Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017853 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #840 Gepost op: 5 November 2019, 19:41:06 »

Ik heb die dingen ook weleens op beurzen in Nederland te koop gezien. Weet alleen niet meer op wiens stand dat was.  Undecided

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #841 Gepost op: 5 November 2019, 20:02:33 »

Klopt inderdaad. Ik dacht dat het ding in een doorzichtig doosje zat zonder opschriften, maar aan de onderkant zit een labeltje met VK-modelle en artikelnummer 08700120 wat ik dan weer anders zie in de link van Gert, maar dat is 'm zeker.
Waar te koop weet ik niet want in heb 'm gekregen, maar heb de vraag uitgezet  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #842 Gepost op: 5 November 2019, 20:13:39 »

De website van VK Modelle noemt drie dealers in Nederland: https://www.vk-modelle.de/Haendlerverzeichnis-Beneluxlaender:_:31.html

Namelijk www.modelbus.nl uit Katwijk, www.fvc-decals.nl uit Haren en www.depsite.eu uit Middelburg
Ik vermoed dat het die firma Modelbus is die ik wel eens op een beurs ben tegengekomen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #843 Gepost op: 5 November 2019, 20:21:21 »

Harlaar doet ook net of ze het verkopen, maar hebben maar 3 items op de website...(die ik overigens al wat vaag vind..  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
vanderzee
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8


« Antwoord #844 Gepost op: 5 November 2019, 21:02:40 »

Ach, je webshopt wat en moet net verzendkosten betalen mits je de viskar met korting er bij besteld; viskar inclusief de twee gedimensioneerde verkoopster.
En een beetje concurrentie in dat keurig nette Waldijk; was wel even nodig. Wink

Marnan had er ooit drie op voorraad; "leider ausverkauft".

Wat is de afstand Waldijk-Plettenburg? Wees misschien maar blij. Die viskar helemaal over de Bundesstrasse...... .
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zeeduivel
Maar die Kees Hozemond is wel iemand met een grote mond; je weet maar nooit..... .

Gr,
Henk
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #845 Gepost op: 5 November 2019, 22:46:31 »

De afstand Waldijk-Plettenburg? Lastig te bepalen, het zijn toch een beetje de Alesia's van Duitsland en Nederland...




Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #846 Gepost op: 5 November 2019, 23:04:04 »

A propos dat: reed ik in september terug van Normandië naar huis, zag ik tot mijn grote schrik dat ze zo'n enorm bruin toeristenbord langs de A6 hebben neergezet... nu weet iedereen waar Alésia ligt Sad



Maar gelukkig weet nog altijd niemand waar Waldijk ligt Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #847 Gepost op: 5 November 2019, 23:26:47 »

O jawel hoor, op zolder. Heb ik zelf gezien.  Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #848 Gepost op: 6 November 2019, 07:41:54 »

Ik heb geen zolder... als ik die ladder op klim, sta ik op het dak. Dus da’s onzin Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #849 Gepost op: 6 November 2019, 08:18:34 »

Zwitserse zuinigheid denk ik  Grin

Op zolder zie ik echter ook niets wat op Waldijk lijkt
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #850 Gepost op: 6 November 2019, 08:55:19 »

Misschien bedoelde Gert >hier< Huh?
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #851 Gepost op: 9 November 2019, 17:32:55 »

Dit weekend is Houten Digitaal dit jaar en vandaag volgens mij voor het eerst deze 'special' bezocht.
Voor een zoekende (her)intreder in de digitale modelbaan is er enorm veel info te halen en ook veel zeer behulpzame verenigingen aanwezig met demo-banen en info-spuiende heren.
Voor mijn herintredende collega Raymond was het -begreep ik toen ik hem sprak- wel erg veel (draden ook) t.o.v. van zijn oude Fleischmann baan c.a 40 jaar terug, met 2 trafo's en dito stroomkringen  Cheesy

Zelf was ik specifiek op zoek naar een laatste generatie Roco 1600-1700-1800 voor een redelijke prijs.
Naast de nieuwe (o.a. bij MTE) alleen één met sound gezien, wat ik dan weer net niet wil en wat deze dan weer duur maakte.

Wél 2 leuke auto's gescoord!  Duim omhoog



Totaal geen fan van Franse auto's, maar die reden er zat in de jaren 80, dus moeten ze in Waldijk ook hier en daar te zien zijn.
Overigens zeer nette modellen met veel details, al zullen er nog NL kentekenplaten op moeten  Wink
Beide van Norev:
- een Renault 12* -1974- staat op het doosje. Dit model werd echter van '69 t/m '80 geproduceerd en dus nog rijkelijk aanwezig in de jaren 80.
- een Citroën GS Pallas -1978- In werkelijkheid gemaakt van 1970 t/m 1986!!

* Ja....ik heb inmiddels gezien dat de linker achterband van de velg loopt....opgelost ook inmiddels

De verdere aankopen zijn niet zo spannend, maar voor de volledigheid



Een uitbreidingsset voor de Märklin draaischijf die tweedehands vrijwel niet te vinden zijn en dit jaar nog eenmaal zijn geproduceerd vanwege de grote vraag van de winkels, aldus een mail begin dit jaar van MTE.
Nu is de schijf nog niet geplaatst op de baan, maar een paar aansluitingen extra kon ik nog wel gebruiken.

Verder een Faulhaber motortje bij de Tramfabriek gekocht met een stuk siliconeslang om de aandrijving mee te regelen.
Komen nog wel langs in een projectje.

En natuurlijk het eerste deel in de reeks jaren 80 boeken van Frank Oude Elferink.
Ik vroeg mij af of een jaarboekenreeks niet te veel van het goed zou zijn, maar op basis wat ik nu reeds gezien en gelezen heb, is dat denk ik niet zo.
Er worden echt specifieke onderwerpen aangepakt welke in dat spoorjaar speelden.
Natuurlijk zijn er ook processen die meerdere jaren duren (in- en uitstroom materieel) die ook worden besproken en al met al ben ik blij met deze aankoop, want foto's uit die periode kan je nooit te veel hebben  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #852 Gepost op: 9 November 2019, 18:06:19 »

Ik mis de roestplekken op de Renault.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #853 Gepost op: 9 November 2019, 18:54:37 »

Misschien is dat oranje wel ouderwetse loodmenie  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #854 Gepost op: 17 November 2019, 14:42:25 »

Binnenkort dus de Waldijkse catacomben in beeld

melde ik in Huubs draadje en nu staat de eerste cabinerit online  Grin

Op e.a. manier loopt het geluid niet synchroon en langer door....geluid wilde ik trouwens weg hebben, maar dat lukt me niet  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: