Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 166   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1015278 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #165 Gepost op: 23 December 2015, 15:20:20 »

Zoals gisteren gemeld in 'het oude doos'-draadje, ben ik bezig met mijn motorpost te verbouwen en digitaliseren. De verlichting werkt nog niet zoals gewenst, maar genoeg om te kunnen poseren voor het eerst met zijn sleep(je) Hbbkkss-en en een Hbis-y.





Die laatste wagon zorgt er dan ook meteen voor dat dit een niet realistische samenstelling is (denk ik  Undecided )
De nieuwe huisstijl op motorpost en 2e Hbbkkss geeft een indicatie dat het minimaal 1989 moet zijn. Hoelang er nog oude huisstijl Hbbkkss-en reden weet ik niet, maar ik ga uit van 1989 t/m einde van mijn tijdperk ('93)

Die verlichting moet nog maar even wachten want ik ben door een 'verkeerd afgesloten Koploper'  lokdata  kwijt, terwijl recente wijzigingen aan de rest van het bestand nog wel aanwezig zijn.... Sad
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #166 Gepost op: 23 December 2015, 15:50:29 »

Je kunt proberen de ontbrekende locdata te importeren uit een oudere database, als je die nog wel hebt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #167 Gepost op: 23 December 2015, 16:10:35 »

Alle back-ups bekeken....te oud...te weinig back-ups gemaakt de laatste tijd terwijl ik wel veel heb aangepast.
Niet alle loks zijn ook weg, een stuk of 5 of zo..
O.a. de motorpost die ik gisteren geijkt had. Gelukkig is mijn geheugen nog niet zo slecht dat ik die nu nog vrijwel hetzelfde kon invullen.
Toevallig gisteren het ijkstaatje van de koploper 4221 aan Johan per PB gestuurd, dus die kan ik ook overschrijven.
De IRM loopt 'as we speek' in het ijkprogramma  Grin

Eigen schuld, dikke bult..  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #168 Gepost op: 23 December 2015, 21:52:55 »

Blijft een leuk ding zo'n Motorpost. Jammer dat hij niet 1:87 is. Maar dat kan ik hem wel vergeven  Grin

Tijd dat hij weer eens in het programma van Trix komt.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #169 Gepost op: 25 December 2015, 11:48:34 »

39 jaar geleden kocht ik, 12 jaar oud, van mijn gespaarde zakgeld mijn eerste eigen locomotief; de Märklin 1212 (artikelnr. 3055).
Ik kocht deze in de kerstvakantie van 1976 bij Merkelbach in de Kalverstraat in Amsterdam. Ik logeerde in die jaren steevast een week in de kerstvakantie bij mijn oom en tante in Amsterdam en was samen met mijn 3 jaar oudere neef een vaste bezoeker van Amsterdam CS of eigenlijk hét CS zoals wij dat noemden.
Tijdens een van die bezoeken aan het CS, het zal ergens op of rond spoor 7 zijn geweest, werden wij uitgenodigd door een Meester om eens op de bok van een (blauwe) 1200 te kijken. De man had er kennelijk lol in die 2 jongetjes (we waren toen denk ik 10 en 13 jaar) een onvergetelijk kwartiertje te bezorgen. De man heeft ons van alles uitgelegd incl. een blik op het gangpad met alle apparatuur en liet ons pas uit de lok nadat de HC hem maande tot vertrekken met indringend fluiten... Toen wist ik het zeker: ik moest een 1200 hebben!!

Nu, 39 jaar na de aankoop van de Märklin, en weer in de kerstvakantie is de Roco 1204 (artikelnr. 78673) gearriveerd in Waldijk!
Niet mijn 2e 1200, maar wel de mooiste!
Het is niet eerlijk om een model uit de 70er jaren te vergelijken met één van nu, maar omdat de 1212 nog steeds aanwezig is in Waldijk is het wel leuk om 2 aankopen met 39 jaar er tussen eens naast elkaar te zetten.


De koppen naast elkaar op spoor 3 en 4


De 1212 staat in de planning om komend voorjaar een grote revisie te krijgen. Een nieuwe Faulhaber motor, een volledige schilderbeurt, een centraal frontsein, LED verlichting, nieuwe pantografen (Roco indien los verkrijgbaar) en wat ik nog meer bedenk.... hmmm misschien FRIE lampringen... en omnummering naar 1217 zodat hij tot 8 oktober 1983 past in mijn tijdperk, waarna hij werd gerenoveerd.
Ook in mijn verzameling is de Märklin 1215 (artikelnr. 37121). Deze wordt t.z.t. ook voorzien van een centraal frontsein, vishaken en past dan omgenummerd naar 1211 tot 2 februari 1983 in mijn tijdperk.

Zo'n 20 jaar terug schat ik, heb ik een oude Lima 1220 omgebouwd naar gerenoveerde versie. Het was mijn plan deze altijd in opzending mee te geven aan treinen, dus de motor is verwijderd en de seinen zijn ook niet werkend gemaakt. Het was mijn eerste airbrush-klus en is op diverse plekken 'bijgewerkt' met penseel.... niet meer wat ik nu acceptabel vind. De lok is er nog steeds en is toen omgenummerd naar de 1219. Ook een reden om bij Roco voor de 1204 te kiezen.
Omdat het toch geen vergelijken is, ook de Lima maar meegenomen in de fotosessie.

Alle drie onder elkaar:







Schuin van voren:







Nog één om het af te leren en dan ga ik de 1204 inzetten

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1525


Benoemd snoodaard


« Antwoord #170 Gepost op: 25 December 2015, 12:00:34 »

Dat is inderdaad geen eerlijke vergelijking Jakop, maar wèl een leuke! Het verhaal erbij is de slagroom op de taart en heel herkenbaar.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #171 Gepost op: 25 December 2015, 12:03:28 »

Het grijs van jouw zelf gespoten 1219 sluit in ieder geval beter aan bij het grijs van de nieuwe Roco 1204 dan het grijs van die oude Märklin-loc.
De stroomafnemer op de Lima-loc lijkt een beetje op half zeven te hangen. Zit die los?

Mooi verhaal van die machinist die jullie een rondleiding door zijn loc gaf. De best man heeft jou een hobby voor het leven bezorgd!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #172 Gepost op: 25 December 2015, 12:40:35 »

Klopt. De verf op de Lima is van Kleinspoor. Daar is nagenoeg geen verschil met de Roco.
Die Lima pantograaf had ik nog even in model moeten duwen...
« Laatste verandering: 25 December 2015, 12:55:54 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #173 Gepost op: 25 December 2015, 12:47:14 »

Bij de line up-foto op het station van Waldijk zit de panto wel goed, zo te zien.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1962


« Antwoord #174 Gepost op: 25 December 2015, 18:02:09 »

Die ene 1200 van Märklin die zou ik zo laten. Het stukje historie wat er aanvast zit, dat verhaal, dat moet zo blijven.

Ook ik vind de 1200 de mooiste machine die de NS ooit heeft gehad. Mijn eerste was een Lima 1220 met 3 plan E 's. Zwaar bespeeld door mijzelf door de jaren heen, inmiddels 29, daarvoor al reed mijn vader ermee. Ik heb bij de Lima man ontbrekende onderdelen weten te vinden en breng de loc in originele gekochte staat terug. Die loc is het begin van mijn modelspoor historie.
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #175 Gepost op: 26 December 2015, 10:41:38 »

Ik begrijp wat je zegt en ook dat velen hun eerste treintje zo koesteren, maar zo zit ik niet in elkaar   Tongue

In de basis is het voor een 40 jaar oud model niet echt slecht gedetailleerd was mijn conclusie gisteren. Qua dakleidingen ed. zit alles er gewoon op.
Meegegoten, dat wel, maar de Roco heeft eigenlijk alleen de hijsogen en een (telerail?) antenne als extra.
Met wat extra detaillering en een nieuwe strakke laklaag kan hij straks prima zijn diensten draaien op Waldijk en hij blijft natuurlijk mijn eerste lok!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #176 Gepost op: 30 December 2015, 22:35:19 »

Vorig jaar rond deze tijd kreeg ik van Gert 2 setjes met perronattributen passend in de jaren 80 en 90.
Jullie begrijpen dat ik ook zo blij ben dat Gert besloten heeft Deens te gaan rijden...  Wink  Duim omhoog

De setjes (TacoModels) bestaan uit bankjes met reclameborden, vuilbakken, luidsprekerpalen, een zandbak, telefoonkast etc. en zijn nu niet meer te koop.
Hieronder de beknopte beschrijving en de witmetalen onderdelen uitgestald.





Zoals te zien is op de foto zit er nog wel wat vijlwerk aan de onderdelen die gegoten zijn en diverse gietnaden en of aanhangsels hebben die er nog af moeten.
Intussen al een paar uurtjes zitten vijlen onder het genot van wisselend treinverkeer voor mijn neus  Grin
Behalve deze onderdelen komt er nog wel meer meubilair zoals bijvoorbeeld CTA-bakken en vertrekseinen. Mogelijk ook maak ik nog wat onderdelen uit de setjes na uit styreen omdat er toch nog een paar bij moeten.
Wordt vervolgd...voorlopig ben ik nog niet klaar met tegelen van de perrons...  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #177 Gepost op: 30 December 2015, 23:12:14 »

Leuk! Kan je dit er niet mee doen? Dan kan je misschien wat extra gieten  Wink
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #178 Gepost op: 30 December 2015, 23:39:58 »

Jullie begrijpen dat ik ook zo blij ben dat Gert besloten heeft Deens te gaan rijden...  Wink  Duim omhoog

Ha ha, dat zijn ze bij Heljan, HobbyTrade, en McK ook.   Smiley

Succes met al het vijlwerk. T.z.t. komt een delegatie uit Sydborg weleens in Waldijk kijken hoe het er bij staat.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1962


« Antwoord #179 Gepost op: 31 December 2015, 12:05:06 »

Een delegatie uit Enschede staat klaar voor een extra controle.
Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 166   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: