Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1031323 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #1185 Gepost op: 10 Mei 2020, 20:18:23 »

Vergeet je de zig zag niet Jakop?

Zeker niet! Maar nu hangen ze even los en gaan er weer vanaf om de achterliggende landschappelijkheden aan te leggen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #1186 Gepost op: 10 Mei 2020, 21:37:11 »

 Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1187 Gepost op: 10 Mei 2020, 22:11:44 »

Is het eigenlijk de bedoeling dat de stroomafnemers tegen de draad gaan komen of ga je die begrenzen in de hoogte?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #1188 Gepost op: 10 Mei 2020, 22:27:54 »

Het plan was eigenlijk tegen de draad, maar vandaag bedacht ik dat het toch wellicht beter was om ze te begrenzen zodat ze een milimetertje er omder blijven  Undecided

Hoezo?

Hoe is het eigenlijk gesteld met de bovenleidingplannen in Peltteburg?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1583


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1189 Gepost op: 10 Mei 2020, 22:34:30 »

Ik vind het er al hartstikke goed uitzien, erg fraai! Duim omhoog
Ook mooi hoe je het hoogteverschil oplost. Ik houd het in de gaten, want ik heb ook nog een paar puzzeltjes op dat vlak op te lossen in de (verre) toekomst.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1190 Gepost op: 10 Mei 2020, 22:37:47 »

Ik dacht eigenlijk als extra stroomafnamepunt voor onwillige treinen op dat spoor, maar bedacht me later dat er niet alleen elektrische stellen komen.

In Plettenburg gaat het uitstekend met de plannen, meer dan de helft van de geplande masten staat inmiddels, maar ik ben er nog niet uit of ik ook rijdraden aanbreng. Vooral het klapdeel is op dat gebied een behoorlijke uitdaging.
Als, dan pas als tenminste het spoor is afgewerkt. Duurt dus nog wel even.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #1191 Gepost op: 10 Mei 2020, 22:48:35 »

Ook mooi hoe je het hoogteverschil oplost.

Nou....oplossen is het niet echt, want ik creëer het eigenlijk met opzet.
Nederland is met uitzonderingen in feite plat, maar dat wil niet zeggen dat je een treinbaan op een vlakke plaat moet bouwen. Het minste reliëf is het verschil tussen sloot en wal natuurlijk al, maar er is veel meer mogelijk zonder on-nederlandsch te zijn.
De polder is niet zonder reden een deel van de baan -niet echt recentelijk in beeld geweest- en zo ook de hoogte verschillen tussen dorp, spoor en het er voor liggend terrein.
Het terrein van de werkplaats wordt ook nog een uitdaging van hoogte verschillen, al heb ik sinds de recente bodemwerken daar nu wel concrete ideeën over.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Rene H0
Newbie

Offline Offline

Berichten: 26


« Antwoord #1192 Gepost op: 11 Mei 2020, 12:54:19 »



De rijdraden worden -bij voorkeur- 36 cm, maar dat betekent niet dat de masten overal 36 cm van elkaar komen te staan.
Om daar uit te komen heb ik gisteren dit stuk gereedschap gemaakt.
Het wordt op de rails gecentreerd en de opstaande punten zitten exact 36 cm van elkaar af.
De dichtstbijzijnde punt staat nu exact bij de uithouder van het grote portaal.
...

Dit is handig  Duim omhoog die tip ga ik van je overnemen.
Zou je ook nog 2 draaistellen onder kunnen maken, dan kan in bogen misschien nog handig zijn.
Gelogd
duikeend
Full Member

Offline Offline

Berichten: 142



« Antwoord #1193 Gepost op: 11 Mei 2020, 23:37:23 »

Leuk topicje  Wink nu volgde ik dat al een tijdje maar voor het eerst dat ik nu ook een reactie kan posten! erg gaaf Jakop! ik las trouwens dat je overweegt om de pantos onder de draad te fixeren.. nu ken ik je materieel niet en ook niet wat je in de toekomst nog gaat kopen maar het eerste waar ik aan denk is: gaat dat wel met beweegbare pantos zoals die van de artitec sound 1300? misschien een puntje om te overwegen  Grin
Gelogd

ik ben niet gek, ik ben een eend en als je me niet geloofd stap je maar uit Smiley
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #1194 Gepost op: 12 Mei 2020, 06:08:58 »

Dat is wel een punt inderdaad, maar die lok heb ik niet en ben ik ook niet van plan te kopen.
De prijs-kwaliteit verhouding is wat mij betreft zoek bij die lok.
Als je leest hoeveel problemen mensen hebben met programmeren van de decoder en rijders hebben met het ding, is hij -wat mij betreft- twee keer zo duur als wat je er voor krijgt.
Dan heb ik het niet over het gedetailleerd zijn van het model, dat is perfect, maar dat is slechts het jasje, de techniek is niet optimaal zeg maar  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1195 Gepost op: 12 Mei 2020, 08:19:05 »

Echt fixeren zou ik niet doen, want dan kan de stroomafnemer ook niet meer ingedrukt worden.
Ik mag aannemen dat dat indrukken bij beweegbare panto's a la Artitec wel kan, anders kun je er niet mee tegen de draad rijden.
Dan zou een hoogtebegrenzing ook daar moeten werken.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #1196 Gepost op: 12 Mei 2020, 10:18:27 »

Nee, echt fixeren natuurlijk niet. Op e.a. manier begrenzen in het omhoog gaan  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1197 Gepost op: 12 Mei 2020, 10:23:24 »

Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend, ik heb nog wel bij mensen gezien dat ze de panto met een drup secondelijm vastzetten en er daarna achterkwamen dat dat niet altijd handig was.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1583


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1198 Gepost op: 12 Mei 2020, 12:31:57 »

De manier die ik voor ogen heb (of het lukt en werkt is vers twee) is net onder de draad begrenzen met een zwart eindje garen "uit het naaimandje", net onder de rijdraad. Star vastzetten lijkt me een minder goed plan. Een iets lagere onderdoorgang dan je voorzien had wordt dan direct een groot probleem. Met het garen verwacht ik in zo'n geval een stukje geleiding (bovenleiding, een glad - metalen - plaatje oid) te kunnen maken waarmee ik de panto net even een stukje indruk.
Gelogd
nederbelg
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 51


« Antwoord #1199 Gepost op: 12 Mei 2020, 12:41:14 »

hoi,

Ik dacht meer aan een stukje koper draad en dan aan beide uiteinde hier een haakje aan maken.
Zodat je de panto begrenst om verder omhoog te komen.
Zwart verven en al rijdend niet zichtbaar.

Dave
Gelogd
Pagina's: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: