Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 138 139 [140] 141 142 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1032936 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #2085 Gepost op: 6 Oktober 2022, 21:10:17 »

Ik hoef daarvoor niet eens naar zolder, dankzij de voortreffelijk website van Jernbanen:
https://www.jernbanen.dk/dsb_pvogn.php?Aar=1966&litra=B&typenr=1

10 coupés en 60 zitplaatsen, dus dat maakt 6 zitplaatsen per coupé.

Bij mijn weten bestaat er helaas geen schaal N-model van, dus dat wordt lastig voor jou, Frank.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #2086 Gepost op: 6 Oktober 2022, 21:44:01 »

10 coupés en 60 zitplaatsen, dus dat maakt 6 zitplaatsen per coupé.

Bedankt Gert, ik weet genoeg.

Bij mijn weten bestaat er helaas geen schaal N-model van, dus dat wordt lastig voor jou, Frank.

Dan ken je mij nog niet. Grin Mijn vraag was ingegeven vanwege het plan een goede DSB B voor de D236/237/230/231 te maken.
Ik heb een Minitrix B maar deze heeft nogal wat fouten.



  • het rijtuig is te lang: is 165 mm, moet 153 mm worden
  • kleur bak is veel te licht: oranjerood moet rood worden
  • kleur dak is ook veel te licht: zilvergrijs moet donkergrijs worden
  • klapvouwdeurtjes in de overgangen moeten schuifdeuren met 1 raam zijn


Van een voor dit doel aangeschafte Minitrix DB Bc maak ik de DSB B. Het is een elframer, ik zaag de bak (bijna) doormidden en haal 1 coupé weg.
De Minitrix DSB levert alleen het dak. Omdat het rijtuig tussen twee DB rijtuigen (AB en Dm) komt te zitten laat ik het verkeerde type overgangsdeuren voor wat het is.
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #2087 Gepost op: 6 Oktober 2022, 23:33:04 »

Maar is het dak van die Minitrix B dan niet te lang? Of haal je daar in het midden ook een stuk uit? En zo ja, ga je dat dan niet zien bij die ribbels op het dak?

Misschien trouwens maar verder in jouw eigen draadje? De burgemeester van Waldijk wordt een beetje onrustig, weet ik uit betrouwbare bron.  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #2088 Gepost op: 7 Oktober 2022, 09:47:34 »

De burgemeester van Waldijk wordt een beetje onrustig, weet ik uit betrouwbare bron.  Wink

Geloof ik helemaal niks van... (en dat dak laat ik zo, veel beter Grin)

Vervolg binnenkort vervolg in Kassenbergtopic.
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2089 Gepost op: 23 Oktober 2022, 14:52:18 »

Na een afgebroken vakantie  Cry vanwege corona én het er opvolgende ziekbed -het was heftig(er) deze keer- weer terug op zolder en verder met de baan.
Het plan is sowieso door te gaan met de bebouwing van Waldijk en huis nummer 5 uit de reeks tegenover het station is de tweede Pola bouwdoos 'Dille & Kamille'.
Zoals gezegd zijn beide Pola's destijds overgenomen van Gert en die was toen al nieuwsgierig hoe ik ze een kopje kleiner zou gaan maken. M.a.w. hoe haal je er een verdieping tussenuit zonder dat het opvalt?

Dat ging bij de eerste minder dan nu. Wellicht niet lang genoeg nagedacht wat het handigst zou zijn, maar het brokkelende plastic hielp ook niet want daardoor moest ik door breuk op een andere plek gaan snijden om e.a. nog te redden.

Nu dus wel iets doorgedacht én aan twee zijden ingesneden. Dat was de truc om dit plastic nog recht te kunnen snijden.



Door zo te snijden krijg je minimale verbindingen in zicht.
Bij de zijkant met ramen ligt voor de hand om het bovenstuk er af te halen, maar daar zit aan de binnenkant een rand aan die dan ook weg is.
Daar steunen de dagplaten op.... De onderkant er af is ook geen optie, het komt dan niet uit met de hoogte



Zo gaat hij beter passen bij de Holland Scale huizen in dezelfde rij.
Hieronder als laatste pand de eerste Pola


Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2090 Gepost op: 23 Oktober 2022, 15:08:22 »

Nice  Duim omhoog

Ik heb hier ook nog een rijtje staan waar ik niks mee doe. Interesse?

Grtz,
Niels

PS: wel weer helemaal opgeknapt na COVID?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2091 Gepost op: 23 Oktober 2022, 15:36:48 »

Nee, geen interesse  Grin Heb voldoende bebouwing voor het relatief kleine stuk dorp wat zichtbaar is op mijn baan.
en ja...wel opgeknapt, maar hoest nog veel.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2092 Gepost op: 23 Oktober 2022, 17:52:16 »

Sterkte!

De panden raak ik wel kwijt op mijn baan, maar als ik je er blij mee had kunnen maken had ik ze met plezier  richting Waldijk gestuurd.

Grtz,
Niels
Gelogd
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #2093 Gepost op: 27 Oktober 2022, 09:13:20 »

Jakob,

Ziet er goed uit, klein

Toen ik het zag moest ik gelijk aan onderstaande locatie denken:
https://www.google.nl/maps/@51.9219684,4.2547745,3a,75y,128.1h,85.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1swIimklgFhwG9acCTwg3kIQ!2e0!7i16384!8i8192

mvg,

Matthijs
Gelogd
duikeend
Full Member

Offline Offline

Berichten: 142



« Antwoord #2094 Gepost op: 27 Oktober 2022, 13:15:09 »

grappig, was er toen net een viswedstrijd of is het daar altijd vol met hengelaars?  Grin

straatje heb je trouwens best mooi gemaakt Jakob  Duim omhoog
Gelogd

ik ben niet gek, ik ben een eend en als je me niet geloofd stap je maar uit Smiley
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2095 Gepost op: 27 Oktober 2022, 15:18:19 »

Toen ik het zag moest ik gelijk aan onderstaande locatie denken:

Ja, klopt...en zo vele meer straatjes in heel veel plaatsen in Nederland.  Grin

straatje heb je trouwens best mooi gemaakt Jakob  Duim omhoog

Dank je, maar we zijn nog niet eens op de helft van de geplande lengte  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2096 Gepost op: 6 November 2022, 12:12:06 »

Dat zijn we nog steeds niet, maar wel ietsje verder en ik had vanmorgen zin om wat foto's te maken  Cheesy

Eerst het rijtje huizen nog maar een keer.



Het eerste huisje is nu in principe gereed, op wat gordijnen na achter de ramen om inkijk te voorkomen.
Van de voordeur heb ik een 'boerendeur' gemaakt waar de bovendeur van open staat.
De bewoonster van het pand zal daar t.z.t. zichtbaar zijn in gesprek met iemand op de stoep.

Dan een shot tussen de smederij/garage en het stationsgebouw door



De openstaande bovendeur is hier goed te zien, maar wat zien we nog meer?



Nu is ons ter ore gekomen dat de Deense uitgeverij Lycka Till Förlag momenteel een groot ruimtegebrek heeft in de Nederlandse dependance door het enorme uitgebreide assortiment boeken.
Dít is dé kans om daar een einde aan te maken. Betekent wel verhuizen naar Waldijk, maar geeft tegelijk ook ruimte voor een modelbaan op zolder  Cheesy  Wink

Dan nog een foto vanaf de toegangsweg naar Waldijk. Altijd een beetje lastig vanwege het tegenlicht van de Velux.



We zien de IC naar Maastricht van spoor 2 vertrekken, de DE2 op spoor 1 staat te wachten tot het weer tijd is voor z'n  slag naar Ermehuizen en in de verte is het voornoemde rijtje huizen in aanbouw te zien.
Overigens komt de foto beter tot z'n recht zonder dat de seinen branden van de DE2 dan dat ze aan zijn.
De Mcn heeft ze uit gelaten en zit samen met de Hc aan een kop koffie in de restauratie  Wink
« Laatste verandering: 6 November 2022, 13:26:03 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #2097 Gepost op: 6 November 2022, 17:57:01 »

Wat ik doe als ik treinen met verlichting wil fotograferen, is een wat langere sluitertijd en dan de verlichting alleen kort even aan.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2098 Gepost op: 6 November 2022, 18:03:40 »

Dat is het proberen eens waard. Dit was trouwens al een sluitertijd van 2,5 sec. (f22, ISO200)
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #2099 Gepost op: 6 November 2022, 21:56:28 »

Nu is ons ter ore gekomen dat de Deense uitgeverij Lycka Till Förlag momenteel een groot ruimtegebrek heeft in de Nederlandse dependance door het enorme uitgebreide assortiment boeken. Dít is dé kans om daar een einde aan te maken. Betekent wel verhuizen naar Waldijk, maar geeft tegelijk ook ruimte voor een modelbaan op zolder  Cheesy  Wink


Ha ha! Ik denk dat mevrouw de B. (geen familie van) dat een heel goed idee zou vinden, want het gerucht gaat dat de voorraad momenteel deels in de woonkamer staat.   Cheesy

Mooi straatje, Jakop!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 138 139 [140] 141 142 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: