Doordat de verbouwing van de bruine Roco 2200 is ingezet en deze moet worden omgenummerd naar 2310 als één van de laatste bruine loks, wordt er een bestelling geplaatst bij Phildie.
Het liefst zou ik dan meteen voor alle Waldijkse loks met oude nummerschilden, mooie nieuwe exemplaren hebben besteld, maar voor de -nu nog 1215- die de 1211 moet worden, zijn momenteel geen schilden te verkrijgen. Dus...wie een setje heeft en wel kwijt wil....
Wel zijn ze beschikbaar voor de 1103 die de laatste blauwe botsneus 1135 moet worden.
Onder nummer 3327 heeft Märklin de 1135 tussen 1984 en 1988 uitgebracht. Eigenlijk heel actueel op dat moment.
In dit geval gaat het dus om de in 2008 verschenen Roco 1103, artikelnummer 68581.
De 1103 werd april 1983 al geel-grijs opgeleverd door de werkplaats Tilburg en een paar jaar dieper mijn tijdperk was welkom.
Ook de opgedrukte schilden door Roco die te laag in de sierstreep 'hangen' waren vanaf dag één al een reden om deze om te nummeren.
De 1135 kwam op 21 januari 1980 nog blauw maar met botsneus op de baan en ging 7 januari 1986 de werkplaats in voor de grote revisie waarbij hij ook geel-grijs werd.
In het setjes schilden zitten ook de front-schilden en nog twee kleine schildjes waar in niet van weet waar ze moeten... Iemand een idee?
Met wat Cif op een wattenstaafje verdween al ras 1103 op beide neuzen en ook het uitgezakte opgedrukte schild.
De schildjes zijn blauw geverfd met KleiNSpoor 'blauw voor locomotieven' en na een paar dagen voorzichtig geschuurd met P1000.
Een drupje Kristal Klear om te fixeren en een laagje half matte blanke lak maakte het af.
Om na jaren dienst op de baan de lok nu ook maar eens te verwennen met de accessoires die Roco meelevert: handgrepen langs de deuren, remslangen, trekhaak etc. zijn die nu ook aangebracht.
Aan de voorzijde...achter zie je er niks van aangezien de lok is aangenomen de trein naar Parijs naar Roosendaal te trekken en dan hou ik ook nog wat reserveonderdelen.
Om dezelfde reden heb ik niets aan de verlichting veranderd. Geen sluitlichten, geen rangeersein, geen cabineverlichting.
De frontseinen zijn zelfs nog wit...zoals alle foto's die ik vind van de lok in deze uitvoering ook aangeven trouwens.
Genoeg afgeleid van de 2310....verder met die diesel