Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364327 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #240 Gepost op: 13 April 2018, 18:17:23 »

M28? Die zie ik nergens. Bedoel je de MX 26 van de Lemvigbanen? Dat is zoals vermeld een Heljan-model.
Staat volledig los van die van McK. En echt McK stijgt ver, heel ver, boven de kwaliteit van Roco uit!
Dus als je nog eens een MX Bolleneus wilt, dan is dat het merk om in de gaten te houden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #241 Gepost op: 13 April 2018, 18:34:33 »

Oef, hoef ik me geen zorgen te maken, ik doe enkel O modellen. Wink want klaarblijkelijk ken ik er toch niets van.

Eric.
« Laatste verandering: 13 April 2018, 18:36:42 door bollen neus » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #242 Gepost op: 13 April 2018, 19:11:46 »

Ik denk dat je pas serieus kunt oordelen over modellen van diverse merken als je de uiteindelijke producten daarvan met eigen ogen hebt gezien.
In H0 heb ik bolleneuzen (MY en MX) gezien van: Piko, Heljan, Roco, Märklin, Trix, Fleischmann, NMJ en McK.

Wat de 'korte bolleneuzen' (MX) betreft is er niet veel keuze. Tot voor kort had je zelfs alleen maar de keuze uit Heljan, Heljan en nog eens Heljan.
Daar komt nu McK dus bij. En reken maar dat het model van McK veel gedetailleerder wordt dan dat van Heljan.

Bij de 'gewone' bolleneuzen bestaat de keuze uit de merken Piko (niet meer in productie en tamelijk gedateerd), Heljan (wordt nog steeds gemaakt),
Roco (al sinds begin deze eeuw in vele kleurvarianten), Märklin (reeds in de jaren zestig, maar ook een veel moderner model), Trix (variant van de
huidige versie van Märklin), Fleischmann (wat ouder model) en NMJ (meerdere keren gemaakt en thans een behoorlijk goed gedetailleerd model).
Qua prijs/prestatie-verhouding is het Roco model naar mijn mening een topper. Toch vind ik persoonlijk het huidige MY-model van NMJ mooier.
Ook heeft men bij NMJ de moeite genomen om kleine onderlinge verschillen daadwerkelijk in model door te voeren. Op dat vlak neemt men het bij
Roco toch wat minder nauw.

Anyway, 'Tørfisken' was een lang gekoesterde wens van mij. Van de DC-versie zijn er thans maar 50 gemaakt, dus ben ik blij dat ik er eentje heb
weten te bemachtigen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #243 Gepost op: 7 Mei 2018, 10:43:34 »

Zoals gisteren beloofd weer een nieuwtje uit Sydborg: de vloot is weer uitgebreid.





Dit model is gemaakt op basis van een kit van het Amerikaanse merk Lindberg.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #244 Gepost op: 7 Mei 2018, 11:30:44 »

Leuk bootje.  Duim omhoog

Hoe ver ben je al met de haven? duik
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #245 Gepost op: 7 Mei 2018, 11:34:29 »

duik

Je kunt er nog niet induiken.   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #246 Gepost op: 31 Mei 2018, 17:59:45 »

Nadat ik begin april de omgeving van Odder weer een poosje onveilig had gemaakt, heb ik kort nadien op de website van Aarhus
Letbane een enquête ingevuld. Onder de inzenders werd een aantal boeken verloot. En raad eens?






Nu vind ik de elektrificatie van de baanvakken Aarhus - Odder en Aarhus - Grenå eigenlijk ontzettend jammer, want ik genoot enorm
van de Lynettes die daar reden. Maar ja, het is niet anders. En zo heb ik in een tijdsbestek van slechts 7 jaar al drie verschillende
materieeltypes zien rijden. Hoe dan ook: persoonlijk zwicht ik nooit en in Sydborg is elektrisch materieel tot aan het einde der tijden
taboe!

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 31 Mei 2018, 18:06:44 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #247 Gepost op: 31 Mei 2018, 18:18:42 »

Hoe dan ook: persoonlijk zwicht ik nooit en in Sydborg is elektrisch materieel tot aan het einde der tijden
taboe!

Sure?





 Grin Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #248 Gepost op: 31 Mei 2018, 18:30:37 »

Sure! Want met gestreken panto's en getrokken door een degelijke Deense dieselloc.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #249 Gepost op: 31 Mei 2018, 18:43:36 »

Hoho, je had het over elektrisch materieel, niet over elektrisch rijden.

Overigens is, met een taboe op elektrisch rijden, een modelbaan ook nog best wel een uitdaging, zelfs als je een degelijke Deense dieselloc bezit...  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #250 Gepost op: 31 Mei 2018, 18:45:50 »

Zeg, probeer jou nu ook al de jurist uit te hangen?   Cheesy

Maar goed, die Vlaflip Sprinter is er inderdaad even tussendoor geglipt.
De burgemeester van Sydborg heeft er nog rode vlekken van in zijn nek...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #251 Gepost op: 31 Mei 2018, 20:02:04 »



Los van het feit dat ik geen Deens kan lezen, helpt dat huisartsen-handschrift ook niet  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #252 Gepost op: 31 Mei 2018, 20:09:32 »

Google translate DK>NL maakt van 'kar gert' >  AUTO GEMAAKT en vraagt of 't Hindi was Grin Grin Grin
Verder kan'ik 't ook niet lezen, maar ze waren heel blij dat er tenminste iemand de enquete had ingevuld... D U I K
Gelogd

NI
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #253 Gepost op: 31 Mei 2018, 20:28:52 »

Ga er maar vanuit dat er “Kær Gert” staat, en dat dat niets met auto’s (Hondahokken of anderszins) te maken heeft Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #254 Gepost op: 31 Mei 2018, 20:32:26 »

Er staat 'Kære Gert'. Ze vinden me kennelijk lief daar, ja echt!   Cheesy

En ik vermoed inderdaad dat de marketing-mevrouw van Letbane het wel leuk vond dat er tussen het handjevol reacties eentje van een buitenlander kwam.
Kan ze in mooi marketingjargon tegen haar baas zeggen dat de enquête zelfs exposure in de rest van Europa kreeg.  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: