Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 142 143 [144] 145 146 ... 172   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1225092 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 18 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #2145 Gepost op: 18 December 2022, 12:16:34 »

Geen idee of Ermehuizen op de Veluwe ligt...het komt van ERME(lo) en (enk)HUIZEN, dus ergens in Noord Holland zou ook nog kunnen  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17505


318*


« Antwoord #2146 Gepost op: 18 December 2022, 12:43:25 »

Nou, de burgemeester aldaar schijnt geen geld als water te verdienen en zelfs een bijbaantje als koster te hebben, dus dan weet je het wel.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8799


WWW
« Antwoord #2147 Gepost op: 18 December 2022, 13:04:28 »

De Mcn van een binnenlopende ICM maakt deze foto
Die Mcn kan i.p.v. foto's maken beter op de seinen letten. Want hij moet wel door rood zijn gereden, wil hij deze foto kunnen maken...   
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #2148 Gepost op: 18 December 2022, 15:20:43 »

Hoezo?

Dat je van die kant spoor 4 niet kan binnenrijden vanaf het rechter spoor en dat de Waldijkse sporen niet voor links rijden zijn uitgerust, doet er even niet toe  Grin
Maar waarom zou de Mcn een sein hebben genegeerd?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8799


WWW
« Antwoord #2149 Gepost op: 18 December 2022, 15:29:47 »

Nou ja, precies dat dus. Je kunt van die kant niet spoor 4 binnenrijden, tenzij de machinist zich in de Waldijkse onderwereld niks heeft aangetrokken van (fictieve) seinen en gewoon handmatig (!) tegen het verkeer in is gaan rijden. Levensgevaarlijk gedrag dus...  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #2150 Gepost op: 18 December 2022, 15:42:16 »

O...als het niet meer is  Grin  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #2151 Gepost op: 31 December 2022, 16:52:16 »

Laatste dag van het jaar...rijden maar.... Nou niet geheel probleemloos  Shocked
Te veel geknutseld, te weinig gereden denk ik. Vooral vuile baan, slecht contact etc.
Wél een paar foto's gemaakt van wat er o.a. langs kwam.



Één van de laatste aanwinsten de Artitec 1788. Heeft nog wat problemen...ontsporen op wissels waar geen enkele ander materieel moeite heeft en bij vertrek uit schaduwstation kopspoor 303 is de radius 360 mm kennelijk te krap en staat het stel te slippen. De er achter liggende engelsman + wissel zijn ook moeilijk.
Vreemd want zusterstel 769 heeft met dat alles geen moeite. 
Stap 1 zal zijn Märklin ASB monteren voor meer tractie.



De hoogovens gaan dag en nacht door, ook bij de jaarwisseling.
De kalktrein vastgelegd op spoor 3 met als trekkracht de 1631 (van Märklin, niet de nieuwe Roco, die krijgt een ander nummertje)



Een plaatje uit eens een andere hoek.
We bevinden ons op het (toekomstige) terrein van de werkplaats en zien de 1204 voor een rood sein staan wachten op spoor 3.

Dit was het voor Waldijk dit jaar.
Ik wens iedereen een gezond 2023 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1806


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2152 Gepost op: 31 December 2022, 21:08:44 »

1788 en 769 lijken zusters, maar zijn volgens mij stiefzusters. Beide stellen heb ik ook zoals je weet en ik merk ook dat 769 soepel en vloeiend rijdt waar 1788 hortend en stotend de baan over hinkt. Volgens mij is de tweede generatie Hk4's afkomstig van een afhaal-Chinees als je begrijpt wat ik bedoel (minder controle tussendoor dan bij de eerste). Dat lijkt symptomatisch.

Jij ook veel geluk komend jaar!

EDIT: mist die 1204 nu een topsein?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #2153 Gepost op: 31 December 2022, 21:16:26 »

Nee, maar uit deze hoek zie je het niet. Hij doet het wel  Duim omhoog

Och, de 1788 krijg ik wel goed. Ik heb het gevecht met de DE 2’s ook gewonnen  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #2154 Gepost op: 1 Januari 2023, 13:02:49 »

2023... eens kijken of dit een beter jaar wordt.  Undecided

In het kader van het slecht rijden gisteren heeft de NS de schoonmaaktrein opgetuigd.
Om betere tractie te hebben worden 2 stuks 2200 ingezet en de Puko reinigingswagen.
De zoutwagen dient als koppelwagen daar de koppeling van de 2203 wat lager dan de norm hangt en de koppeling van de reinigingswagen duidelijk boven de norm zit.



Eerst de slechte stukken die gisteren 'boven water kwamen' maar eens flink berijden.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1806


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2155 Gepost op: 1 Januari 2023, 13:28:57 »

Hopelijk biedt de schoonmaaktrein soelaas. Kun je er geen zwaardere loc voorzetten voor verbeteren van de tractie? Een Märklin 1200 bijvoorbeeld is toch veel zwaarder? Of rijd je dubbeltractie vanwege de 2x stroomafname?

Och, de 1788 krijg ik wel goed. Ik heb het gevecht met de DE 2’s ook gewonnen  Grin

Alle vertrouwen in Duim omhoog
De mijne is retour Artitec ter reparatie. Ik wil er in de garantie niet zelf aan prutsen (en daarna ben ik ook geen held zoals U Wink). Hopelijk komt 'ie beter terug.
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1616


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2156 Gepost op: 2 Januari 2023, 14:07:02 »

Ik word altijd zo zenuwachtig van dit soort verhalen. Ik heb hier stapels treinen liggen die eigenlijk nog nauwelijks gereden hebben. Hopelijk rijden ze een beetje fatsoenlijk want zou niet weten hoe ik het rijgedrag zou moeten verbeteren....

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #2157 Gepost op: 26 Januari 2023, 20:28:02 »

Herinnert u zich deze nog....nog......nog



Inmiddels omgetoverd tot Nederlandse taxi





zo close-up gefotografeerd valt wel op dat e.a. handgeschilderd is, maar op zijn werkplek...



valt dat wel mee.
Wellicht dat de grill nog een wash krijgt om hem iets meer te doen spreken 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1806


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2158 Gepost op: 26 Januari 2023, 20:46:09 »

Wat je zegt, op een afstandje zie je het niet meer. Daar zit een boel werk in, een vaste hand en geduld. Duim omhoog Dat bordje op het dak is wel een beetje gigantisch, eigenlijk. Verder vind ik 'm al heel goed lijken op wat Minichamps ervan gemaakt heeft (1:18 geloof ik):


Modellbiler.no / Minichamps
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17505


318*


« Antwoord #2159 Gepost op: 26 Januari 2023, 20:47:32 »

Leuk! Wordt ook een mooie straat zo. Misschien kun je er wat meer auto's neerzetten om het wat levendiger te maken?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 142 143 [144] 145 146 ... 172   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: