Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 105 106 [107] 108 109 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1027587 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1720


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1590 Gepost op: 16 Mei 2021, 19:47:15 »

Leuk hè?
Wat kan het toch eenvoudig zijn bij een dummy.  Duim omhoog
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
129* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1579


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1591 Gepost op: 16 Mei 2021, 20:21:23 »

Zo dan, lekker bezig! Duim omhoog
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1579


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1592 Gepost op: 17 Mei 2021, 22:07:00 »

Even een vraagje tussendoor als dat mag Jakop.

Je noemde dat je ASB's van Märklin monteert op al je materieel. Welk Märklin-artikelnummer heb je op je Roco 1100 gemonteerd? Ik heb hier een Roco-exemplaar dat op zoek is naar wat houvast. De ASB's die ik heb aangeschaft zijn te klein.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #1593 Gepost op: 17 Mei 2021, 22:32:29 »

Oei...dat weet ik zo niet. Ik heb alle maten op voorraad en kijk dan welke het dichtste in de buurt komt.
Zal morgen eens kijken voor je, maar het zal waarschijnlijk dezelfde zijn die Märklin voor hun 1100 vermeld.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #1594 Gepost op: 18 Mei 2021, 20:04:44 »

Welk Märklin-artikelnummer heb je op je Roco 1100 gemonteerd? Ik heb hier een Roco-exemplaar dat op zoek is naar wat houvast. De ASB's die ik heb aangeschaft zijn te klein.

Mogelijk dat jij de 7153 hebt?
Die zijn in ontspannen toestand ergens tussen ø 12-13 mm.
Ik gok dat ik die wel gebruikt heb want de 7152 is ca. ø 14 mm en dat is ook de wieldiameter van de 1100 ongeveer.
Mogelijk vond ik die te slap er omheen zitten en heb ik die andere gebruikt. Helaas niet gedocumenteerd.  Undecided
Maar een beetje strak er omheen is geen probleem is mijn ervaring.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #1595 Gepost op: 18 Mei 2021, 20:23:55 »

Vanavond even de tijd genomen om het verse gras te fotograferen.
Omdat ook in de jaren 80 de bermen niet zo vaak gemaaid werden is dat langer gras dan op een begraasd weiland.



De bermen en verderop tegen de spoordijk aan is een mengsel van MiniNatur grassen:
ca. 25% Sommer 2 mm
ca. 25% Sommer 4,5 mm
ca. 25% Fruh Herbst 2 mm
ca. 25% Fruh Herbst 6,5 mm

Een mengsel wat me vanaf het eerste proefstukje meteen beviel.



Hier wat dichterbij te zien. Het is de bedoeling dat daar nog witte en gele bloemetjes (fluitenkruid en koolzaad) in komen d.m.v. spuitlijm en dan hier en daar strooien, maar dan moet er eerst weer eens een beurs open zijn om eens in die spullen te grasduinen.





Nu de achterkant in grote lijn nu klaar is, kunnen o.a. de bovenleidingportalen definitief worden geplaatst en kan er verder naar voren gebouwd worden.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8451


WWW
« Antwoord #1596 Gepost op: 18 Mei 2021, 20:31:06 »

Ziet er goed uit, laat de windmolen maar komen.  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1597 Gepost op: 18 Mei 2021, 21:38:04 »

Mooi! Ik zou nog wel een extra kleur toevoegen. Het is nog erg netjes. Desalniettemin ziet het er goed uit!  Duim omhoog
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1579


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1598 Gepost op: 18 Mei 2021, 21:59:23 »

Ik vind de textuur die asfaltweg er echt heel fraai en realistisch uitzien Jakop, complimenten! Als ik heel kritisch op klinknagelniveau zou moeten beoordelen dan zou ik zeggen dat er "iets" in de verhoudingen niet klopt (te smalle weg of de strepen te ver uit elkaar), maar ik doe het je nog niet na zeg ik er eerlijk bij. Het groen sluit er ook heel natuurlijk op aan, wellicht iets te netjes inderdaad.

Welk Märklin-artikelnummer heb je op je Roco 1100 gemonteerd? Ik heb hier een Roco-exemplaar dat op zoek is naar wat houvast. De ASB's die ik heb aangeschaft zijn te klein.

Mogelijk dat jij de 7153 hebt?
Die zijn in ontspannen toestand ergens tussen ø 12-13 mm.
Ik gok dat ik die wel gebruikt heb want de 7152 is ca. ø 14 mm en dat is ook de wieldiameter van de 1100 ongeveer.
Mogelijk vond ik die te slap er omheen zitten en heb ik die andere gebruikt. Helaas niet gedocumenteerd.  Undecided
Maar een beetje strak er omheen is geen probleem is mijn ervaring.

Ik denk dat de mijne nog kleiner zijn, diameter in ontspannen toestand hooguit 1cm. Ik heb ze ooit aangeschaft voor een Märklin 1200 meen ik. Ik heb geen zakje met het nummer erop, dus checken kan ik het niet. Aangebracht op het 1100-wiel zijn ze zo strak dat ze veel te smal zijn geworden. Ik zal beide artikelnummers die je noemt eens proberen, maar die moeten dan nog even aangeschaft worden. Strak is inderdaad eerder een pré, maar dit is tè. Dank voor de info Duim omhoog
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #1599 Gepost op: 18 Mei 2021, 22:12:34 »

Wat betreft te netjes ed....er komt hier en daar nog wat struikgewas en de eerder genoemde bloemetjes.
Het is nog niet klaar zeg maar  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16760


301 *


« Antwoord #1600 Gepost op: 18 Mei 2021, 22:12:46 »

Het begint steeds meer te leven.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #1601 Gepost op: 19 Mei 2021, 20:28:09 »

Weer verder met de 2400's. Vanavond de draaistellen afgemaakt.





Hij staat wat laag op de draaistellen lijkt het, echter dit is even hoog als de originele DKM's  Undecided
Omdat ze daar samen mee worden ingezet blijft het dus zo.

Nu nog eens studeren welke draaistelzijkant waar exact moet, ze zijn nl. verschillend.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1602 Gepost op: 20 Mei 2021, 20:52:56 »

Dat wordt dan nog veel uitproberen, aangezien je 2400 van die dingen hebt  Tongue Cheesy.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #1603 Gepost op: 22 Juni 2021, 20:36:47 »

Vanwege het zomerse weer wordt er wat minder gewerkt aan het 2400 project, maar zo nu en dan gebeurt er toch wat.
Naast de 2 'zelfbouw' 2400's zijn er dus nog een dummy-DKM en een DC-DKM.
Eerder melde ik dat ik een AC versie had, maar dat was het kennelijk in mijn hoofd al geworden....
Ombouwen dus....

Hoe krijg ik een sleper onder een DKM draaistel? Nou dat past niet zonder de aandrijving op te offeren.
Ik kan me tenminste niet voorstellen dat een fabrieks AC-DKM aandrijving heeft op het draaistel met sleper.

Een fotoverslag van de afgelopen weken:



Het gedemonteerde draaistel wat uit 2 helften bestaat welke door klemmen aan elkaar zitten nu verlijmd tot één geheel.



Uitfrezen en een bodem inlijmen.



Een constructie gefabriceerd om de assen te fixeren en ook demontabel te houden.



Alles zwart gemaakt en de sleper gemonteerd. Rijdt prima over wissels en Engelsman.



Ook de koppelinghouder zit van origine geklikt gemonteerd. Deze is nu enige klikken kwijt en dus wordt dit versterkt met een M1 boutje. Wat 'vlees' ingelijmd om de schroef houvast te geven.



Zie ook eerste plaatje. Het metalen plaatje zat aan 1 van de wielzijden zodat het chassis contact had met die wielzijde.
Daardoor moet ook bij digitaliseren de motor geisoleerd worden van het chassis.
Door dat weg te halen en te vervangen door een stukje styreen is er geen contact meer tussen wielen en chassis.
Beide zijden van het draaistel 'pakken' massa van de rails. Dat zou geen probleem moeten geven.
De korte sleper zou dat wellicht wel zijn...  Undecided

wordt vervolgt
« Laatste verandering: 22 Juni 2021, 20:47:49 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1579


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1604 Gepost op: 22 Juni 2021, 23:06:16 »

Dat zijn geen halve maatregelen! Je moet het maar durven zullen we maar zeggen Duim omhoog
Gelogd
Pagina's: 1 ... 105 106 [107] 108 109 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: