Ik heb de DE 2 71 naast het ijkspoor gezet zodat hij kan 'zien' hoe het hoort, maar ik vrees dat ik die ook geheel kan gaan demonteren en de bedrading vervangen, zoals ik dat bij de 186 ook heb gedaan.
Zo gezegd, zo gedaan... De 71 ligt gedemonteerd op tafel en krijgt nieuwe bedrading.
Decoderdraad i.p.v. de dunne draadjes waarmee het ding standaard is voorzien.
De sleper krijgt naast de standaard aansluitdraad (dunne) nog een tweede en om alles uit te sluiten een gesoldeerde verbinding tussen sleper en messing veren.
En dan nog rijdt hij nog niet feilloos... de baan is een ander aspect. Waar sommige treinen geen moeite hebben, heeft de DE2 dat wel.
Hij lijkt gevoeliger voor vuile puco's dan andere.
Dat brengt me weer op de rail- en puco reiniging. Daar moet ik ook nog eens mee verder.
Nu ben ik in principe niet van de fantasiemodellen, maar rail- en puco-reiniging in is sowieso iets wat niet in werkelijkheid bestaat, dus kunnen de wagens ook niet naar voorbeeld worden gebouwd.
Maar wel in de stijl welke gebruikt is voor meetwagens.
Nadat het spoor een paar keer was behandeld reed de DE2 ook aanmerkelijk beter.
Hierboven de trein in actie.
Het dak van de verbouwde plan E ga ik zo nog spuiten en zit met magneten bevestigd zodat ik altijd bij het mechaniek wat de druk op de slepers verzorgd kan komen en eventueel extra gewicht kan toevoegen.
De wagen is tevens de verblijfswagen voor de schoonmaaktrein en rechts het kantoor van de 'operator' van deze wagen.
Helemaal rechts het magneetje wat het dak vasthoud en links daarvan het bakje met lood wat de druk op de sleper bewerkstelligd.
De andere wagen is een Roco railpoetswagen die zwaar verbouwd is voor 3rail, maar nog niet feilloos werkt.
Daar is ook nog wel enig (denk)werk aan voor die zorgeloos meerijdt.
Als
voorbeeld was deze wagen in beeld.