Ondanks drukke werkzaamheden elders en het warme weer zijn er wel enige vorderingen te melden.
De lokkast is compleet gespoten en voorzien van opschriften en alle atributen op het dak.
Als extra zijn er airco's geplaatst. Ja en ik weet dat de pantografen nog ontbreken
Aan de achterzijde (koppelingzijde) komt geen werkende verlichting, maar aan de andere kant wel.
Op een inmiddels welbekende manier...
De koppeling met de trein moet een kortkoppeling gaan worden van Symoba.
Om die te bevestigen aan het frame worden er een paar gaten geboord en draad getapt.
Ik wilde eerst M1 gebruiken, maar kwam er achter dat mijn kleinse tappen M2 waren, dus die maar gebruikt al was de ruimte erg klein daar voor, maar het lukte
Het frame is trouwens ook flink lichter geworden door de bovenkant er af te zagen.
Verzwaren kan altijd nog.
Één draaistel was gebroken. D.w.z. de 'clips' waar die mee op het frame wordt geklikt.
Deze is dus omgekat naar draaiend aan een boutje door het frame.
Tevens is deze aan 1 zijde ingekort om ruimte aan de Symoba te geven én de sleper is er verdiept in aangebracht.
Werkt dit nog? Ter nauwernood
Maar het werkt.
Dan vond vanavond de eerste testrit plaats.
Lok 1610 werd ingehuurd met een nog niet verNederlandst ICL rijtuig om alle wisselstraten te beproeven zowel getrokken als geduwd.
Helaas op één punt geduwd een ontporing welke kan liggen aan de slechte ligging van het spoor aldaar i.c.m. de Rp25 wielen die de lok heeft. De vorige eigenaar is daar nogal een fan van weet ik.
Een beetje gewicht of iets meer speling op het draaipunt kan ook helpen, dus dat is nog even puzzelen.
Mocht iemand nog een oude Roco in de rommeldoos hebben met 'normale' wielen, houd ik me aanbevolen
Nu nog de functiedecoder plaatsen en de als laatste de panto's op het dak en natuurlijk de ontsporing proberen op te lossen.