Hier laat ik mijn ACTS vuiltrein zien.
Deze wagens staan al sinds ik de wagens heb opgetuigd en de containers heb geplaatst op de baan om de simpele reden dat ze zo niet terug in de doos kunnen.
Dat kan alleen met gedemonteerde containers en die een beetje fatsoenlijk monteren was al een uitdaging... Die blijven er dus op!
Op Beneluxspoor was op een gegeven moment een actie door 1 gebruiker om inlay's te bestellen voor de dozen zodat je ze gemonteerd én met afgenomen containers op een nette manier kon opbergen.
Helaas viste ik achter het net toen ik uiteindelijk ook 4 wagens had aangeschaft, was de voorraad op.
Zelf inlay's bestellen is een dure grap voor 4 stuks, dus sudderde het idee een tijd.
Tot er een verpakkingsmateriaal uit een doos kwam waar ik mogelijkheden in zag.
Het is een stevige, maar wel indrukbare plastic-achtig schuim wat zich makkelijk laat snijden.
Er zaten een paar flinke platen van 16 mm dik bij en dus ging ik wat proberen met de kale doos van de MTE-wagens.
Eerst een plaatje van het spul er ingelegd en de wagen op z'n kant er opgelegd.
Helaas staak de wagen dan ca. 1 mm boven de doos uit.
Dan maar gewoon op z'n wielen. Een uitsparing in het spul gesneden iets breder dan de wagen en iets langer dan wagen + kortkoppelingen.
Drie van die platen op elkaar het je hebt dit:
En zo met wagen: 3 lagen is 3 x 16 mm en dat past mooi in de doos van 50 mm diep. De wagen steekt niet uit en het deksel kan er zo mooi op.
Eindelijk fatsoenlijk opgeborgen!