Ja ja, medewerkers....en tegenPolen...ik heb van beiden hier niets gezien.
Alles komt om mijn schouders terecht
Zo ook het grassen. Omdat ik met een schuin dak te maken heb, is het daar terplaatse wat moeilijk en dacht ik het grootse stuk extern te begrassen.
D.w.z. een paar oude tabbladen van plastic in de vorm gesneden en aan elkaar gelijmd.
De lijm is (nog) houtlijm verdund met water en gekleurd met bruine verf die bedoeld is om latex op kleur te mengen.
Deze week heeft de directrice en hoofd schilderwerken een afspraak bij een verfwinkel aangaande de benodigdheden om de lekkageschade te verhelpen en zal dan ook voorstijk meenemen om nog in dit mengsel toe te voegen.
Hierdoor zou het langer 'open' blijven. Houtlijm 'maakt' eigenlijk te snel een vliesje waardoor de vezels niet meer in de lijm willen schieten.
In de hoek gedrukt ziet het er dan zo uit. Het is de bedoeling dat de overgang naar de rest onzichtbaar wordt, maar of dat lukt....
Het is nl. ook te zien dat bovenstaande in 2 etappes is begrast
Overigens is dit in de basis een mengsel van 2 mm voorjaar en zomer van mininatur ca. 50/50 gemengd.
Nadat alles dat had gehad is daar nog overheen gegaan met 2 mm vroege herfst ook van Mininatur.
Inmiddels -niet op de foto's- heeft het weiland op willekeurige plaatsen pollen van 4,5 mm zomer gekregen.
In een weiland waar koeien grazen liggen koeienvlaaien en daar groeit het gras net even harder