Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 167 168 [169] 170   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1150130 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2037


« Antwoord #2520 Gepost op: 17 Juni 2024, 10:06:54 »

Netjes, Jakop Duim omhoog Dat is inderdaad wel een dingetje, dat opbergen. Het weerhoudt mij er meestal van zaken die los zijn bijgevoegd, aan te brengen.
Gelogd

Groet, Frank
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8925


268*


WWW
« Antwoord #2521 Gepost op: 11 Juli 2024, 20:18:04 »

Aanvankelijk was het plan om op de grens van het werkplaatsterrein en de zolder (lees muur/schuin dak) wat struikelarij te plaatsen om deze onnatuurlijke overgang wat te maskeren.
Maar zoals wel meer vaste plannen zonder uitgewerkte randdetails op de Waldijkse baan kwam er een ander idee bovendrijven.
Een werkplaats is geen werkplaats zonder gebouwen en die kunnen betreffende rand van het terrein ook afwerken.

Nu is er een grote box met overgebleven delen van bouwdozen die weer anders gebouwd zijn dan bedoelt zoals bijvoorbeeld het station, wat uit 2 bouwdozen Blankenberg is ontstaan.
Eigenlijk 3...want omdat ik 1 dakdeel versneed had ik nog een Tubbergen gekocht om dat op te lossen.

Tubbergen was er dus nog, op een dak na, helemaal compleet...daar kunnen we wel wat mee  Wink



Natuurlijk stelt de snelle-plaatjes-camera scherp op iets wat niet de bedoeling is, maar het idee is duidelijk.
In combinatie met nog overgebleven delen van het station hebben we een muur.
In dit (oudste !) gedeelte van de Waldijkse werkplaats zijn wat magazijnen, enkele kantoren en de houtwerkplaats gevestigd.

Nu enkele weken later is dit deel voor 98% klaar. Er moet nog her en der wat zwart papier achter ramen komen om het witte van muur en dak te verbergen, maar de gevel is in principe zoals de bedoeling was.





Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8639


WWW
« Antwoord #2522 Gepost op: 11 Juli 2024, 20:32:14 »

Goed bezig.  Duim omhoog

Dat zwarte papier zou ik wel nog heroverwegen. Ik had dat eerst ook bij mijn fabriek, maar dat zag er heel raar uit. En dan zit er bij mij nog een paar cm tussen.
Daarna vrij donkere foto's van een fabriekshal erachter geplakt en dat werkt veel overtuigender.
Hier is er iets van te zien, hoe het bij mij zit.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8925


268*


WWW
« Antwoord #2523 Gepost op: 23 Juli 2024, 18:04:23 »

Afgelopen tijd ben ik bezig geweest met 2 telefooncellen in elkaar te zetten van Mastica.
Ik weet dat Artitec deze ook heeft en wellicht wat mooier nog, maar €30 voor een telefooncel in H0....!! 

Ook 30*, maar dan jaren, sleep ik dit bouwpakketje al mee van zolder naar zolder tot er eens een plek zou komen waar deze echt neergezet konden worden.
In de bouwbeschrijving staat dat Mastica voornemens was om ook decals/transfers uit te gaan brengen met de benodigde teksten op de cel.
Dát was nog even een zoektocht, maar die werden ook gevonden van het befaamde merk Wolters i.c.m. opschriften voor glasbakken die ik overigens ook nog ergens moet hebben 
Inmiddels is de bouw afgerond en hebben de telefooncellen een plek gevonden bij het station.
*wellicht nog langer



Nu staan ze in de doorgang perron <> straat en dat is wellicht niet de meest logische plaats als is de doorgang nu nog ruim 3 meter breed.
Logischer zou om de hoek zijn geweest waar het trottoir toch al lekker breed is en boeien dat ze dan voor de ramen van de restuaratie staan...



Deze drone-foto** illustreert wat ik bedoel, maar omdat ik van Huub niets mag afwerken waar je het toch niet ziet, moeten ze in het zicht komen   

**Waren er al drones in de jaren 80? Zo nee, dan werd de foto uit een luchtballon gemaakt  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8639


WWW
« Antwoord #2524 Gepost op: 23 Juli 2024, 18:46:07 »

Eindelijk iemand die luistert.  Duim omhoog

In de jaren 80 hadden we trouwens gewoon nog de Rijkspolitie voor beelden vanuit de lucht
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17101


310*


« Antwoord #2525 Gepost op: 23 Juli 2024, 19:30:55 »

Ik vind de plek die je ze nu hebt gegeven juist wel goed. Reizigers die arriveren in Waldijk kunnen de telefooncellen al vanuit de trein zien
en weten dan nog voor ze uitstappen waar ze heen moeten lopen om een taxi te bellen of tante Truus te laten weten dat de trein vertraging
had, maar ze er nu toch echt bijna aankomen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
tothebeach
Full Member

Offline Offline

Berichten: 168



WWW
« Antwoord #2526 Gepost op: 23 Juli 2024, 20:56:15 »

Fijn ook die man die zo geërgerde houding heeft naar de kaartjesautomaat Smiley
Dat is een leuk hoekje zo!

Groet,
Michel
Gelogd

niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1539


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2527 Gepost op: 23 Juli 2024, 21:42:25 »

Die Mastica setjes waren hun tijd toch ver vooruit. De telefooncellen, glasbakken en de bussen kunnen met een paar aanpassingen nog hartstikke goed mee.

Ik denk dat de positie hier ook beter dan om de hoek. Telefooncellen stonden altijd redelijk in het zicht.

Grt,
Niels
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1975


« Antwoord #2528 Gepost op: 24 Juli 2024, 20:40:24 »

Daar waar ze nu staan staan ze prima!!

Die dingen stonden vaak in het zicht op een plek met veel doorloop.
Gelogd

mvg,
 Sander
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1668


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2529 Gepost op: 25 Juli 2024, 21:51:08 »

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Plek is prima, niets meer aan doen. 't Ziet er heel vanzelfsprekend uit zo Jakop Duim omhoog
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8925


268*


WWW
« Antwoord #2530 Gepost op: 17 Augustus 2024, 10:32:11 »

Het voordeel van winkels die stoppen is dat er veelal met kortingen* wordt uitverkocht...
het nadeel is natuurlijk dat er weer een winkel minder is...



Anyway, de Waldijkse werkplaats heeft nu drie heftrucks tot z'n beschikking als ik het al eerder (ook met uitverkoopkorting) verworven bouwpakket af heb.  Duim omhoog

* op dit moment nog 1 exemplaar beschikbaar met 50% korting bij de NspoorStore
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8639


WWW
« Antwoord #2531 Gepost op: 17 Augustus 2024, 22:16:22 »

Uit de stand van de achterassen kun je dus concluderen dat het doosje meer dan 14 ton zwaar is.
Zou je niet zeggen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17101


310*


« Antwoord #2532 Gepost op: 17 Augustus 2024, 22:43:03 »

 Grin Grin Grin

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8925


268*


WWW
« Antwoord #2533 Gepost op: 3 September 2024, 16:24:35 »

Een paar jaar geleden kocht ik onderstaande vrachtwagen in Houten uit een €5 bak.
Ik was toen op zoek naar Volvo's F12 en kwam deze tegen met maar liefst mijn eigen naam er op...
Familie? Geen idee. Mijn vader was wel afkomstig uit die hoek van Friesland, dus wie weet diverse generaties terug  Grin



Nu is dit typisch een Duitse vrachtwagen met Nederlandse opdruk die in mijn ogen niet goed oogt.
De bak zit zo hoog en die ronde spaborden zijn niet zo Nederlands en ook vrij dik..
Op zoek naar foto's van vrachtwagens van dit bedrijf -welke overigens begin deze eeuw is opgeslokt door Vos Logistics- vond ik deze:


BRON

Grofweg klopt e.a. wel al is de aanhangwagen met enkel-lucht op beide assen wel weer erg Duits, maar geen slecht begin.
De spatborden moeten dus anders, de bak moet lager op het chassis en wat details schilderen.



Vooral de verlaging van de bak komt het beeld ten goede vind ik, maar ook details als spiegels (bleken in de bak aanwezig), ruitenwissers een kleurtje doet een hoop.
Vooralsnog laat ik de truck zo. De aanhanger wordt nog een ander verhaal. Dat komt nog wel eens.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1539


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2534 Gepost op: 3 September 2024, 18:40:04 »

Een hele verbetering.  Duim omhoog

Zou je die zonneklep ook niet nabootsen? Dan valt de dieper liggende voorruit ook minder op.

Die Michelinmannetjes zijn ook een leuk detail. Op Shapeways stonden die als 3D print.

Wat ook nog een optische verbetering is om met een dunne zwarte stift de raamrubbers aan te zetten.

Grtz,
Niels
Gelogd
Pagina's: 1 ... 167 168 [169] 170   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: