Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1032919 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2190 Gepost op: 18 Februari 2023, 11:51:41 »

Een straat waar ik als kind vaak kwam, zijn nu nog steeds op een steenworp afstand van elkaar twee van dat soort constructies te zien: >klik<

Ik heb even ingezoomd op een paar deuren uit die straat. Is zo'n stenen trapje in een soort portiekachtige constructie geen optie? Je zou er een raam naast kunnen doen zoals bij de deur links. De grote ramen zouden dan bijvoorbeeld een etalage kunnen worden (of nog steeds die taxigarage).
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2191 Gepost op: 18 Februari 2023, 12:07:08 »

Ik moest nog aan de speelfilm "De Marathon" denken, dus maar even opgezocht waar de garage staat waarin de film is opgenomen. Totaal ander pand, maar wellicht een geschikte pui om een deel van over te nemen, met die typische keramieken steentjes.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2192 Gepost op: 18 Februari 2023, 13:46:12 »

Vorig jaar augustus liet ik dit zien n.a.v. een vraag wat ik dan aan het CAD tekenen was:



Vanmorgen heb ik het resultaat van deze monsterklus (er zitten vele uren tekenwerk in) opgehaald bij het plaatselijke pakket-ophaal-punt.
Bovenstaande tekening heeft zicht vertaald naar dit:



Een gelaserde stoep met rioolput met de W van Waldijk natuurlijk  Wink
De rode lijnen in de tekening zijn grafeerlijnen en de blauwe snijlijnen.
Het materiaal is 2 mm dik mdf en dat is dan meteen de hoogte van de stoep welke m.i. wel realistisch is: ca. 17,5 cm in werkelijkheid.
Ik heb niet alleen de stoepen laten uitsnijden, maar het gehele vlak waar huizen komen te staan zodat die op dezelfde hoogte zijn als de stoepen.
Om een indruk te krijgen -en om ze onbeschadigd voorlopig kwijt te zijn- heb ik ze op hun toekomstige plek gelegd zodat ik in alle rust op een paar proefstukjes met kleur kan experimenteren.



omdat dit wat onduidelijk is op deze afstand, even een een plaatje dichter bij gemaakt



Ik zie dat ik hier en daar het asfalt nog wat moet bijschilderen  Cheesy
Toen ik op bestellen klikte, dacht ik 1-2-3 in Godsnaam, omdat ik niet 100% zeker van mijn tekenwerk was, ondanks dat de controletekening die je kan downloaden van de site van het Snijlab, er goed uit zag.
Het resultaat is ook 100% van wat ik verwachtte én wat de bedoeling was. Dus erg blij mee!  Duim omhoog

Nu kijken hoe e.a. een kleurtje te geven.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #2193 Gepost op: 18 Februari 2023, 13:51:38 »

Wauw, mooi Jakop!
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #2194 Gepost op: 18 Februari 2023, 14:29:27 »

Wat gaaf zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent.    Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2195 Gepost op: 18 Februari 2023, 15:45:09 »

Super gedaan! Als ik de kunde van het CAD-tekenen bezat had ik precies hetzelfde gedaan. Ik ga nu een poging wagen met stukken karton die ik nog heb liggen, inkerven mbv de achterkant van een schillenmes oid, op 3mm om de bekende 30x30 stoeptegels te krijgen. Daar zie ik ook nog een beetje tegenop.

Nu kijken hoe e.a. een kleurtje te geven.

Het karton had ik bedacht te primen met een spuitbus grijze primer van Tamya en dan kijken wat het resultaat is. Dan een soort weathering erover (poeder of een dun waasje) om tot de juiste kleur te komen. In geen geval te nat laten worden. Ik ben benieuwd wat je gaat doen en hoe het bij jou werkt.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2196 Gepost op: 18 Februari 2023, 16:18:20 »

Dat CAD-tekenen is te leren hoor. Eenvoudiger onder de knie te krijgen dan Koploper of Rocrail is mijn inschatting.
Ik teken op mijn werk met Draft Sight wat €100 per jaar kost en thuis heb ik een gratis versie van NanoCad. Beide zijn spin-offs van AutoCAD en werken vrijwel hetzelfde.



Geeft toch weer een ander beeld van de stationsstraat.  Grin

Voor de geïnteresseerden; ik heb het laseren bij Snijlab laten doen.
Je kan je tekening uploaden en dan wordt die door een computer gecontroleerd. Het resultaat van die controle kan je downloaden als pdf en dan zie je wat de computer van jouw tekening maakt.
Toen ik dat deed zag ik nog een aantal fouten: snijlijnen welke grafeerlijnen moesten zijn en grafeervlakken welke nog niet klopten.
Dan de pdf punt voor punt na te lopen en dat in de CAD-tekening corrigeren en daarna een tweede upload doen.
De pdf als resultaat daarvan gaf geen rariteiten meer weer, dus op bestellen geklikt.
Als je het snel (binnen een paar dagen) wil hebben, kost het meer dan de langzaamste (goedkoopste) optie welke ik ook heb gekozen: 12 werkdagen.
En dan komt het op donderdag....komt die pakjesboer net in het half uur dat ik bij de Fysio ben  Angry
Gisteren geen tijd en dus vanmorgen pas gehaald.



Het is zeer degelijk verpakt en beschadiging is welhaast onmogelijk  Duim omhoog



De platen die ik nodig had zo efficiënt mogelijk genest, gaven al een oppervlakte van 600 x 1000 mm aan.
De maximale maat voor 2 mm mdf is 1200 x 600 mm, dus dat vol gemaakt met stelconplaten en een penseelhouder.



natuurlijk met mijn avatar  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2197 Gepost op: 18 Februari 2023, 16:26:14 »

Wauw, die penseelhouder is zo mogelijk nog fraaier dan de stoepjes! Duim omhoog
Hoe zwaar is MDF in die dikte? Een beetje vergelijkbaar met karton? Ik moet de XPS-tegels met scenery erop kunnen optillen zonder al te veel moeite om bij de schaduwstations te komen.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2198 Gepost op: 18 Februari 2023, 16:27:24 »

Erg licht...is maar net met welk karton je vergelijkt.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #2199 Gepost op: 18 Februari 2023, 21:19:44 »

Mooi die penseelhouder. Je bent alleen vergeten er één groter gat in te maken.  Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2200 Gepost op: 18 Februari 2023, 22:10:49 »

Die zit in mijn hand  Grin

Maar hoezo?
« Laatste verandering: 19 Februari 2023, 09:39:57 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #2201 Gepost op: 19 Februari 2023, 00:51:12 »

Je moet je glas Waldijks drakenbier toch ook ergens kwijt kunnen?  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1724


Enge buur bij de buren


« Antwoord #2202 Gepost op: 19 Februari 2023, 01:19:05 »

De trottoirs geven meteen meer diepte aan de straat, gaaf  Duim omhoog nu lekker inkleuren met veel soorten grijs.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
130* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2203 Gepost op: 19 Februari 2023, 13:35:58 »

Ja...en nee...individueel tegels gaan schilderen gaat me te ver. Het zijn er té veel  Grin
Waarschijnlijk zal het een Vallejo wash worden die wat kleurnuances gaat brengen net als op de perrons.
Eerste test:



Een laagje grondverf uit de knikkerbus en dan de tegels Revell 75 matt. De put is Humbrol 133 Satijn Bruin.
Ik zie nu dat de stoeprand nog een kerfje had moeten hebben in de boog, want dit is nooit 1 element en aangezien de proefstukjes copy-past zijn van een deel van één der grote platen, mist die daar ook.
Niet te zien want het zit vrij naar achteren  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #2204 Gepost op: 19 Februari 2023, 15:18:30 »

Kerfje aan de bovenzijde van de stoeprand kun je er met een kleine platte schroevendraaier in maken?

Ik vind dit hele idee erg mooi.
Moet eens uitzoeken of Snijlab ook met documenten die aangemaakt zijn in Adobe Illustrator overweg kan. Daar werk tenslotte al zowat 35 jaar mee.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: