Dat CAD-tekenen is te leren hoor. Eenvoudiger onder de knie te krijgen dan Koploper of Rocrail is mijn inschatting.
Ik teken op mijn werk met Draft Sight wat €100 per jaar kost en thuis heb ik een gratis versie van NanoCad. Beide zijn spin-offs van AutoCAD en werken vrijwel hetzelfde.
Geeft toch weer een ander beeld van de stationsstraat.
Voor de geïnteresseerden; ik heb het laseren bij
Snijlab laten doen.
Je kan je tekening uploaden en dan wordt die door een computer gecontroleerd. Het resultaat van die controle kan je downloaden als pdf en dan zie je wat de computer van jouw tekening maakt.
Toen ik dat deed zag ik nog een aantal fouten: snijlijnen welke grafeerlijnen moesten zijn en grafeervlakken welke nog niet klopten.
Dan de pdf punt voor punt na te lopen en dat in de CAD-tekening corrigeren en daarna een tweede upload doen.
De pdf als resultaat daarvan gaf geen rariteiten meer weer, dus op bestellen geklikt.
Als je het snel (binnen een paar dagen) wil hebben, kost het meer dan de langzaamste (goedkoopste) optie welke ik ook heb gekozen: 12 werkdagen.
En dan komt het op donderdag....komt die pakjesboer net in het half uur dat ik bij de Fysio ben
Gisteren geen tijd en dus vanmorgen pas gehaald.
Het is zeer degelijk verpakt en beschadiging is welhaast onmogelijk
De platen die ik nodig had zo efficiënt mogelijk genest, gaven al een oppervlakte van 600 x 1000 mm aan.
De maximale maat voor 2 mm mdf is 1200 x 600 mm, dus dat vol gemaakt met stelconplaten en een penseelhouder.
natuurlijk met mijn avatar