Vanwege het zomerse weer wordt er wat minder gewerkt aan het 2400 project, maar zo nu en dan gebeurt er toch wat.
Naast de 2 'zelfbouw' 2400's zijn er dus nog een dummy-DKM en een DC-DKM.
Eerder melde ik dat ik een AC versie had, maar dat was het kennelijk in mijn hoofd al geworden....
Ombouwen dus....
Hoe krijg ik een sleper onder een DKM draaistel? Nou dat past niet zonder de aandrijving op te offeren.
Ik kan me tenminste niet voorstellen dat een fabrieks AC-DKM aandrijving heeft op het draaistel met sleper.
Een fotoverslag van de afgelopen weken:
Het gedemonteerde draaistel wat uit 2 helften bestaat welke door klemmen aan elkaar zitten nu verlijmd tot één geheel.
Uitfrezen en een bodem inlijmen.
Een constructie gefabriceerd om de assen te fixeren en ook demontabel te houden.
Alles zwart gemaakt en de sleper gemonteerd. Rijdt prima over wissels en Engelsman.
Ook de koppelinghouder zit van origine geklikt gemonteerd. Deze is nu enige klikken kwijt en dus wordt dit versterkt met een M1 boutje. Wat 'vlees' ingelijmd om de schroef houvast te geven.
Zie ook eerste plaatje. Het metalen plaatje zat aan 1 van de wielzijden zodat het chassis contact had met die wielzijde.
Daardoor moet ook bij digitaliseren de motor geisoleerd worden van het chassis.
Door dat weg te halen en te vervangen door een stukje styreen is er geen contact meer tussen wielen en chassis.
Beide zijden van het draaistel 'pakken' massa van de rails. Dat zou geen probleem moeten geven.
De korte sleper zou dat wellicht wel zijn...
wordt vervolgt