Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364313 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #105 Gepost op: 18 Januari 2015, 10:33:25 »

En >Nyborg<, toen het daar nog interessant was Smiley.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #106 Gepost op: 18 Januari 2015, 10:37:39 »

Wel toevallig dat die museumtrein net op de enige zonnige dag in het jaar reed...  Grin

Wel een beetje vervallen zooi daar. Het moet daar vroeger veel drukker geweest zijn.
Wellicht kom ik daar ooit nog eens  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Stedahult
Newbie

Offline Offline

Berichten: 46


WWW
« Antwoord #107 Gepost op: 3 Februari 2015, 20:06:59 »

Filmpje!
https://m.youtube.com/watch?v=Gn8Aum90Ljg
Gelogd

Zweedse modulebaan "Stedahult"
En Dansk rangering module...
Joop_L
Newbie

Offline Offline

Berichten: 46


« Antwoord #108 Gepost op: 3 Februari 2015, 22:12:16 »

Mooi!  Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #109 Gepost op: 4 Februari 2015, 11:47:46 »

Leuk filmpje Steef. Ik zag de postwagentjes van McK ook voorbij komen.   Smiley

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #110 Gepost op: 7 Februari 2015, 10:14:36 »

Zeker een leuk filmpje.... Duim omhoog

Jeffrey
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #111 Gepost op: 22 Februari 2015, 13:17:51 »

Gisteren een dagje Rail gedaan en op de beurs een bouwpakket van Unique Scenery Products aangeschaft:



Uiteraard worden de Duitse teksten op het pand vervangen door Deense. Ik moet nog even bedenken wat voor winkel er onderin gevestigd zal worden.
Wellicht een kledingzaak.

Het voorbeeld voor dit pand staat overigens in Trier, ontdekte ik zojuist.



Voorts kreeg Sydborg een schenking van partnergemeente Waldijk in de vorm van fraaie plaatsnaamborden:



mvg,
Gert
« Laatste verandering: 22 Februari 2015, 13:29:36 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #112 Gepost op: 22 Februari 2015, 20:20:48 »

Gisterenavond hielden de Bouwmeester van Waldijk en ondergetekende na Rail een afterparty.
Daarbij kwam ter sprake dat ik een aantal jaren geleden op de website van een Deense winkel een leuke aanbieding zag van een Auhagen-bouwpakket (11346 Station Klingenberg-Colmnitz) dat men middels wat bijgeleverde Deense opschriften en reclameposter verdeenst had en had omgedoopt tot een hotel.



Nu wilde het geval dat ik een kleine tien jaar geleden in een stadshotel in Kopenhagen verbleef, namelijk Hotel Gentofte.
Zie ook deze beelden van Google.

Enfin, het licht gemodificeerde bouwpakket uit Denemarken laten komen werd met de verzendkosten erbij een beetje te duur, dus heb ik het bouwpakket gewoon hier in Nederland gekocht.
T.z.t. ga ik het voorzien van een dak met rode dakpannen, van die typische dakkapellen met zinken (of is het aluminium?) zijwanden en laat ik het bijgebouw aan de rechterkant gewoon weg. Ook het houten hokje aan de voorkant zal ik laten vervallen. Kan daar mooi een menukaart aan de wand komen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #113 Gepost op: 22 Februari 2015, 20:51:37 »

Nu ik toch de door de jaren heen bij elkaar gekochte bouwpakketen weer eens uit de kast trek, ga ik gewoon even door.
Dit zijn drie typische Heljan-bouwpakketjes. Qua detaillering niet echte uitblinkers, maar prima voor een straatje meer op de achtergrond:


Of de koffie hier te zuipen drinken is, moet je maar aan Bouwmeester de Bruin vragen.   Tongue

En voor er iemand gaat roepen dat dat linker gebouw er véél te Engels uitziet, kijk eens even hier.
Zo vreemd is die overeenkomst in bouwstijlen ook weer niet. Voor wie ooit tijdens zijn middelbare schoolperiode ook Engelse literatuur onderwezen kreeg,
is het vast geen geheim dat er nogal wat links bestaan tussen Engeland en Denemarken. En nu ik hier toch over begonnen ben, zal ik 'm zelf maar vast
inkoppen: 'Something is rotten in the state of Denmark'.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #114 Gepost op: 22 Februari 2015, 21:40:00 »

Luetke Modellbahn is een tamelijk onbekend, maar daarom zeker niet minder interessant merk uit Duitsland.
Je treft Luetke vaak op Duitse beurzen aan, zoals Intermodellbau in Dortmund.

Luetke maakt tal van gebouwen in diverse schalen.
Ik heb mijn oog laten vallen op een aantal stadspanden (53248, 53252 en 53253) die me deden denken aan gebouwen zoals ik die vaak in Kopenhagen ben tegengekomen.



Ook hier zal ik weer die typische Deense dakkapelletjes moeten fabriceren. En uiteraard moet ik de kozijnen aanpassen. Want in Denemarken is men zo trots op de eigen vlag dat men als het maar even kan 'danebrogsvinduer' toepast.  

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #115 Gepost op: 22 Februari 2015, 22:03:17 »

En aangezien dit soort gebouwen in Denemarken best wel veel voorkomt, moet er met dit bouwpakket wel wat mogelijk zijn:



Draaien we in dezelfde plaats (Svendborg) ons hoofd even virtueel naar rechts, dan zien we dit pand.
En dan zie ik met dit bouwpakket ook wel mogelijkheden:



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #116 Gepost op: 22 Februari 2015, 22:18:33 »

Maar het hoeven echt niet allemaal look-alike's te worden, als je naar Deens voorbeeld wilt bouwen,
want dankzij het Duitse merk Real Modell, kun je sommige Deense gebouwen exact in 1:87 nabootsen.

In de haven van Skagen vind je dit kenmerkende complex gebouwen.
En in model ziet dat er dan zo uit:




En in de haven van Assens staat deze goederenloods.
Nou, die is er dus ook in model:


mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #117 Gepost op: 22 Februari 2015, 22:24:19 »

Volgens mij moet jij maar eens een potje lijm opentrekken...  Grin
Maar natuurlijk ook de poederkwast om een beetje viezigheid te creëren

Brouwmeester Jakop
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #118 Gepost op: 28 Februari 2015, 21:49:51 »

Voor de liefhebbers: de Holland-Scandinavië Express in model van 1957 tot 1973.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #119 Gepost op: 28 Februari 2015, 21:55:47 »

Ik heb het in het verleden al eens over de Lynettes gehad: fraaie dieseltreinstellen die lange tijd in Denemarken rondreden en momenteel nog op één lijn dienst doen.
Heljan kondigde ze vorig jaar aan voor schaal H0 en laat op dit moment op een modelspoorbeurs in Kopenhagen de eerste prototypes zien:





mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: