Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 166 167 [168] 169   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1084041 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 8 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8867


266*


WWW
« Antwoord #2505 Gepost op: 28 Mei 2024, 21:44:24 »

Fijn grint Joran....  Cheesy  Ik heb gekeken of ik er nog een kaartje in heb wat het precies is, maar helaas...

Eindelijk konden de ter reparatie aangeboden treinen die al jaren de museumsporen bezet hielden naar het werkplaatsterrein verhuizen.
Hieronder een plaatje, geschoten vanaf het dak van het personeelsverblijf voor de machinisten conducteurs.



Afgelopen weekend Dordt in Stoom bezocht en een bezoek aan 'Het Winkeltje' mocht niet ontbreken.
Een verpakking met heftruckchauffeurs ging mee naar Waldijk en aan één van die chauffeurs is de volgende plaat te danken.
De fotograaf werd voor dit plaatje even naar hoger sferen getild met de heftruck.



Rechts is de Nord-West Express te zien vlak voor die afreisde naar naar een vrij spoor in het schaduwstation waar vanavond alle treinen een plaatsje zochten.
De komende tijd zal het veelal te warm op zolder zijn, dus alles is 'in het donker gezet'.
Betekent niet dat er niets gebeurt, buiten en op koelere momenten op zolder wordt nog doorgebouwd.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8867


266*


WWW
« Antwoord #2506 Gepost op: 4 Juni 2024, 20:11:16 »

Op de laatste foto van de vorige post was het tuintje van mevrouw Klinkhamer nog maagdelijk wit bruin geschilderd.
Afgelopen weekend is de tuin aangelegd; een tegelpad langs het huis naar de weg, een terras onder het keukenraam en een prachtig gazonnetje.....
Maar van dit alles zien we niks want de NS plaatste juist de geplande heggen langs het perron.



De op hun volgende rit wachtende Mcn en Hc bespreken de veranderingen met Klinkhamer die net de keukendeur was uitgestapt om eens poolshoogte te nemen van de nieuwe tuin.



De heg staat langs de hele linker kant van perron 1 en zo zal het er t.z.t. ook uitkomen te zien op perron 4
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8530


WWW
« Antwoord #2507 Gepost op: 4 Juni 2024, 20:19:45 »

Zie ik het nu goed dat Klinkhamer eindelijk zijn slangen geleverd heeft gekregen?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8867


266*


WWW
« Antwoord #2508 Gepost op: 4 Juni 2024, 20:34:31 »

Scherp!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
nederbelg
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #2509 Gepost op: 5 Juni 2024, 08:52:58 »

Jacob,

Die heggen komen goed over.
Die kan ik ook wel gebruiken. Smiley
Van wie zijn deze?

Dave
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8867


266*


WWW
« Antwoord #2510 Gepost op: 5 Juni 2024, 10:13:49 »

Van mezelf  Grin

Je haalt dit bij de Gamma*, knip er stroken van 15 mm van en smeer die in met verdunde houtlijm.
Daarna bestrooien met dit.
Insmeren en bestrooien per zijde want insmeren neemt flink tijd.


*of in grotere hoeveelheden bij webshops te krijgen voor veel minder geld: zoek op 'schuurpads'  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1611


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2511 Gepost op: 5 Juni 2024, 10:33:11 »

Ik vind die heg er ook fraai uitzien. Dank voor de korte uiteenzetting, die is nuttig.
Even in de monokini zonnen is er overigens niet bij voor vrouw Klinkhamer. Dan krijgt ze meer dan voldoende aandacht van de treinreizigers. Komt die voorziening er nog, of vindt smid Klinkhamer het wel goed zo?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8867


266*


WWW
« Antwoord #2512 Gepost op: 5 Juni 2024, 11:10:21 »

Die heeft het te druk met de winkel, benzinepompen en wasgoed...

Wat mij op de volgende vraag brengt; ik heb ooit van -denk ik- een kleinserie fabrikant / hobbyist een geëtste droogmolen gezien met wasgoed er aan.
Iemand een idee wie / waar dat was?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2007


« Antwoord #2513 Gepost op: 5 Juni 2024, 11:32:21 »

Jakop, volgens mij was die droogmolen van Wim Mesu.
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16897


305*


« Antwoord #2514 Gepost op: 5 Juni 2024, 12:05:02 »

Even in de monokini zonnen is er overigens niet bij voor vrouw Klinkhamer. Dan krijgt ze meer dan voldoende aandacht van de treinreizigers. Komt die voorziening er nog, of vindt smid Klinkhamer het wel goed zo?


De tieners die per trein naar de middelbare school reizen naar de grote stad verderop, hebben het op zomerse dagen vast over 'Kinky kieken bij Klink'.
Geen wonder dat de bovenverdieping van dubbeldeksrijtuigen bij hen populair is.   Cheesy

Heg ziet er overtuigend uit.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8530


WWW
« Antwoord #2515 Gepost op: 5 Juni 2024, 12:19:45 »

Ik snap nu ook waarom die garage verkeerdom is gebouwd. Klinkhamer zelf heeft geen zin in toeschouwrs als hij bezig is met “brommers kieken”.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8867


266*


WWW
« Antwoord #2516 Gepost op: 5 Juni 2024, 13:06:27 »

Jakop, volgens mij was die droogmolen van Wim Mesu.

Aha!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1507


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2517 Gepost op: 5 Juni 2024, 21:08:21 »

Bij de buren is deze te bewonderen: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=64098.0
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8867


266*


WWW
« Antwoord #2518 Gepost op: 5 Juni 2024, 21:17:45 »

Was inmiddels gevonden inderdaad  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8867


266*


WWW
« Antwoord #2519 Gepost op: 15 Juni 2024, 17:24:01 »

Hier laat ik mijn ACTS vuiltrein zien.
Deze wagens staan al sinds ik de wagens heb opgetuigd en de containers heb geplaatst op de baan om de simpele reden dat ze zo niet terug in de doos kunnen.
Dat kan alleen met gedemonteerde containers en die een beetje fatsoenlijk monteren was al een uitdaging... Die blijven er dus op!

Op Beneluxspoor was op een gegeven moment een actie door 1 gebruiker om inlay's te bestellen voor de dozen zodat je ze gemonteerd én met afgenomen containers op een nette manier kon opbergen.
Helaas viste ik achter het net toen ik uiteindelijk ook 4 wagens had aangeschaft, was de voorraad op.  Cry

Zelf inlay's bestellen is een dure grap voor 4 stuks, dus sudderde het idee een tijd.
Tot er een verpakkingsmateriaal uit een doos kwam waar ik mogelijkheden in zag.
Het is een stevige, maar wel indrukbare plastic-achtig schuim wat zich makkelijk laat snijden.
Er zaten een paar flinke platen van 16 mm dik bij en dus ging ik wat proberen met de kale doos van de MTE-wagens.

Eerst een plaatje van het spul er ingelegd en de wagen op z'n kant er opgelegd.
Helaas staak de wagen dan ca. 1 mm boven de doos uit.
Dan maar gewoon op z'n wielen. Een uitsparing in het spul gesneden iets breder dan de wagen en iets langer dan wagen + kortkoppelingen.
Drie van die platen op elkaar het je hebt dit:



En zo met wagen: 3 lagen is 3 x 16 mm en dat past mooi in de doos van 50 mm diep. De wagen steekt niet uit en het deksel kan er zo mooi op.
Eindelijk fatsoenlijk opgeborgen!  Duim omhoog


« Laatste verandering: 17 Juni 2024, 10:18:54 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 166 167 [168] 169   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: