Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 166   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1015365 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #225 Gepost op: 28 Maart 2016, 18:33:07 »

Wissels BIJplaatsen?  Huh?

Je maakt de spoorbeheerders ten schande.  Angry

In Waldijk nemen ze het toch niet zo nauw? Eerder zagen we al dat de machinist van een Plan V gezellig op het perron staat te kletsen terwijl hij aan één zijde front- en sluitseinen tegelijk voert.     Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #226 Gepost op: 28 Maart 2016, 20:00:17 »

Wees blij Huub dat er wissels bij komen, tegenwoordig bij Prorail wordt alleen nog maar wissels gesaneerd zodat het spoor storing ongevoeliger wordt ....... denken ze ..... komen ze nog wel achter ......

Mooi verslag Jakop! begint hier ook weer te kriegelen, moet nog een weekje wachten .....

Mvg, Johan
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #227 Gepost op: 28 Maart 2016, 20:34:03 »

En ik maar denken dat je herstellende op je gemakkie rails aan het schilderen was  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #228 Gepost op: 28 Maart 2016, 22:32:28 »

Net even gedaan  Grin

49 Auhagen tegels is 19,5 cm.
19,5 cm is in werkelijkheid 19,5 x 87 = 1696,5 cm.
1696,5 delen door 49 tegels maakt 34,6 cm per tegel
Iets groter dus dan de werkelijkheid die 30 cm per tegel is.


Die 4,6 cm zit dan vast in die brede voegen die de plaatjes hebben  Smiley Maar al met al, hartstikke acceptabel!
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #229 Gepost op: 2 April 2016, 15:49:23 »

Vond ik ook  Wink

Onder het motto 'zeg het met plaatjes' de stand van zaken


Na veel snijden en breken en zoals al voorspeld de slijpschijf, is het kruispunt heel verwijderd.


De Engelsman op z'n nieuwe plek nadat nieuwe gaten voor de aandrijvingen gecreëerd zijn.


Gaten dicht maken waar hij weg kwam..


Fase I gerealiseerd: kruispunt en Engelsman van positie gewisseld én aangesloten aan voeding en decoders.


Voor Koploper is de 3.0 versie al klaar. De Engelsman volgt de klikjes van de muis al weer  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #230 Gepost op: 3 April 2016, 16:01:40 »

Vanmiddag kwam eindelijk het mooie weer wat we het hele weekend zouden hebben..  Wink
Mooi vanmorgen de tijd om gaten te graven. Gaten in multiplex voor de wisselaandrijvingen. Het onderliggende schaduwstation is afgedekt met oude T-shirts en boren maar!
Hakken en breken en snijden met onderstaande resultaat.



Links-onder zat een gat voor de aandrijving toen het wissel nog in het andere spoor zat. Nu een gat er net naast. Daar zitten ook nog 2 stukken multiplex verbonden met een plankje er onder én de plaat ligt gebogen vanwege het begin van de daling naar het schaduwstation. Deze hele overloopwissel-constructie ligt dus gebogen op een helling op 80 cm van de voorkant van de baan onder de 2e monitor voor Koploper...
Ideaal voor een verbouwing  Cheesy

Na mijn zonnebad -je moet het de eerste keer ook niet overdrijven- nog even verder gegaan.



Het gat wat niet meer nodig is opgevuld met een stukje hout. Blauwe plaat er over en de delen van de wissels die tussen de biels zichtbaar zijn straks, maar niet ingestrooid worden vanwege bewegende delen onder het wissel, nu al voorzien van ballast wat nagenoeg vlak met de bovenkant van de blauwe plaat ligt. Even indruppelen met verdunde houtlijm en dan zou ik morgen kunnen beginnen met plaatsen van de wissels.
« Laatste verandering: 3 April 2016, 16:19:43 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #231 Gepost op: 3 April 2016, 16:35:24 »

Waldijk, van knelpunt weer knooppunt.  Cheesy

Je hebt het vast al eens ergens aangegeven, maar wat is/wordt de functie van spoor 32?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #232 Gepost op: 3 April 2016, 17:20:24 »

Nu nog even 'knel' vrees ik  Grin

Spoor of eigenlijk blok 32 is het toegangsspoor van de Werkplaats der Nederlandsche Spoorwegen of als ik in '00-'09 configuratie rijd; NedTrain.  Wink
Wat er nu ligt komt onder de draad, aan het open einde van dat wissel komen nog wat werkplaatssporen.
Hoe e.a. er dan uit komt te zien zie ik t.z.t. wel.
Ik denk nu aan een open terrein met enkele sporen en een grote betonplaat waar wat vrachtwagens staan met materieel, heftrucks en wat opgebokt treinenspul.
Hoe groot het terrein wordt hangt ook weer af van hoe ik Waldijk ga vormgeven.
Overigens zit er in die hoek ook een mangat, dus die sporen zullen daar niet overheenlopen  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #233 Gepost op: 9 April 2016, 10:21:25 »



Nou, die stremming gaat wat langer duren.... Stuur die kerel met die zaag nog maar eens. Ze hebben een nieuw model wisselspoel gestuurd en  die pas niet in de standaard gaten  Shocked
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #234 Gepost op: 10 April 2016, 19:12:30 »

Uiteindelijk kwam bovenstaande ook weer goed en kon er doorgebouwd worden.
De DD-AR stam met de 1702 was aangewezen als test-trein. Toen de wissels lagen mocht die een proef-run maken.

 

De trein is vanaf spoor 3, via spoor 2 het station uit gereden en komt nu weer terug. Straks kan dat gewoon recht uit, maar zoals op de linker foto is te zien; die sporen ontbreken hier nog. Op de rechter foto het eindresultaat. Alle sporen zijn hersteld en getest.

Dan het treinverkeer o.l.v. Koploper weer opstarten. Dat viel nog niet mee.... Kleine storing hier, kleine storing daar. Ontsporinkje hier en een MEGA ontsporing daar!!!  Shocked Shocked



De eerste keer dat de DD-AR stam deed waar deze hele verbouwing om is begonnen: binnenkomen op spoor 4 en in tegengestelde richting weer vertrekken, eindigde dit in rampspoed in het schaduwstation. Oorzaak....een draadje lag over de rails. Het koprijtuig ontspoord hierdoor, ramt een bovenleiding portaal (nog schuin  zichtbaar op de foto), blijft daar met een buffer aan hangen en de lok duwt ondertussen door. Het is dat ik NOT AUS op de IB een klap gaf en de zaak kwam zo tot stilstand....
Ik wil niemand meer horen dat die Faulhaber motortjes niet sterk zijn...  Tongue

Op wat kleine dingetjes na is het treinverkeer weer normaal en kan ik de bouw-bende gaan opruimen.



Het is vijf uur Sjaak....laatste rit! De treinen rijden weer
« Laatste verandering: 11 April 2016, 07:03:46 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #235 Gepost op: 10 April 2016, 21:05:34 »

Heeft het materieel het overleefd of moeten met spoed de werkplaatssporen worden aangelegd (wat ik niet hoop om deze reden)?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #236 Gepost op: 11 April 2016, 09:15:50 »

Om eerlijk te zijn heb ik de bufferbalk van jet koprijtuig niet gecheckt of alle slangen en de BSI-koppeling het overleefd hebben.
Verder geen schade gezien. De koppelingen (Fleischmann Profi) zijn nog allemaal heel en de KK-mechanismes ook.
Vanavond eerst maar checken voor ik ga stofzuigen  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #237 Gepost op: 11 April 2016, 21:04:16 »

Geen schade geconstateerd trouwens  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #238 Gepost op: 17 April 2016, 10:38:38 »

In de nieuwe wisselstraat zit een kort stukje spoor tussen (nieuwe) wissel 5 en wissel 18. Die wissel wordt nu nog alleen maar gebruikt voor het werkplaatsspoor.



Hierboven zichtbaar in het plaatje uit koploper als het blauwe stukje.
Ik heb daar een bezetmelder aan gezet en die gekoppeld aan wissel 18. Het stukje spoor en de wissel samen zijn lang genoeg om een lok weg te zetten en omdat nu in de nieuwe situatie er 2 rijwegen mogelijk zijn van spoor 3 over de wisselstraat het station uit, kán ik daar ook een lok neerzetten zonder dat die het verkeer ophoudt.



Hij staat wel in de weg voor de meest logische route: rechtdoor, maar nu is daar een tweede route bijgekomen: even naar spoor spoor 2 en dan via de overloopwissels weer terug.



In werkelijkheid ziet dat er dan zo uit:



De D345 Hoek van Holland - Bad Harzburg slingert zich om de geparkeerde 1103 heen.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #239 Gepost op: 17 April 2016, 15:55:25 »

Arme reizigers, eerst slingerend door de wisselstraat om vervolgens voor het volgende sein weer te moeten stoppen.
Nou ja, altijd beter dan in een IRM, waar het lopen van het ene naar het andere rijtuig bepaald niet zonder risico is.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 166   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: