De nieuwbakken NS 186 spoed zich langs perron 4 tijdens het ijkproces in Koploper.
Na aanvankelijk wat gesputter -er is een poos niet gereden- gedraagt het treinstel zich braaf en laat zich na wat bijstellen van CV5 en 6 prima regelen.
Ik heb de DE 2 71 naast het ijkspoor gezet zodat hij kan 'zien' hoe het hoort, maar ik vrees dat ik die ook geheel kan gaan demonteren en de bedrading vervangen, zoals ik dat bij de 186 ook heb gedaan.
Voordeel is wel dat ik nu nog fris in het geheugen heb hoe die krengen in elkaar steken...
Om in stap 28 de hierboven afgebeelde 78 km/u te realiseren moest CV5 op 24 gezet worden, wat realatief laag is, maar nog niet de recordhouder in Waldijk.
Verder viel het op hoe gelijkmatig de ijktabel werd gevuld door de metingen.
Vaak zitten er flinke afwijkingen in die ik dan later een beetje rechttrek naar een gelijkmatigere reeks.
Eens kijken of het stel vanmiddag in dienst gesteld kan worden.