Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017707 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #600 Gepost op: 18 September 2018, 17:23:32 »

Grappig dat er op het ticket een trein werd afgebeeld die gegarandeerd nooit verder dan Brussel is gekomen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #601 Gepost op: 18 September 2018, 17:27:39 »

Op deze site de nodige foto's van de D282: http://www.mariusbroos.nl/Foto%27s/NMBS-reeks%2023,25,26,28,29.html

En op deze site de D284: http://www.sporen-met-rob.nl/Index%20Sporen%20met%20Rob/NS%203/Kijfhoek%20en%20Dordrecht,%20LRT%2019-02-1989/Kijfhoek%20en%20Dordrecht,%20LRT%2019-02-1989.htm

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #602 Gepost op: 23 September 2018, 15:49:08 »

Modelbouwweer....dat is het vandaag...  Cheesy

Nu heb ik mij voorgenomen deze winter wat meer met scenery bezig te gaan een via de perrons -die op een oor na klaar zijn- en daarna van bankjes en andere attributen voorzien kunnen worden, kwam ik op het punt dat dan ook (eerst) de bovenleidingmasten gemaakt en geplaatst dienen te worden.
Daar is al het nodige tekenwerk aan verricht en dát bracht mij weer op de al veel eerder gemaakte tekening van het dorp(je) Waldijk.
Om de structuur maar meteen te verliezen daar weer eens verder mee gegaan.  Grin
Tilly Models bracht onlangs een smederij/garage met benzinepompen uit en aangezien ik in een dergelijk dorpsbedrijf ben opgegroeid moest die er komen en dus moest de tekening van de Waldijkse bebouwing op de schop!



Links onder is de spoorwerkplaats en de rechthoek is het mangat wat altijd open moet kunnen voor calamiteiten. Dat wordt het open terrein van de werkplaats met lossende vrachtwagens, heftrucks, losse assen en misschien wat opgebokt materieel.
Het gearceerde deel is gereserveerd voor de Waldijkse brouwerij. Over gebouwen en invulling van dat deel moet nog nader gebrainstormd worden.
De 4 x Kibri 8323 op rij (moet 8321 zijn  Undecided ) zal een blok van 4 woningen worden. Jeroen Water heeft dat laten zien in een draadje op BNLS.
Waar 8321 staat in de tekening (moet dus 8323 zijn) ga ik proberen die 3 ook tot een aansluitend rijtje te maken.
Maar dat komt later, ik ga beginnen met Kibri 8325
Net als de voornoemde Kibri's 8321 en 8323 is ook de 8325 een weergave van een bestaand gebouw.
Er is zelfs bekend waar dit staat: Kummunaedestraat in Geleen.




bron: Google streetview

Inmiddels ben ik begonnen met het bouwpakketje en zijn slechts de muren en kozijnen in hun basiskleuren geschilderd. Nog niet echt interessant voor een foto  Wink

Enfin....het modelbouwseizoen is begonnen!  Duim omhoog
« Laatste verandering: 23 September 2018, 19:43:16 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #603 Gepost op: 23 September 2018, 17:12:54 »

Goed om te lezen. Ben benieuwd!
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #604 Gepost op: 30 September 2018, 19:50:14 »

Komende week zal dit eerste huis van Waldijk wel af komen denk ik.
Al vast een paar plaatjes hoe het er nu uitziet.





En nog één recht van voren



Het dak is inmiddels antracietgrijs geschilderd en moet nog wat verweerd worden.
De dakkapellen liggen klaar om gemonteerd te worden, maar eerst eens kijken wat we in de gordijnen-sferen gaan doen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #605 Gepost op: 30 September 2018, 21:05:48 »

In werkelijkheid lijken de deuren circa een halve meter versprongen ten opzichte van de gevel te liggen, zodat mensen die tijdens een regenbui aanbellen droog kunnen staan. Bij Kibri lijkt het dat er een concessie is gedaan. Kun je aan het bouwpakket zien waarom?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #606 Gepost op: 30 September 2018, 21:14:38 »

De diepte van het hele pand is veel kleiner gemaakt dan in werkelijkheid en dus ook die deurdiepte.
Waarom?
Besparing materiaal? Het model handzaam klein houden?
Geen idee, maar feit is dat alles te klein is en niet in alle richtingen hetzelfde....

Feit is ook dat deze woning en ook de andere, niet op de voorgrond komen te staan en dus de foute maatvoeringen waarschijnlijk niet zullen opvallen.

Ik denk dat het net zo is als in feite met de gehele modelbouw; als het realistisch lijkt is het goed, ondanks dat er qua maat niets van klopt.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #607 Gepost op: 30 September 2018, 21:33:11 »

Waarom?
Besparing materiaal? Het model handzaam klein houden?
Niet nodig, preisertjes kunnen zonder problemen nat worden.  Cool

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #608 Gepost op: 2 Oktober 2018, 15:18:30 »

 Duim omhoog nice  Duim omhoog
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #609 Gepost op: 7 Oktober 2018, 11:48:04 »

In principe is Kibri 8325 nu klaar, al zie ik op de foto's nog kleine dingetjes die een nieuw likje verf nodig hebben.  Undecided





Voor de belangstellenden:

Muren: Humbrol 63 matt
Dak: Humbrol 67 matt
Stoepjes en regenpijpen: Revell 75
Kozijnen, boeidelen, goten: Humbrol 130 satin
Deuren: Humbrol 133 satin
Lood: Humbrol 125 satin

Nu was de planning (zie post #602) dat het pand met de voordeuren in de zijstraat zou komen zoals hieronder te zien is vanuit het perspectief van de kijker naast de baan.



Dan valt wel heel erg op dat het pand niet met de juiste diepte door Kibri is gemaakt....
Er achter staat nu -even snel met plakband aan elkaar gezet- Artitec 10.114 die wel een juiste diepte heeft.
Een optie is het pand een kwart slag te draaien zodat de voordeuren aan de stationsstraat komen.



Dan valt tenminste minder op dat de diepte niet klopt.



Vanuit de straat gezien lijkt dit ook wel te kunnen. Definitieve plaatsing en dus fabricage van de ondergrond met stoepen en tuinen ed. moet dus wachten tot alle gebouwen klaar zijn en dan schuiven en eventueel toch verplaatsen naar een andere locatie dan in het plan van post #602 is bedacht.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #610 Gepost op: 7 Oktober 2018, 14:46:38 »

Kan je kleinere Kibri huizen dan niet beter aan de achterkant plaatsen? Geeft misschien wel wat diepte werking.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #611 Gepost op: 7 Oktober 2018, 21:25:41 »

Dat ligt inderdaad eigenlijk voor de hand Joran, maar ik wil eigenlijk die jaren 30 bouw op de voorgrond hebben omdat ik ze zo mooi vind.
Het wordt als alle gebouwen klaar zijn schuiven en schuiven tot ik tevereden ben denk ik.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #612 Gepost op: 8 Oktober 2018, 06:56:31 »

Je zou het feit dat die Kibri-huizen nogal ondiep zijn misschien kunnen camoufleren door er aan weerszijden flinke bomen naast te zetten. Maar ik weet niet of daar ruimte voor is. Anders is met de voordeur naar voren denk ik toch het beste.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #613 Gepost op: 8 Oktober 2018, 09:44:30 »

Ik wil de pret niet bederven, maar zijn ze ook niet wat laag? Het Artitec huis erachter lijkt per verdieping hoger. Terwijl dit type jaren 30 erker woningen (hier in de buurt) best flinke huizen zijn.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #614 Gepost op: 8 Oktober 2018, 12:02:30 »

Dat lijkt inderdaad zo. De nokhoogte is slechts enkel mm verschil volgens mij zelfs in het voordeel van Kibri  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: