Doodse stilte in Waldijk....
Nou, dat valt wel wat mee.
Een tweetal projecten zijn in gang gezet. Het eerste betreft een generatie 1 Roco 1600; artikelnummer 43999.
Wat ik er van terugvind is dat die zonder nummers werd geleverd en met decals voor 1701, 1702, 1703 en 1704.
Wat er van waar is weet ik niet, maar deze had toen ik hem 13 jaar geleden zonder motor voor €25 kocht, nummer 1649.
Dat het model toen al een leven achter de rug had kan je wel aan de staat zien op bovenstaande foto.
De kap en een hand vol losse onderdelen hebben eerst maar eens 24 uur in een bak Dasty gelegen en wat oude verflagen liggen afweken
Het is de bedoeling dat de lok -als dummy- aan één kant van een stam ICL rijtuigen komt te hangen, terwijl een tweede generatie Roco collega de trein aan de andere kant van de stam trekt en/of duwt.
Er moet dus een kortkoppeling aan komen en werkende front- en sluitseinen aan één kant.
Inmiddels is de kap al weer geel gespoten en heeft de eerste ronde grijs ook al achter de rug.
Buiten beeld van onderstaande foto wordt ook al gewerkt aan het onderstel welke een stuk lichter moet worden dan origineel.
Ook op de foto een derde generatie Roco 1600.
Deze originele 3rail versie -zonder sound- is niet als zodanig in de winkel te koop, maar werd aangeboden nadat de vorige eigenaar door de gele lak was geschuurd met het verwijderen van de loknummers.
Via via belande de lok in de Waldijkse werkplaats en daar kwam men er achter dat de opschriften inderdaad zeer hardnekkig waren.
Ook bij het verwijderen van de vishaken en overige opschriften bleef er een dun laagje geel over waar de witte ondergrond doorheen scheen.
Gelukkig niet zo erg als wat de vorige eigenaar had gedaan (ook een stuk grijs beschadigd
)
Dat deze dus gespoten moest worden was bij aanschaf al bekend en het lukte me om geel te mengen dat verdraaid dicht bij het Roco-geel zit.
Alleen het deel om het rooster en tussen de deuren is gespoten. De koppen zijn nog origineel.
Zoals te zien is gaat deze lok naar Railion.
De '1610 Hengelo' is niet het voor de hand liggende nummer om te kiezen omdat deze vrij kort gereden heeft en als één van de eerste aan de kant werd gezet, maar omdat ik vroeger 2 jaar in Hengelo gewoond heb moest deze er komen.