015, 17:09:37 »

Deze past prima in 1981  Duim omhoog

Dat stukje muur is te zien vanaf de kant van de (Deen) supermarkt (als er geen trein voor staat)  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #116 Gepost op: 12 September 2015, 10:45:49 »

Die Van Gent en Loos-vrachtwagen vraagt wel heel wat verbeteringen om hem een beetje leuk uiterlijk te geven. De Volvo's zijn een stuk mooier en dat voor 5 euro!
Het huis dat je aan het bouwen bent, komt er erg leuk uit te zien!

Groet,
Ruud
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #117 Gepost op: 12 September 2015, 11:59:34 »

Dank je Ruud,

Ik loop al een paar Houten's de auto's af te struinen, maar had tot nu  toe niet veel geluk (of keer er overheen), nu was het bingo  Duim omhoog
Het trappenhuis ga ik binnenkort eens afmaken, was wat afgeleid door een verbouwing, maar die komt later wel eens aan het licht..  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #118 Gepost op: 13 September 2015, 15:29:11 »

Vandaag besloten de baan eens op te ruimen...door diverse bouwprojecten en het bijbehorende snij-afval en gereedschappen die ik wel weet te pakken, maar niet op te ruimen was het een bende geworden. Ook het feit dat morgen de CV-installatie een onderhoudsbeurt krijgt, en de beste man wat ruimte nodig heeft, speelt mee  Wink
Dat vraagt om wat foto's!
Doordat ik hiervoor onder de baan lag, het toestel door een gat omhoog hield en op goed geluk afdrukte waren er een aantal niet scherp en of te donker.
2 stuks kon ik enigszins opknappen om ze te laten zien.


Deze is met tegenlicht van een Velux dakraam gemaakt en daarom wat lichter gemaakt. Een overzicht van het station.
De DE2 staat te wachten voor vertrek en op het middenspoor staat een 1600 met een lege Eanos-trein te wachten op een vrij pad tussen het overige verkeer.
Links staat wat 'spul' weggezet op het museumspoor en 5 Fals-z staan te wachten op Roco kortkoppelingen.


Van de andere kant. De batterij en aansteker in de achtergrond doen net of ze een hoofdsein zijn trouwens...voor degene die het zich afvroeg  Grin
« Laatste verandering: 13 September 2015, 16:01:19 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #119 Gepost op: 13 September 2015, 16:23:48 »

Ik vroeg me meer af waarvoor jij als niet-roker een aansteker op zolder hebt liggen.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 166   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: