Inmiddels zijn we van verwijderen van snorren aangeland bij het aanbrengen van nieuwe.
Maar hoe groot?
Voor de afmetingen geeft de foto op het kaft van 'Gele Dieseltweetjes' van een niet nader te noemen forumlid wel goed aanwijzing.
Deze foto is vrijwel haaks op de snor van de 183 genomen, voor zover je haaks op iets wat gebogen is kan staan...
Nu heeft Frank al verkondigd dat de lampringen te groot zijn en dat blijkt ook, maar om toch een
goed redelijk ogende kop te krijgen, moeten de onderlinge maten van de snor wel kloppen, al is het groter dan hoort.
Ik ben uitgegaan van de hoogte van de lampring in model en dat is 4,7 mm.
Dat wordt dan ook de hoogte van de balk en met dat gegeven de andere maten bepaald.
Nu is dat niet zo moeilijk, maar het afplakken blijkt een andere sport te zijn!
Boven en onderzijde en ook de rechte achterzijde zijn de moeite niet, maar de schuine voorkant...
Dat moet met een heel smal stukje tape want je komt al gauw het derde frontsein tegen die dan weer (negatieve) invloed op je tape gaat uitoefenen.
Dat geeft dan weer een onbedekte V-vorm onder dat sein etc.. gepiel op de vierkante millimeter dus.
Voor deze hele afplaksessie waren de bakken in bad geweest om te ontvetten en heb ik ze tot te kop in een boterhamzakje gestoken zodat het veelvuldig beetpakken, draaien, overpakken etc. tijdens het afplakken de rest van de bakken mooi schoon houd van vette vingertjes.
De lichtgeleiders kreeg ik er niet uit
te voorzichtig?
Ik heb die dan maar van een Kristal Klear laagje voorzien welke ik naderhand weer gemakkelijk er vanaf kon pellen.
Nadat de snorren waren afgeplakt werd het resterende onbedekte deel van de koppen nog beplakt en kon er gespoten worden.
Omdat de oude snorren rondom de lampringen niet waren weggepoetst en de lampringen zelf ook nog grijs waren én de rest van het te spuiten deel nog helder geel was, heb ik eerst een lichtgrijs laagje grondverf gespoten.
Daarna 3 laagjes Vallejo Air 71.053.
De raamstijlen zijn later bijgewerkt met Humbrol 76 matt en de trekogen, die je niet schoon kan poetsen evenals een klein randje er naast, heb ik geel gemaakt met Revell SM 310 welke heel dicht bij de kleur van het model zit.
Zelf vind ik het wel smoelen zo.
Zijn ze te groot? Ja, maar dat zit volledig aan de onderkant naar mijn mening.
De bovenrand t.o.v. het derde frontsein klopt wel qua hoogte, maar de gele rand onder de snor is wat kleiner dan hoort.
Volgende ronde: reklamebanen. Maar dan moet ik eerst mijn bestelling van lege verfpotjes binnenkrijgen zodat ik reklamebanen-blauw kan mengen.