Het is niet eerlijk om de foto's van mijn
'ff snel camera', die kennelijk ook niet juist staat ingesteld, te vergelijken met foto's met Canon, maar om toch te laten zien waar ik mee begon, onderstaande foto
Volgens mij voor een habbekrats in Houten gekocht, een gloednieuwe Albedo Volvo F88.
En dáár ging het ook om. Dé vrachtwagen uit mijn vroege jeugd.
Geproduceerd van 1965-1977 en daarom ook nog toe te passen in de jaren 80.
Deze opbouw was natuurlijk niet goed en om de wagen prominent te kunnen opstellen op het werkplaatsterrein moest de truck draaistellen vervoeren.
Daar zijn nagenoeg geen foto's van te vinden, dus moest het project uit de grote duim komen.
Om 3 draaistellen te kunnen transporteren moest de aanhanger wat langer dan normaal worden.
Deze is op wat onderdelen na van het origineel verder helemaal zelfbouw.
Tijdens de bouw ben ik vergeten foto's te maken, maar is verder ook niet zo interessant, daarom nog 2 foto's van het eindresultaat.
Vastzetten van de draaistellen (Lima Plan E) doe ik iet omdat ik de auto in een scene wil zetten dat deze gelost gaan worden.
De truck zal dan ergens op 'de plaat' zoals de eerste foto worden opgesteld met de chauffeur er naast en een heftruck er bij etc.
Hoe realistisch de wagen is weet in niet, maar de F88 cabine is voor mij nu zeer herkenbaar en indien op de juiste plek opgesteld, kan ik er genoeg van genieten.
En ja.....kentekenplaten moeten er nog op