Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364369 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Stedahult
Newbie

Offline Offline

Berichten: 46


WWW
« Antwoord #75 Gepost op: 18 December 2014, 21:14:28 »

Heb je toevallig sinds vandaag wat nieuwe aanwinsten te tonen...?  :Smiley
Gelogd

Zweedse modulebaan "Stedahult"
En Dansk rangering module...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #76 Gepost op: 18 December 2014, 21:16:58 »

Yep, fraaie postwagentjes. Maar nu een beetje te donker voor een foto.
Maak ik morgen even. En Noordwaarts zorgt er voor dat er over een paar weken twee westwaarts gaan. 

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Stedahult
Newbie

Offline Offline

Berichten: 46


WWW
« Antwoord #77 Gepost op: 19 December 2014, 09:24:54 »

Zeker! Kunnen ze meteen tijdens Rijswijk ingezet worden!


Plaatje?
Gelogd

Zweedse modulebaan "Stedahult"
En Dansk rangering module...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #78 Gepost op: 19 December 2014, 14:34:20 »

Plaatje?

Plaatje!



En ja, vergeleken bij de wagens die hier in NL in frisse PTT-kleuren rondreden, zijn deze wagentjes inderdaad nogal saai...
Maar wel heel mooi! Dit zijn modellen van het nieuwe Deense merk McK. Dat merk zit in één klap op LS Models-niveau.

@ Steef: sommige wagens hebben die extra gele beugels (iemand enig idee waarvoor die zijn?) en andere niet.
Mail me maar even om te laten weten of je er eentje met en eentje zonder wilt, of twee gelijke.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #79 Gepost op: 19 December 2014, 15:06:55 »

Bedoel je die dingen die rond de rangeerbolders zitten?
Het lijkt me zoiets als je op deze foto ziet.
Precieze doel weet ik niet, maar ik vermoed dat het bijvoorbeeld moet voorkomen dat de rangeerder door de wagen op de hoorns wordt genomen.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #80 Gepost op: 19 December 2014, 15:34:54 »

Ja precies, die dingen bedoel ik.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Stedahult
Newbie

Offline Offline

Berichten: 46


WWW
« Antwoord #81 Gepost op: 19 December 2014, 17:53:14 »

Kijk eerst maar eens naar de revisie data. Die zal je vertellen waarom de zeevasten
geel gemaakt zijn. Het maakt mij niet verl uit, gemengd kan namelijk heel goed.
Man wat een mooie wagens, heb je de Märklin er al naast gehad? Zit er verschil in?
Anders gooi ik de Märklins in de verkoop. Pfff, nog 4 weken geduld hebben.....
Gelogd

Zweedse modulebaan "Stedahult"
En Dansk rangering module...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #82 Gepost op: 19 December 2014, 21:07:03 »

Hoi Steef ik heb geen Deense Hbis wagens van Märklin, dus vergelijken kan ik niet.
Maar afgaande op de lyrische reacties op Deense fora, denk ik dat ik ze niet eens hoef te vergelijken.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #83 Gepost op: 20 December 2014, 09:44:43 »

Bedoel je die dingen die rond de rangeerbolders zitten?
Het lijkt me zoiets als je op deze foto ziet.
Precieze doel weet ik niet, maar ik vermoed dat het bijvoorbeeld moet voorkomen dat de rangeerder door de wagen op de hoorns wordt genomen.  Grin


Is het niet zo, dat hiermee de wagens op een veerboot vast gezet kunnen worden bij een harde storm?

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #84 Gepost op: 20 December 2014, 10:13:26 »

Of voor verplaatsen met kabelinstallaties, maar die zijn inmiddels vrij zeldzaam aan het worden.

Iets heel anders: naar aanleiding van je McK wagens even zitten zoeken en daarbij ontdekt dat ze met Deense Gs wagens gaan komen (die met hoog bordes). Daar wordt ik heel hebberig van. Wat is een goede handelaar om McK wagens voor te bestellen?

NB: de kontaktpagina van McK is hilarisch voor de raadplaatjespelers onder ons  Wink
« Laatste verandering: 20 December 2014, 10:24:35 door Edgar » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #85 Gepost op: 20 December 2014, 10:29:59 »

Die ankervormige dingen zijn rangeerbolders. Hier een uitleg hoe die werden gebruikt.
Ze zullen vast gebruikt zijn om wagens vast te zetten op een veerboot, maar de meeste goederenwagens hebben nog nooit een veerboot van binnen gezien en toch hebben ze allemaal rangeerbolders of -ogen.
Maar die stangenconstructie eromheen weet ik niet. Je ziet ze vooral bij wagens waar de rangeerbolders erg ver buiten het onderstel van de wagen reiken, wat een veiligheidsmaatregel doet vermoeden, maar toch weer niet altijd. En bij deze Hbis zitten die haken zo'n beetje tegen het onderstel, maar die hebben ze dan weer wel. En juist de wagens van dit type waar je mag verwachten dat er dicht langs wordt gelopen, de handremwagens, hebben ze weer niet. Zelf zou ik ze trouwens wegsnijden. Misschien niet conform het voorbeeld, maar ze zijn wel erg overgedimensioneerd. Eventueel vervangen door wat metaaldraad. Hetzelfde geldt voor het handremwiel. Roco heeft heel fijn uitgevoerde exemplaren die misschien wel als onderdeel leverbaar zijn. En anders zal er vast wel een of andere toebehorenleverancier zijn die ze in geëtste messing uitvoering kan leveren. Komt het totaalbeeld van de wagens zeer ten goede.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #86 Gepost op: 20 December 2014, 10:32:13 »

Iets heel anders: naar aanleiding van je McK wagens even zitten zoeken en daarbij ontdekt dat ze met Deense Gs wagens gaan komen (die met hoog bordes). Daar wordt ik heel hebberig van. Wat is een goede handelaar om McK wagens voor te bestellen?

NB: de kontaktpagina van McK is hilarisch voor de raadplaatjespelers onder ons  Wink

Odder Rulez!   Cheesy

Ik heb goede ervaringen met Kystbanen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Stedahult
Newbie

Offline Offline

Berichten: 46


WWW
« Antwoord #87 Gepost op: 29 December 2014, 18:33:21 »

En in de volksmond heten de haken, zeevasten. In padborg staat nog een lier instalatie
die ook nog gebruikt word. Net als in Värnamo (Zweden) Door naar de rev.data te kijken
kun je zien waarom ze geel zijn. Eraf halen zou ik niet doen. De wielen van Roco zijn
ook geen optie. Neem dan zeevasten en handwielen van Laser. Mooi spul, maar kwetsbaar.

Nog een paar weken, mogen ze mee rijden in Rijswijk . Duim omhoog
Gelogd

Zweedse modulebaan "Stedahult"
En Dansk rangering module...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #88 Gepost op: 29 December 2014, 18:37:54 »

Yep! Ik verheug me er al op om Sdr. Omme terug te zien.

By the way, zou er in Sdr. Omme ooit ook een brouwerij geweest kunnen zijn, denk je?
 Cheesy

Voor Sydborg ben ik nu wel aan het rondkijken voor een geschikt gebouw.
In Skagen heb ik jaren geleden een brouwerij met proeflokaal bezocht.
Best wel een leuk thema voor een modelbaan.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #89 Gepost op: 29 December 2014, 18:52:18 »

De brouwerij in Skagen: http://skagenbryghus.dk/

En: http://goo.gl/maps/67LCm

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: