Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364382 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #210 Gepost op: 2 Juli 2017, 19:06:54 »

Ik denk dat dat vrachtje gewoon met de boot is gegaan, want met de trein hadden ze Irgendwo in Deutschland gereden. Dat had ik zeker gezien.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #211 Gepost op: 2 Juli 2017, 19:31:59 »

 Grin Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #212 Gepost op: 2 Juli 2017, 19:43:06 »

Ik denk dat dat vrachtje gewoon met de boot is gegaan, want met de trein hadden ze Irgendwo in Deutschland gereden. Dat had ik zeker gezien.  Grin

Weet je wel hoe donker het afgelopen nacht was? Vrachtbegeleider Gørt Bakke reed, nadat hij rond 00:30 uur Waldijk had verlaten ergens rond 1:15 ter hoogte van Irgendwo
en het was bewolkt en knap donker.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #213 Gepost op: 2 Juli 2017, 21:18:22 »

Ik neem echter aan dat ze in Irgendwo treindetectie hebben...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #214 Gepost op: 2 Juli 2017, 21:20:56 »

Je kent mijn voorkeur voor stealth-treinen toch?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #215 Gepost op: 2 Juli 2017, 21:28:32 »

En een ME is stealth? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #216 Gepost op: 2 Juli 2017, 21:33:33 »

Ho ho, die ME trok de loc vanaf Padborg. Ik heb bij mijn weten helemaal geen uitspraken gedaan over de trekkracht door Duitsland tijdens de terugreis. 
Maar ik denk dat het wel eens zo eentje zou kunnen zijn geweest. Aardig stealth toch?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #217 Gepost op: 2 Juli 2017, 21:36:40 »

Zelfs een stealth trein valt naar beneden als de brug over een ravijn ontbreekt.
Die trein is echt niet irgendwo in Deutschland geweest, want dan lag die daar nog.  Cool Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #218 Gepost op: 2 Juli 2017, 21:43:17 »

Mmm, kennelijk is er iets mis met een brug in Irgendwo?  Nu is Gørt Bakke, de ladingbegeleider één keer in Irgendwo geweest, maar herinnert zich niet dat er een ravijn met een brug was.
Dat kan natuurlijk komen doordat dit heerschap te veel van het gerstennat houdt en dermate veel drinkt dat zijn geheugen is aangetast, maar toch. Dus verklaar u s.v.p. nader.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #219 Gepost op: 2 Juli 2017, 21:51:45 »

Je moet er langs als je de baan enigszins volledig wilt zien.
Je kunt eronderdoor, maar als ik in een goede bui ben, haal ik hem ook wel helemaal weg. Maar dan kan er niet worden gereden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #220 Gepost op: 2 Juli 2017, 22:05:51 »

Aha, nu begint er weer iets te dagen. Dat Gørt Bakke moest bukken voor keizer Hubertus had hij kennelijk geheel verdrongen.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #221 Gepost op: 3 Juli 2017, 10:48:38 »

Ik denk dat dat vrachtje gewoon met de boot is gegaan, want met de trein hadden ze Irgendwo in Deutschland gereden. Dat had ik zeker gezien.  Grin
Nee hoor. Door andere bezigheden ligt het treinverkeer al een paar weken stil en dan haal ik voor het gemak meestal de brug eruit.
En dan verbaasd zijn dat er geen trein langskomt  Grin
Volgens mij was er een omleiding via Nirgendwo.
Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #222 Gepost op: 6 Juli 2017, 13:34:36 »

Tegenover Sydborg, aan de andere kant van het Lillesund, ligt het (rivaliserende) stadje Munkevig. Het station van Munkevig kent naast treinen van de DSB ook treinen van de Lemvigbanen, want er takt een zijlijntje af. Regelmatig was er al een busje van de DSB bij het station te zien:




Maar sinds kort weet ook een busje van Lemvigbanen Munkevig te vinden:



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #223 Gepost op: 6 Juli 2017, 16:34:11 »

En jij wordt (of bent, al gestart met de bouw?) de scheidsrechter die de rivaliserende Sydborgers en Munkevigers uit elkaar moet houden?

Ik mis bij het station trouwens het toiletgebouw.
Want op dat gebied ben ik wel jaloers op de Denen, de overvloed aan schone, meestal gratis openbare toiletten. Elk zichzelf respecterend dorp heeft er volgens mij minstens drie. Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #224 Gepost op: 6 Juli 2017, 16:55:07 »

Welnee, ik moedig de rivaliteit juist aan. Wordt het toch nog een beetje spannend.   Wink
Nee, ik ben niet gestart met de bouw. Foto's zijn van mijn testbaan (lengte ongeveer 6 meter) waarop de nodige scenery al een tijdelijk plekje heeft gevonden. Toilet zit bij dit station binnen. En inderdaad zijn die openbare toiletten best wel handig. Overigens geen overbodige luxe in een land waar nogal wat bier wordt geconsumeerd. Iets anders waarvan elk plaatsje er zeker drie heeft: Genbrug (kringloopwinkel). Denen zijn kennelijk dol op oude rommel.

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 6 Juli 2017, 16:59:55 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: