Afgelopen 'kerstvakantie' is er vooral gereden in Waldijk met veel nieuwe inzichten, wijziging van routes en finetunen van bestaande.
Maar vandaag werd er gewerkt aan 'oude' klussen die maar niet afkomen....u weet wel...
Al maanden geleden geprint, maar nog steeds niet aan de gevel: het Heineken bord.
Helaas is het café niet echt scherp, maar heb geen tijd (en zin) om over te doen
De
naam is trouwens niet zelf bedacht maar gestolen uit de buurplaats Heemskerk omdat ik het bord zo mooi vind.
Overigens is dat niet de enige gestolen naam in het rijtje. Ook de
snackbar bestaat echt, zelfs met hetzelfde lettertype
De 1313 stond al meer dan een jaar op het werkplaatsterrein omdat deze een tik in het loopwerk had.
Het bekende gebroken tandwiel bij de Rivarossi 1300'en. Na inspectie vorige week kon ik die niet vinden en heb de lok weer met de IC naar Zandvoort laten rijden.
Zonder succes....de tik was er nog steeds, maar zat overduidelijk in het voorste draaistel.
Sterker nog, de voorste as. Nu dus de breuk wel gezien en het tandwiel vervangen voor een halve bij Conrad bestelde vervanging.
Wel iets scheef gezaagd, maar het werkt
Nog zo'n lang lopend en nog niet af project: vertrekseinen.
Op perron 2 wel al gereed, al moet er een vervangen worden omdat ik die bij werkzaamheden heb gesloopt, maar op perron 4 stond nog niks.
Aan de uiteinden komen de NSParts vertrekseinen, maar in het midden een 3D geprint exemplaar waar ik zelf LEDjes in het geplaatst.
Één richting werkt inmiddels al moest ik wel even nakijken (ik ben een watje, dus heb alles gedocumenteerd) waar deze moest worden aangesloten.
Morgen Volgend jaar maar weer verder!
Allemaal een goed nieuwjaar gewenst!
met dank aan Huub voor de verbetering…